قیمت و مشخصات آریو ۱۶۰۰ (زوتیz300)جدید سایپا +شرایط فروش اقساطی

0

مشخصات فنی و شرایط فروش اقساطی آریو سایپا ،قیمت آریو ۱۶۰۰ ،قیمت سایپا آریو ،فروش اقساطی آریو ،قیمت فروش آریو ،قیمت ماشین z300 ،معایب آریو ،قیمت زوتی z300

خودرو آریو سایپا در مدت زمان کمی که از فروش آن گذشته توانسته جای خود را در بازار خودرو ایران باز کند، در این مطلب به مشخصات فنی و نیز شرایط فروش اقساطی و پیشفروش این خودرو می پردازیم

با خودرو آریو سایپا بیشتر آشنا شوید

سایپا برای تکمیل سبد محصولات خود یکی از محصولات گروه خودرو سازی زاتوی ZOTYE به نام Z300 را برای تولید انتخاب کرده و نام آن را بهS300 ‌ وسپس به آریو تغییر داد. آنچه که محتمل است خرید کل امتیاز این خودرو است چرا که برند خودرو نیز به سایپا تغییر پیدا کرده  و اکنون ما فقط سایپا آریو را می شناسیم. با توجه به اینکه شاسی خودرو از تویوتا به اشتراک گرفته شده و موتور خودرو نیز همان موتور میتسوبیشی لنسر است( تولیدی در چین) می توان گفت حداقل از لحاظ تکنولوژی استفاده شده خودروی بدی به نظر نمی رسد و در صورتیکه امتیاز خودرو کاملا در دست سایپا باشد،‌تیم تحقیق و توسعه سایپا می تواند برای افزودن محصولات جدید با برند سایپا از این محصول استفاده کند.

مشخصات فنی خودرو آریو سایپا

طراحی بیرونی خودرو  تقریبا همان نسل دوم  تویوتا آلیون است که از سال ۲۰۰۷ بر روی خط تولید تویوتا قرار گرفته است. اگر عبارت TOYOTA ALLION 2007 را در گوگل سرچ کنید تصویر بسیار آشنایی به چشمانتان خواهد خورد و حتی ممکن است تصور کنید اشتباهاً عبارت Zotye Z300 را تایپ کرده اید! تشابهات از حالت الهام گرفتن (مثل تشابه برلیانس و ب ام و) فراتر رفته و اگر به لوگوی کمپانی سازنده دقت نکنید، تشخیص اینکه کدامیک تویوتاست و کدامیک زوتای دشوار می باشد. اگر چه بررسی طراحی یک امر سلیقه ای است اما در کل می توان نمره قبولی را به ظاهر این خودرو داد،‌مخصوصا بخش جلویی خودرو از طراحی جذاب و گیرایی برخوردار است اما بخش عقب طراحی ساده تری را دارد. اما در هر صورت بخش های مختلف خودرو با هم هماهنگی خوبی را دارند.

معایب آریو ۱۶۰۰

http://websavar.ir/files/fa/news/1393/2/9/10476_846.jpg

فضای داخلی خودرو در قسمتهایی پلاستیکی و بسیار خشک و در برخی نواحی نرم و با کیفیت است. کیلومتر شمار با یک شیب ملایم به سمت عقب و پایین قرار گرفته ، کنترل کردن سرعت را در حین رانندگی گاها راحت نیست. نحوه قرار گرفتن پشت فرمان متناسب و ارگونومیک است.طراحی داشبورد در نهایت سادگی است ویک صفحه نمایش بزرگ در وسط و سیستم تهویه مطبوع خودکار در زیر آن خودنمایی می کنند. صندلی ها تقریبا خشک و آنچنان راحت نیستند. فضای سرنشینان داخلی خودرو به خوبی طراحی شده و با توجه به سایز خودرو مناسب یک خانواده ۴ نفره برای سفر است. از این جهت بالاتر از برخی رقبای هم رده چینی خود قرار می گیرد.

