بهترین خودروهای اتوماتیک سال ۲۰۱۶ + تصاویر

0

بهترین خودروهای اتوماتیک سال ۲۰۱۶

چند سال پیش رانندگان علاقه‌مند به خودروهای اتوماتیک به چشم مدل‌هایی لوکس می‌نگریستند. این روزها تکنولوژی بسیار پیشرفته‌تر شده و اکثر خودروهای اسپورت و سوپراسپورت دنیا با گیربکس‌های اتوماتیک پدال شیفتر دار عرضه می‌شوند.

maserati_ghibli_2014_paddles_0
تعویض دنده‌های بسیار سریع در حد چند میلی‌ثانیه برای ثبت تایم‌های سریع‌تر در پیست‌ها عالی هستند اما مزیت‌های دیگری را هم می‌توان برای این گیربکس‌ها متصور بود که مهم‌ترین آن‌ها مصرف سوخت اقتصادی و آلودگی پایین است. گیربکس‌های اتوماتیک مدرن عموماً هوشمندتر هستند و بهتر از ما کار خود را انجام می‌دهند بنابراین تعویض دنده‌ها سریع‌تر و نرم‌تر و با آرامش بیشتری انجام می‌شود، خواه رانندگی شما در شهر باشد یا در بزرگراه‌ها و حتی درون پیست.

ما اینجا بهترین خودروهای اتوماتیک را گردآوری کرده‌ایم اما آن‌ها را در هیچ دسته‌ی خاصی قرار نداده‌ایم و همچنین همه نوع خودرویی را در لیست گنجانده‌ایم. اما پیش از آنکه خودروها را ذکر کنیم، یک راهنمایی سریع برای انواع مختلف گیربکس‌های اتوماتیک را در نظر گرفته‌ایم.

انواع گیربکس اتوماتیک
گیربکس‌های اتوماتیک مرسوم از سیستم مبدل گشتاور استفاده می‌کنند که قدرت را انتقال می‌دهد. این سیستم از اواسط قرن گذشته مورداستفاده قرار گرفته و تعویض‌های نرمی را ایجاد می‌کند اما تأثیری تضعیف‌کننده بر پرفورمنس و کارایی خودرو دارد بنابراین با گذشت زمان بهبودهای زیادی را به خود دیده است.
گزینه‌های مدرن‌تر گیربکس دوکلاچه الکترونیکی است. یک کلاچ دنده‌های فرد را عوض می‌کند و دیگری دنده‌های زوج را و هر دو پشت سر هم برای تعویض‌های سریع‌تر کار می‌کنند. نتیجه‌ی به‌کارگیری این سیستم تعویض‌های نرم است و می‌تواند مصرف سوخت کمتری نسبت به نمونه‌های دستی داشته باشد. البته این گیربکس‌ها گران‌تر بوده و تعمیر آن‌ها نیز سخت‌تر خواهد بود.

Volkswagen Passat with ten speed DSG gearbox
Volkswagen Passat with 10 speed DSG gearbox

یک انتخاب متفاوت نسبت به گیربکس‌های ذکر شده نمونه‌های CVT است. این نسخه‌ها تعویض‌های دنده‌ی نرم و یکپارچه‌ای دارند و هزینه‌های اقتصادی و تعمیر آن‌ها پایین است اما بهتر است که راننده‌های مشتاق و حرفه‌ای از این نسخه‌ها دوری کنند.

گیربکس CVT
گیربکس CVT

نوع دیگر گیربکس‌های دستی اتومات شده است. این گیربکس‌ها از کلاچ و تنظیمات دنده‌ی معمولی استفاده می‌کنند اما کار تعویض را خودشان انجام می‌دهند. مزیت این گیربکس‌ها به سبک‌وزنی، ارزانی و سادگی آن‌ها مربوط می‌شود اما در شهرها و شتاب گیری‌های سریع ناهنجاری از خود نشان می‌دهند.automated-gearbox
خب با این توضیحات به لیست مورد اشاره می‌پردازیم.

