معرفی لامبورگینی اوروس SE پلاگین هیبرید +تصاویر

0

نسخهٔ پلاگین‌ هیبریدی لامبورگینی اوروس از همان پیشرانهٔ V8 قبلی به همراه یک موتور الکتریکی استفاده می‌کند و ظرف ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

لامبورگینی سرانجام نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی شاسی‌بلند اوروس را با نام SE معرفی کرده است. خوشبختانه در این نسخه مردان سنت آگاتا همچنان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو را حفظ کرده و با یک موتور الکتریکی بر قدرت آن افزوده‌اند. این موتور الکتریکی که داخل گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک نصب شده، ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۴۸۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند درحالی‌که پیشرانهٔ بنزینی به‌تنهایی خروجی قابل‌توجه ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور را فراهم می‌کند. مجموع خروجی این سیستم ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتن متر گشتاور است.

مرعفی لامبورگینی اوروس SE پلاگین هیبرید +تصاویر

اوروس SE ظرف ۳.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که ۰.۱ ثانیه از اوروس S سریع‌تر است. این نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی همچنین ۴۰۰ متر را هم در ۱۱.۴ ثانیه طی می‌کند که ۱.۱ ثانیه از نسخهٔ بنزینی و حتی ۰.۱ ثانیه از اوروس پرفورمانته سریع‌تر خواهد بود. حداکثر سرعت این اوروس جدید هم به ۳۱۲ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این خودرو از یک پکیج باطری لیتیوم یونی ۲۵.۷ کیلووات ساعتی بهره می‌برد که زیر کف صندوق نصب شده و امکان پیمودن بیش از ۶۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی فراهم می‌کند.

حداکثر سرعت خودرو در این حالت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود و پس‌ازآن موتور V8 به‌طور خودکار روشن می‌شود. به گفتهٔ لامبورگینی، تولید گازهای گلخانه‌ای اوروس SE نسبت به نسخه‌های تمام بنزینی ۸۰ درصد کاهش پیدا کرده است. لامبورگینی همچنین به‌روزرسانی‌هایی را هم در طراحی بیرونی این نسخه اعمال کرده که مهم‌ترین آن‌ها چراغ‌های جلوی جدید است. علاوه بر این، تغییرات محتاطانه‌ای هم در جلوی خودرو با عناصر برگرفته از سوپرکار روئلتو اعمال شده است. در همین حال، به گفتهٔ لامبورگینی با ایجاد تغییراتی در عقب اوروس SE، داون‌فورس نسبت به اوروس S تا ۳۵ درصد بیشتر شده است.

مرعفی لامبورگینی اوروس SE پلاگین هیبرید +تصاویر

لامبورگینی این شاسی‌بلند پلاگین‌هیبریدی را با رینگ‌های ۲۳ اینچی جدید، بیش از ۱۰۰ رنگ بدنهٔ مختلف و ۴۷ تم داخلی عرضه می‌کند. در داخل خودرو همچنین دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی وجود دارد درحالی‌که به حالات رانندگی قبلی شامل استرادا، اسپرت، کورسا، نِوه، سابیا و ترا چهار حالت جدید EV، هیبرید، پرفورمنس و ریشارژ اضافه شده است.

فعلاً مشخص نیست که آیا همین قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی V8 برای جانشین هوراکان هم ارائه خواهد شد یا در تمراریو پیشرانهٔ متفاوتی را خواهیم دید. درهرحال، می‌دانیم که به‌زودی تمام محصولات لامبورگینی هیبریدی خواهند شد و باید با نسخه‌های بنزینی خالص اوروس خداحافظی کنیم.

منبع:پدال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.