رونمایی لوکال‌موتورز از اتوبوس‌های هوشمند بدون راننده

0

رونمایی لوکال‌موتورز از اتوبوس‌های هوشمند خودران بهره گیری از پلتفرم «واتسون» آی بی ام

لوکال‌ موتورز از ابتدا به عنوان یک کمپانی «متن‌باز» بود که طراحی و توسعه خودروهای خود را با همکاری جامعه مخاطبش انجام می‌دهد، آغاز به کار کرده است. اکنون، این خودروساز امریکایی از اولین وسیله نقلیه خودرانش که از پلتفرم «واتسون» آی‌بی‌ام بهره می‌برد، پرده برداشته است. این در حالی است که شاید خیلی‌ها لوکال‌موتورز را به عنوان سازنده «رالی فایتر» یک وسیله نقلیه چاپ‌ سه‌بعدی در نمایشگاه بین‌المللی محصولات تکنولوژی در سال ۲۰۱۴ به یاد داشته باشند. ساخت این خودروهای چاپ‌ سه‌بعدی نیز قرار است که از سال جاری میلادی آغاز شود.

Local Motors Olli Bus
Local Motors Olli Bus

اینکه تمرکز اصلی این کمپانی در حال حاضر تغییر کرده، چندان مشخص نیست؛ ولی لوکال موتورز یک خودران جدید معرفی کرده که از قابلیت‌های پیشرفته محاسباتی تکنولوژی واتسون در آی‌بی‌ام استفاده می‌کند. این اتوبوس کوچک که “Olli” نام دارد، می‌تواند تا ۱۲ مسافر را با خود حمل کند و با به‌خدمت گرفتن پلتفرم تکنولوژی ابری و استفاده از «پردازش زبان طبیعی» و «یادگیری ماشین»، مجموعه متنابهی از اطلاعات حمل‌ونقل موردنیاز خود را دریافت نموده و برای حرکت در مسیرها از آنها کمک می‌گیرد.Local Motors Olli Bus

Local Motors Olli Bus

Local Motors Olli Bus

Local Motors Olli Bus
در فرآیند توسعه باز وسیله نقلیه در لوکال موتورز، ۳۰ حسگر مختلف در بدنه Olli کار گذاشته شده‌اند و این در حالی است که این تعداد به نسبت نیاز مسافران و شرایط شناسایی منطقه، می‌تواند اضافه شود. به علاوه، مسافران Olli قادر خواهند بود که در هنگام مسافرت‌ها با مبداً و مقصد مشخص، با این وسیله ارتباط برقرار کنند؛ اینکه نحوه عملکرد آن چگونه است، کجا دارند می‌روند و چرا Olli چنین تصمیماتی را در هنگام رانندگی گرفته است. خودروی لوکال موتورز برای این منظور از قابلیت تبدیل گفتار به متن در «واتسون»، سیستم تشخیص دسته‌بندی زبان طبیعی، تشخیص هویت و تکنولوژی متن به گفتار بهره خواهد برد.

Local Motors Olli Bus
از شانزدهم ژوئن سال جاری میلادی، Olli در جاده‌های عمومی در واشنگتن تردد می‌کند و در عین حال، قرار است که قلمرو خود را تا پایان سال به «میامی-دِید کانتی» و لاس‌وگاس گسترش دهد. جان بی. راجرز جونیور (John B. Rogers, Jr) مؤسس و مدیرعامل لوکال موتورز در این زمینه می‌گوید:

Olli یک گزینه هوشمند، ایمن و پایدار نسبت به گزینه‌های حمل‌ونقلی است که مدت‌ها از تاریخ آنها گذشته است. Olli با کمک «واتسون»، به عنوان اولین محصول ما در دنیای وسایل نقلیه خودران، چیزی است که در سال گذشته، بدون آن که توجه کسی را به خود جلب کنید، با همراهی جامعه‌ای خلاق به توسعه آن پرداخته‌ایم. اکنون برای شتاب‌بخشی به کاربرد این تکنولوژی و استفاده از آن در تمام محصولات کنونی‌مان آماده‌ایم؛ حتی آنهایی که در آینده‌ای نزدیک قرار است که از راه برسند. بسیار مشتاقم که ببینم که جامعه باز توسعه‌دهندگان ما، چگونه با آخرین پیشرفت‌های وسایل نقلیه عمل خواهند کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.