فولکس‌واگن پولو DSG اتوماتیک
با کابین با کلاس و کیفیت خوب، پولو خودروی کوچکی است که تفکری بزرگ دارد. این حس رضایت با گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه آپشنال افزایش می‌یابد.

volkswagen-polo-dsg-02
گیربکس اتوماتیک با تعویض‌های دقیق و ترد خود کارایی خوبی را تأمین می‌کند، مخصوصاً زمانی که این گیربکس با پیشرانه‌ی بنزینی ۱.۲ لیتری جفت شود. راننده‌هایی که دنبال هیجان بیشتری هستند می‌توانند از تعویض دستی یا پدال شیفترهای آپشنال استفاده کنند.

جگوار اف-پیس ۸ سرعته اتوماتیک
جگوار XF می‌رفت که خودروی اتوماتیک مورد علاقه‌ی ما باشد اما با آمدن شاسی‌بلند اف-پیس همه‌چیز تغییر کرد.
این خودروی زیبا از همان گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند. درحالی‌که واحد مبدل گشتاور خودرو شاید تکنولوژی بالای سیستم‌های دوکلاچه را نداشته باشد اما بسیار نرم و سریع است و چیزی را از دست نخواهید داد.

Jaguar F-Pace 2016
Jaguar F-Pace 2016

ما اف-پیس را با پیشرانه‌ی ۱۷۸ اسب بخاری دیزلی و سیستم چهارچرخ محرک رانده‌ایم و جگوار با این مشخصات شتاب گیری خوبی دارد. اما باید گفت که این گیربکس به‌طور شگفت‌انگیزی با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری دیزلی خوب کار می‌کند.اسمارت فورتو ۶ سرعته توئینامیک
این خودرو که بر پایه‌ی رنو توئینگو بنا شده جایگاه رفیع‌تری از پیشینیان خود دارد و گیربکس دوکلاچه آپشنال آن حس بهتری را ایجاد می‌کند.
اسمارت در شهر بسیار مانور پذیر است و زمانی که پیشرانه‌های ۳ سیلندر خودرو با این گیربکس ترکیب شود شاهد مصرف سوخت کم، رانندگی آسان و بسیاری بهبودهای دیگر خواهیم بود.

2017 Smart Fortwo cabriolet
۲۰۱۷ Smart Fortwo cabriolet

گیربکس ذکر شده که تنظیمات راحت و دینامیک را دارد، تعویض‌های بسیار سریع و نرمی را به نمایش می‌گذارد و با گیربکس نسل پیشین اصلاً قابل مقایسه نیست.پورشه ۹۱۱ PDK
پورشه ۹۱۱ با گیربکس اتوماتیک حس بیشتری را ایجاد می‌کند. گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه PDK آن هنوز هم بسیار خوب است و با خود خواهید گفت چرا با پدال کلاچ خود را عذاب دهید.

2017 Porsche 911 Carrera 4S
۲۰۱۷ Porsche 911 Carrera 4S

همانند سیستم‌های رقیب، گیربکس پورشه تعویض‌های یکپارچه و بسیار سریعی را ارائه می‌دهد. این گیربکس همچنین با سیستم لانچ کنترل نیز در دسترس است که شتاب صفر تا ۱۰۰ سریعی را ایجاد می‌کند. تنها نقطه‌ضعف پورشه این است که مبلغ اضافی را برای شیفترهای فرمان طلب می‌کند.سئات لئون DSG اتوماتیک
خودروی خانوادگی و کامپکت لئون با گیربکس اتوماتیک لذت‌بخش‌تر است. همانند مدل‌های خواهر سئات یعنی فولکس گلف و آئودی A3، لئون از گیربکس عالی دوکلاچه DSG استفاده می‌کند که نرم و روان بوده و کارایی بالایی دارد.

Seat Leon Cupra 290
Seat Leon Cupra 290

این خودرو با طیفی از پیشرانه‌های دیزلی و بنزینی در دسترس است اما بهترین نسخه همان پیشرانه‌ی کم‌مصرف ۱.۲ لیتری TSI است.ب‌ام‌و سری ۳ با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
شهرت ب‌ام‌و به خاطر ساخت خودروهایی با نهایت لذت رانندگی است و شاید فکر کنید که انتخاب ما گیربکس دستی سری ۳ است. اگرچه که گیربکس ۶ سرعته دستی سری ۳ خوب است اما گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک آپشنال این خودرو بهتر است. این نسخه ارزان نیست اما به لطف آلایندگی پایین و مصرف سوخت عالی، این گیربکس هزینه‌های رانندگی کمی دارد.

