رنگ لوگوی برندهای تویوتا ،فولکس واگن ،آئودی برای جذب مشتری

0

استفاده ی هوشمندانه از رنگ در برخی برند های خودرویی

فروش رنگ خودرو ،قیمت رنگ خودرو ،آرم ماشین پورشه ،کد رنگ خودرو ،ساخت رنگ خودرو ،رنگ اتومبیل خارجی فجدول کد رنگ خودرو ،شماره رنگ خودرو

لوگو

طبق تحقیقات و نظرسنجی های جالبی که سایت Business Insider انجام داده است، حدودا ۸۰% از اطلاعاتی که هر فرد در نگاه نخست از لوگوهای هر کمپانی کسب می کند، از رنگ های آن لوگو می باشد. جالب است بدانید که این تحقیقات نشان داده که رنگ های متفاوت برای هر شخص احساسات، هیجانات و عواطف مختلفی را ایجاد می کند، که همین امر هم باعث شده که هر کمپانی در جستجوی یک لوگو خوب و جالب برای خود باشد. که این لوگو با نگاه، نوع کار و عملکرد آن شرکت همسو و همراه باشد.

مثلا خود همین گوگل در برند خود از ۴۰ تنوع از رنگ آبی بهره برده است، تا در آخر متوجه این موضوع شود که کدام ترکیب رنگ بازخورد خوب و مناسب تری را داشته و بینندگان بیشتر از آن لذت بردند.
در همین سو برخی از صنایع برای خود یک رنگ خاص را انتخاب کرده اند و هرکس که قصد ساخت لوگو در آن صنایع را دارد از آن رنگ برای لوگو خود استفاده می کند. مثلا:

  • فعالان حوزه تکنولوژی از رنگ آبی
  • فعلان در بخش غذا(بیشتر فست فود)از رنگ قرمز

از کلیات که گذر کنیم می رسیم به جزییات تحقیقات بیزینس اینسایدر که در آن به بررسی چندین لوگو پرداخته که ما براتون لوگو های خودرویی را جدا کردیم و در اختیارتان قرار دادیم…

لوگو تویوتا

تویوتا:

معمولا در صنایع خودروسازی از رنگ نقره ای استفاده می شود لذا تویوتا به خوبی از ترکیب رنگ نقره ای در برند خود بهره برده است. جالب است بدانید که سه سال زمان برد تا این برند ژاپنی موفق به ارائه طرح نهایی لوگو برای خود شد. این طراحی جوری صورت گرفت، که نمای روبرو و حتی در آینه خودروی جلویی هم لوگوی تویوتا دیده می شود. شما در لوگو تویوتا ۲ عدد دایره می بینید(دایره کوچک)که این دو دایره نشان دهنده ی رابطه ی بین مشتری و کمپانی است و زندگی آن ها در دنیای بزرگتر (با دو دایره بزرگتر) نمایش داده شده است.

لوگو

آئودی:

شما در برند آلمانی آئودی نوشته قرمز رنگ را مشاهده می کنید که این نوشته در اصل نمادی از مردهاست یا به نوعی نشان دهنده ی عشق به رانندگی است. درباره ی بهره بردن از ۴ حلقه در لوگوی آئودی هم حرف و حدیث های متعددی وجود دارد ولی یکی از مهمترین روایت ها حاکی از آن است که کمپانی آئودی یکی از ۴ کمپانی است که در سال ۱۹۳۲ میلادی تصمیم به ادغام شدن آن ها در یکدیگر گرفته شد. و در آخر کار لوگوی حاصل آن کمپانی ادغام شده این ۴ دایره بود که لوگو آن چهار شرکت را در خودش به شکل ۴ دایره جای داده است. و طرح داخلی لوگو آن ۴ شرکت را از داخل دایره حذف کرده است و فقط ۴ دایره توخالی به هم وصل شده باقی مانده.

لوگو

فولکس واگن:

این کمپانی آلمانی که خیلی از برندهای خودروسازی جهان را تصاحب کرده است. از رنگ آبی برای لوگو خود استفاده کرده که علت بهره بردن از رنگ آبی این بوده که کمپانی فولکس واگن قصد داشته که شهرت خودروهای آلمانی در قابل اعتماد بودن و البته ثبات و استحکام را به نمایش بگذارد. این مخلوط رنگی با عنوان برند VolksWagon که به معنیش “خودرویی برای مردم” است نیز هم‌سو است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.