جان‌سخت‌های هم‌وطن؛ مصاف تویوتا هایلوکس و میتسوبیشی L200+تصاویر

0

جان‌سخت‌های هم‌وطن؛ مصاف تویوتا هایلوکس و میتسوبیشی L200+تصاویر

هایلوکس جدید جان‌سختی خود را با ظاهری شاسی‌بلند مانند ترکیب نموده است اما آیا این خودروی محبوب می‌تواند در برابر یکی از پیشروهای بازار یعنی میتسوبیشی L200 قد علم کند؟

Toyota Hilux vs Mitsubishi L200
پیکاپ ها باید کاربردی باشند. اگر دنبال خودرویی کاری باشید حتماً به این مورد توجه می‌کنید اما امروزه این خودروها علاوه بر حمل بار به آسایش و راحتی نیز توجه ویژه‌ای دارند.

Toyota Hilux vs Mitsubishi L200
دسته‌ی جدیدی از تراک ها وجود دارند که تلاش کرده‌اند تا کاربردی بودن را با دینامیک رانندگی شاسی‌بلند مانند و کابین گران‌قیمت و با تکنولوژی بالا که در این کلاس چندان جایی ندارد ترکیب کنند.

Toyota Hilux vs Mitsubishi L200
جدیدترین این خودروها تویوتا هایلوکس است. این خودروی مشهوری نیازی به معرفی ندارد چرا که از زمان عرضه در سال ۱۹۶۸ عملکردی فوق‌العاده از خود بر جای گذاشته است. در طول زمان هایلوکس تغییرات زیادی داشته و نسل هشتم این خودرو راضی‌کننده‌تر از هر زمان دیگری می‌باشد.

Toyota Hilux 2016
Toyota Hilux 2016

اما اگر هایلوکس بخواهد تاج این کلاس را بر سر نهد باید با پیکاپی پرآوازه به نام میتسوبیشی L200 روبرو گردد و آن را شکست دهد. میتسوبیشی با ارائه‌ی پکیجی که قابلیت‌های خوبی در جاده دارد و کارا و اقتصادی نیز هست استانداردهای جدیدی را برای این کلاس وضع نموده است بنابراین تویوتا برای اول شدن در این کلاس راه بسیار سختی پیش رو دارد.

Mitsubishi L200 2016
Mitsubishi L200 2016

شاخ‌به‌شاخ

بازی اعداد
اگر در بازار دنبال یک پیکاپ باشید، تصمیمتان ممکن است به هزینه‌های مالکیت بستگی داشته باشد. در بحث فاکتورهایی چون قیمت خرید، سوخت، مالیات، سرویس و بهای بیمه این میتسوبیشی L200 است که هزینه‌های کمتری را به مالک تحمیل می‌کند.

آسایش و پالایش
L200 در بحث کاربردی بودن شاید بازنده باشد اما قطعاً برای راننده‌ها خودروی بهتری به نظر می‌رسد. این خودرو آرام‌تر بوده و گیربکس اتوماتیک آن بهتر عمل کرده و پیشرانه‌ی قوی‌ترش نیز سریع‌تر است. همه‌ی گفته‌ها به این معنی است که میتسوبیشی خودرویی بهتر برای راننده‌ای است که زمان زیادی را پشت فرمان می‌گذراند.

فضای بار
تویوتا می‌گوید که در بحث فضای بار هایلوکس جدید ۱۳ سانتی‌متر عریض‌تر از مدل قبلی است و همچنین میزان یدک کشی آن نیز بهبود یافته است. هایلوکس کاربردی‌تر از قبل است اما هنوز هم نمی‌تواند به‌صورت تمام‌عیار با رقبای خود رقابت کند.

قضاوت نهایی

رتبه‌ی اول: میتسوبیشی L200
به لطف توانایی بیشتر در اکثر زمینه‌ها این خودرو هنوز هم شاگرداول کلاس است. این خودرو در بحث کاربردی بودن اندکی پایین‌تر از هایلوکس قرار می‌گیرد اما به لطف تجهیزات استاندارد ارائه شده، هزینه‌های رانندگی پایین‌تر، پرفورمنس فوق‌العاده و راحتی در جاده این خودرو رتبه‌ی اول را کسب می‌کند.

Mitsubishi L200

رتبه‌ی دوم: تویوتا هایلوکس
بهبودهای فراوانی که در هایلوکس دیده می‌شوند باعث شده تا این خودرو رقابتی‌تر از گذشته شود و نسبت به نسل پیشین خود قابلیت حمل بار و یدک کشی بیشتری داشته باشد. اما این خودرو گران بوده و تجهیزات کمتری نسبت به L200 دارد به علاوه نسبت به آن راندمان بالاتری نداشته و در بخش جاده‌ای نیز نمی‌تواند پا به‌پای میتسوبیشی حرکت کند. فاکتور تعیین کننده‌ی دیگر اینکه هایلوکس هزینه‌های سواری زیادتری دارد.Toyota Hilux

دیگر گزینه‌ها در این کلاس

نیسان ناوارا ۲٫۳ dCi Tekna Auto
قیمت: ۳۰۸۰۰ پوند
پیشرانه: ۴ سیلندر ۲٫۳ لیتری ۱۸۷ اسب بخاری
پیشرانه‌ی قدرتمندتر و ظرفیت یدک کشی ۳۵۰۰ کیلویی از ناوارا رقیبی قدر ساخته به علاوه این خودرو بهای مناسبی نیز دارد. اما علیرغم طراحی سیستم تعلیق مستقل عقبی که راضی‌کننده است اما ناوارا هنوز هم در بخش سواری به پای L200 نمی‌رسد.

Nissan NP300 Navara Pickup
Nissan NP300 Navara Pickup

ایسوزو دی مکس ۲٫۵ TD Blade Auto
قیمت: ۳۳۳۴۲ پوند
پیشرانه: ۴ سیلندر ۲٫۵ لیتری ۱۶۱ اسب بخاری
با این قیمت ایسوزو یک انتخاب جانبی است. درحالی‌که کابین خودرو در حد و اندازه‌ی پیکاپ های امروزی نیست اما گارانتی ۵ ساله‌ی خودرو به اندازه‌ی پیشرانه‌ی ۲٫۵ لیتری که ظرفیت یدک کشی ۳۵۰۰ کیلویی را دارد قدرتمند است.

2016 Isuzu D-Max Centurion
۲۰۱۶ Isuzu D-Max Centurion
میتسوبیشی L 200 Barbarian Double Cab تویوتا هایلوکس Double Cab Invincible Auto
بهای مدل تست شده (پوند) ۳۰۶۶۸ ۳۲۶۴۵
طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر) ۵۲۸۵/۱۸۱۵/۱۷۸۰ ۵۳۳۰/۱۸۵۵/۱۸۱۵
پیشرانه ۴ سیلندر خطی، ۲۴۴۲ سی‌سی ۴ سیلندر خطی، ۲۳۹۳ سی‌سی
حداکثر قدرت (اسب بخار) ۱۷۸ ۱۴۸
حداکثر گشتاور (نیوتون متر) ۴۳۰ ۴۰۰
گیربکس ۵ سرعته ی اتوماتیک، چهارچرخ محرک ۶ سرعته ی اتوماتیک، چهارچرخ محرک
وزن خالص (کیلوگرم) ۱۸۶۰ ۲۰۹۵
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) ۱۰ ۱۳٫۵
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) ۱۷۵ ۱۷۰
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) ۸٫۴/۶٫۵/۷٫۲ ۹٫۷/۶٫۷/۷٫۸

منبع: autoexpress

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.