مخدوش کردن پلاک خودرو جرم است/جریمه مخدوش بودن پلاک خودرو

0

رییس پلیس راهور استان اصفهان:

مخدوش کردن پلاک خودرو جرم است/ بهار ۹۶ اصفهانی‌ها ۱۴۰ هزار بار جریمه شدند ،مجازات دستکاری پلاک خودرو ،جریمه مخدوش بودن پلاک موتور ،پلاک مخدوش ،جعل پلاک خودرو ،مجازات پوشش پلاک


رییس پلیس راهور استان اصفهان گفت: افرادی که فکر می‌کنند با مخدوش کردن پلاک می‌توانند دوربین‌های پلیس را فریب دهند باید بدانند چنین کاری جرم بوده و برای متخلف پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

 رضا رضایی صبح امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: بعضی از خودروهای پلیس به دوربین مجهز شده و تا ماه آینده ۳ خودرو در ناوگان پلیس راهور به وسیله دوربین اقدام به گشت زنی می‌کنند.

وی توضیح داد: دوربین این خودروها بدون دخالت پلیس تخلفاتی همچون پارک دوبل را شناسایی و اعمال جریمه می‌کند، به شهروندان توصیه می‌کنیم رعایت قوانین را مشروط به حضور نیروهای راهور نکنند در غیر این صورت با دوربین‌های پلیس مورد جریمه واقع می‌شوند.

رییس پلیس راهور استان اصفهان ادامه داد: در سه ماهه ابتدایی سال که طرح خودروهای مجهز به دوربین آغاز به کار کرده، به غیر از یک ماه اول که جنب هشداری داشت و جریمه‌ای اتفاق نیفتاد، در دو ماه ۴۵ هزار تخلف توسط این دوربین‌ها ثبت شد.

رضایی یادآور شد: این عدد به غیر از ۹۷ هزار تخلفی است که توسط دوربین‌های سطح شهر ثبت شده، این یعنی در مجموع در بهار ۹۶ بیش از ۱۴۰ هزار تخلف توسط دوربین‌های شهر اصفهان به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: تا یک ماه آینده ۲۰ تقاطع جدید مجهز به دوربین می‌شوند، این هشداری است برای رانندگان متخلف که بدانند در صورت رد شدن از چراغ قرمز ۲۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

رییس پلیس راهور استان اصفهان تأکید کرد: افرادی که فکر می‌کنند با مخدوش کردن پلاک می‌توانند دوربین‌های پلیس را فریب دهند مطمئن باشند که این گونه نیست و باید بدانند چنین کاری جرم بوده و برای متخلف پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

وی افزود: دوربین‌های سطح شهر به گونه‌ای ساخته شده که شماره پلاک را در سیستم پلیس جستجو می‌کند و زمانی که تطابق نداشته باشد، به نیروهای پلیس اطلاع داده شده و خودرو را متوقف می‌کنند.

رضایی در پایان با تمجید از فرهنگ‌سازی صورت گرفته در شهر اصفهان اظهار کرد: خط اتوبوس‌های تندرو که اخیراً کشیده شده بدون جداسازی بود اما خود مردم حتی پیش از نصب دوربین وارد این خطوط نشدند که نشان از فرهنگ بالای مردم دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.