http://www.pardiskhodro.com/root/upload/up_car/1498145518774.jpg

پس از روشن کردن موتور خودرو، صدای پیشرانه به شدت و به  راحتی وارد کابین می شود آنچه که مشخص است عایق بندی ضعیف بدنه در برابر صدا های مزاحم است. در حین شتابگیری این وضعیت بدتر از قبل می شود. موتور ۱٫۶ لیتری میتسوبیشی با توان  ۱۱۷ اسب بخار در دور ۶۰۰۰ و ۱۵۱ نیوتن متر در دور ۴۰۰۰  با همراه یک گیربکس ۴ سرعته تیپ ترونیک وظیفه به حرکت در آوردن آریو ۱۳۲۵ کیلوگرمی را دارد.موتور میتسوبیشی این خودرو در یک کمپانی تحت نظارت خود میتسوبیشی در چین تولید می شود در نتیجه انتظار کیفیت بالای عملکردی را از این خودرو داشتیم اما آنچه که پس از اولین تلاش برای شتابگیری دیده شد ضعف عملکرد گیربکس بود. گیربکس در دادن معکوس و حتی سبک کردن دنده بسیارناهماهنگ با موتور عمل می کند، در شتاب اولیه و مخصوصا استارت اولیه کند و سنگین شروع به شنابگیری می کند،اگرچه کیفیت تعویض دنده نرم ، بی صدا و بدون ضربه است.

سیستم تعلیق خودرو نرم تیون شده است و به نظر می رسد کاملا مورد علاقه مصرف کننده ایرانی خواهد بود البته نرم بودن بیش از اندازه سبب شده که مانور پذیری خودرو با مشکل مواجه شود. باید تاکید کرد قطعا برای یک خودروی خانوادگی در درجه اول راحتی و آسایش مهم است.

سیستم ترمز خودرو عملکرد خوب و مطمئنی  از خود نشان می دهد. دید خودرو به بیرون با توجه به شیشه های جانبی خوب و راضی کننده است. با توجه به آپشن  دوربین عقب  و آینه های جانبی مناسب دنده عقب گرفتن به سادگی انجام می پذیرد.سازنده مصرف سوخت این خودرو را ۶٫۷ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام کرده که باید دید در سیکل شهری تا چه میزان افزایش خواهد یافت.قیمت رسمی این خودرو توسط سایپا ۵۶ میلیون تومان اعلام شده که این خودرو را از نظر قیمنی در کنار جیلی امگراند ۷ قرار خواهد گرفت و همینطور جک جی ۵ خواهد بود.

 شرایط فروش نقدی و اقساطی خودرو آریو – تیر ۱۳۹۶

گروه خودروسازی سایپا بخشنامه پیش فروش اعتباری خودروهای آریو ۱۶۰۰ اتوماتیک و دستی را منتشر نمود.

http://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2017/07/48e31721c597bf519f13cbabc1cf58df-1.png

http://www.finds.ir/my/post/postimg/finds-146800001210.jpg

امکانات و مشخصات آریو

کلاس سدان
مشخصات فنی
حجم موتور (سی‏‎سی) ۱۶۰۰
گیربکس اتوماتیک
تعداد دنده ۴
تعداد سیلندر ۴
قدرت موتور (اسب بخار) ۱۱۲
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر) ۷٫۶
نوع سوخت بنزین
اوردرایو دارد
ترمز جلو دیسکی پره ای خنک شونده
ترمز عقب دیسکی
رینگ (اینچ) ۱۶
تعداد سرنشین ۵
طول (سانتی‎‏متر) ۴۵۶٫۵
عرض (سانتی‎‏متر) ۱۷۶٫۶
ارتفاع (سانتی‎‏متر) ۱۴۸٫۶
شتاب ۰ تا ۱۰۰ (ثانیه) ۱۱٫۵
حجم باک (لیتر) ۵۵
کشور سازنده ایران
امکانات
سیستم ترمز ضدقفل ABS دارد
پخش کننده DVD/VCD دارد
کنترل آب و هوای اتوماتیک دارد
کنترل صدا روی فرمان دارد
سیستم دسترسی بدون کلید دارد
کیسه هوا دارد
انواع کیسه هوا راننده/سرنشین/جانبی/
کمربند پیش کشنده دارد
تهویه مطبوع دارد
پورت USB/AUX/IPOD دارد

تصاویر خودرو آریو سایپا

fih3gp9ndbu6hfwgg2ru.jpg

qgkbm62ib8clyuzt2ru8.jpg

ckyaocvkag32tbs0ai8y.jpg

wlx3algei0qemmfzt35p.jpg

sztg497wk1zk38yj4d.jpg

melpi3fxt53s38mybgzt.jpg

8ahbmoijpdljyxtyiu13.jpg

11yngshglva237cyrtd.jpg

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.