BMW 3-Series facelift
مهم‌تر آنکه تجربه‌ی رانندگی عالی این خودرو با این گیربکس بهتر نیز می‌شود. همانند بهترین نمونه‌های مجهز به مبدل گشتاور، این گیربکس تعویض‌های نرمی دارد. گیربکس اتوماتیک اسپورت خودرو گران‌تر بوده و همان مشخصات را دارد اما تعویض‌های سریع‌تری داشته و با شیفتر عرضه می‌شود.

تویوتا پریوس CVT اتوماتیک
هنوز زمان زیادی نگذشته که گیربکس‌های CVT را به عنوان آینده‌ی گیربکس‌های اتوماتیک در نظر می‌گرفتند. با نسبت‌های دنده‌ی نامحدود، این گیربکس کارایی و مصرف بی‌نظیری را ارائه می‌دهد؛ اما توسعه‌ی گیربکس‌های مجهز به مبدل گشتاور و افزایش گیربکس‌های دوکلاچه،CVT ها را در سایه قرار داده است.

2016-Toyota-Prius-Four-Touring-steering-wheel
هرچند اگر استایل رانندگی خود را با این نسخه تطبیق دهید،CVT می‌تواند احساس زیادی ایجاد کند. این گیربکس مخصوصاً در پریوس به خوبی کار می‌کند، جایی که ترکیب قدرت الکتریکی و نسبت‌های نامحدود گیربکس برای ایجاد نرمی کار می‌کنند.

مرسدس بنز S کلاس ۷G ترونیک
خودروهای معدودی هستند که بهتر از مرسدس S کلاس با گیربکس اتوماتیک انس پیدا کرده باشند. گیربکس ۷ سرعته ۷G ترونیک یک واحد مبدل گشتاور مرسوم است اما این پرچم‌دار آلمانی تعویض دنده‌های نامحسوسی دارد.

2017 Mercedes-Benz S-Class Cabriolet
۲۰۱۷ Mercedes-Benz S-Class Cabriolet

درحالی‌که پدال شیفتر نیز وجود دارد اما به ندرت از آن‌ها استفاده خواهید کرد چرا که این گیربکس بسیار خوب است.تسلا مدل S
خب بله این خودرو گیربکس به معنای پذیرفته‌شده‌ی عام را ندارد اما تسلا از بهترین‌ها در زمینه نرمی و روانی است. به لطف موتور الکتریکی قدرتمند، مدل S تنها یک دنده را در گیربکس نیاز دارد به این معنی که خودرو با روانی شگفت‌انگیزی شتاب می‌گیرد. پدال گاز را فشار دهید و در این هنگام شتاب دیوانه‌واری آغاز می‌شود که حس خروج از منجنیق را به سرنشینان می‌دهد.

2016 Tesla Model X P90D
۲۰۱۶ Tesla Model X P90D

مک لارن ۶۵۰S
خودروهای فرمول ۱ حدود ۲۵ سال است که از گیربکس‌های شیفتردار استفاده می‌کنند بنابراین جای تعجب نیست که مک لارن این ویژگی را در سوپرکار ۶۵۰S خود جای داده است. همانند خودروهای فرمول ۱ خود، این خودروی خیابانی از پدال‌های چپ و راست برای سبک و سنگین کردن دنده‌ها استفاده می‌کند.

2015 McLaren 650S
۲۰۱۵ McLaren 650S

هرچند، این خودرو به‌جای گیربکس گران‌قیمت سکونشئال از گیربکس دوکلاچه استفاده می‌کند. به عنوان نتیجه، تعویض دنده‌ها در چشم برهم‌زدنی انجام می‌شود و نرمی تعویض دنده‌ها چیزی است که از خودروهای سدان لوکس انتظار دارید.منبع: پدال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.