موتورسیکلت جدید یاماها MT-10 مدل ۲۰۲۲

0

یاماها می‌گوید مدل MT-10 سال ۲۰۲۲ با را مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌ها عرضه می‌کند. این تغییرات بیشتر مربوط به بخش الکترونیکی پیشرانه و افزودن شدن تجهیزات جدید به منظور افزایش لذت سواری است.

برای یاماها MT-10 از قوای محرکه ۹۹۸ سی‌سی استفاده شده، که پیش‌تر به خوبی جوابش را روی مدل YZF-R1 پس داده بود و الان هم با استاندارد آلایندگی یورو ۵ تطابق دارد.

مدیرعامل شرکت یاماها محصولات جدید یاماها قیمت موتورسیکلت یاماها بهترین موتورسیکلت یاماها شرکت موتور سیکلت یاماها عکس موتور یاماها مشخصات موتورسیکلت یاماها مجله موتورسیکلت

مهم‌ترین تغییری که در نسخه جدید موتورسیکلت MT-10 اعمال شده پیشرانه جدید از خانواده CrossPlane 4 است. یک قوای محرکه ۹۹۸ سی‌سی که پیش‌تر به خوبی جوابش را روی مدل YZF-R1 پس داده بود و الان هم با استاندارد آلایندگی یورو ۵ تطابق دارد.

در این محصول میله‌های اتصالی فولادی به جای مدل تیتانیومی استفاده شده است. اکنون قدرت آن ۱۶۵.۵ اسب‌بخار در ۱۱ هزار و ۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاورش ۱۱۲ نیوتن‌متر در ۹۰۰۰ دور در دقیقه ثبت می‌شود. هم‌چنین با استفاده از فناوری جذب اینرسی گشتاور، برد میانی موتور هم افزایش پیدا می‌کند. علاوه‌براین فناوری سنتی EFI برای ارائه قدرت بیشتر بین دور موتورهای ۴۰۰۰ تا ۸۰۰۰ بهینه‌سازی می‌شود.


یاماها MT-10 مدل ۲۰۲۲

صدای جذاب پیشرانه توسط چیزی که یاماها آن را تقویت‌کننده آکوستیک می‌نامد، افزایش پیدا کرده است. این ساختار در دو طرف مخزن سوخت ۱۷ لیتری قرار دارد و صدای القایی را مستقیماً به راکب منتقل می‌کند. هم‌چنین صدای اگزوز MT-10 نیز که لوله‌های تیتانیومی بیرونی می‌آید، طنینی عمیق و متمایز را شکل می‌دهند.

در بخش بهینه‌سازی الکترونیکی یاماها روی این موتور محدودکننده سرعت را تعبیه کرده که به راکب اجازه می‌شود حداکثر سرعت را خودش تنظیم کند. این باعث می‌شود که علاوه بر جلوگیری از جریمه شدن در بزرگراه‌هایی که سرعت مشخص دارند، از تصادف نیز جلوگیری شود.


یاماها MT-10 مدل ۲۰۲۲

تمام اطلاعات روی یک نمایشگر رنگی جدید ۴.۲ اینچی برگرفته از YZF-R1 نمایش داده می‌شود. در این مدل انتخاب مودها و تنظیم نمایشگر در دسته چپ فرمان قرار دارد. یاماها MT-10 جدید با وزن ۲۱۲ کیلوگرمی و صندلی ۸۳۵ میلی‌متر شامل سه ترکیب رنگی برای مدل ۲۰۲۲ می‌شود.

تردیدی نیست که این محصول در بازارهای اصلی خود رقابتی جدی با ب‌ام‌و S1000R، هوندا CBR1000R، دوکاتی استریت‌فایتر V4، تریومف ۱۲۰۰RS و سوزوکی GSX S1000 خواهد داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.