محصول جدید مدیران خودرو برای بازار ایران + عکس و مشخصات فنی

0

با انتشار ویدیویی در فضای مجازی مبنی بر ورود یک دستگاه خودروی کراس اوور استتار شده، شرکت مدیران خودرو امروز اعلام کرد که ویدیو منتشر شده مربوط به محصول جدید این شرکت است.

محصولات جدید ام وی ام نمایندگی ام وی ام در ایران محصولات جدید مدیران خودرو مشخصات ام وی ام X55 قیمت ام وی ام X55 معرفی خودرو شاسی بلند مجله خودرو تیگو 5 جدید 2018

به گزارش کارستان از اسب بخار، در پی خبر رسمی مدیران خودرو، تصاویری از این کراس اوور استتار شده منتشر شده که نشان می دهد، قرار است این خودرو با نشان MVM به بازار ایران عرضه شود. با توجه به بررسی های انجام شده، کراس اوور استتار شده ی مدیران خودرو که قرار است با نشان ام وی ام به بازار بیاید، همان چری تیگو۴ است. تیگو۴ به عنوان یک کراس اوور جدید به بازار چین معرفی شده و توانسته موفقیت های خوبی را کسب کند. با توجه به اینکه شرکت مدیران خودرو سری کراس اوورهای ام وی ام را با پیشوند X به بازار عرضه می کند، احتمال دارد که تیگو۴ با نام ام وی ام X55 به بازار بیاید. چندی پیش هم مدیران ارشد این شرکت اعلام کرده بودند که برنامه ی عرضه ی محصولی جدیدی با نام X55 را دارند.

آن طور که از برخی شنیده ها مشخص است، دلیل اصلی استتار تیگو۴ در ایران، داشتن ویژگی های متمایزتری نسبت به نسخه ی بازار چین و برخی کشورهای دیگر است. گویا کمپانی چری این خودرو را به روز کرده و قرار است در ایران برای اولین بار عرضه شود. برای همین برخی از جزئیات بدنه ی تیگو۴ و یا همان ام وی ام X55 را با کاور در ایران پوشانده است تا بتواند در زمان رونمایی رسمی، اطلاعات جدید این خودرو را مطرح کند.

چری تیگو۴ در بازار چین با پیشرانه های دو لیتری تنفس طبیعی و ۱٫۵ لیتری توربو عرضه می شود. همچنین جعبه دنده های دستی، CVT و ۶ سرعته ی دو کلاچه برای این خودرو قابل سفارش است. برخی احتمال می دهند که تغییرات رسمی کمپانی چری و ام وی ام برای این کراس اوور باعث شده تا برخی مشخصات فنی این خودرو ارتقا پیدا کند و برای همین برای تست های جاده ای، به شکل ویژه در ایران آماده شده است.

y5f3087qykf1lplo3y8b.jpg

کابین تیگو ۵ جدید نیو فیس ۲۰۱۸ با همان ام وی ام X55 کاملا مینیمالیستی و ساده گرایانه طراحی شده است بطوریکه پس از ورود به کابین این خودرو زود متوجه خواهیم شد مورد اضافه و غیر کاربردی بر روی داشبورد و کنسول میانی به چشم نمی خورد. استفاده از طراحی فلت و خطوط زاویه دار در تمامی المان های کابین به چشم می خورد. در میانه داشبورد مسطح این خودرو صفحه نمایش نه چندان بزرگ تعبیه شده و ذیل آن فقط سیستم کنترل تهویه مطبوع به چشم می خورد. در برخی از نسخه این خودرو قسمت میانی داشبورد و دو نوار کنسول میانی و بخش از روی دربی ها به رنگ بدنه تزیین شده است. پنل پشت فرمان و نشانگر های کاملا دیجیتالی  بسیار شبیه ام وی ام X22طراحی شده که ظاهری مدرن را به این کراس اور چینی بخشیده است.

دکمه روشن و خاموش موتور به همراه دیگر کلید ها نظیر ترمز دستی برقی و سیستم های دیگر به منظور در دسترس بود راننده در کنسول میانی تعبیه شده است.در نهایت باید گفت که شاید از دید مشتریان ایرانی طراحی نسل قبلی جذابتر باشد و سادگرایی بیش از حد کمی تبدیل به کابینی ازران قیمت شده باشد.

ابعاد ام وی ام X55

ابعاد ام وی ام X55

ام وی ام X55  در تمامی جهات از نسل فعلی تیگو ۵ کوچکتر شده است اما برخلاف تصور میزان فضای داخلی خودرو جهت سرنشنیان کمی بزرگتر شده است. دلیل این امر کاملا مشخص است چرا که درست است  طول خودرو کمی کاهش داشته است اما فاصله دومحور خودرو حدود ۲۰ میلیمتر افزایش را تجربه کرده و همین میزان دقیقا باعث اضافه شدن فضای جلوی پای سرنشنیان عقب و جلو گشته است. اما در نهایت فضای بار این خودرو کمی نسبت به نسل فعلی کمتر شده است.

نوع خودرو

طول
میلیمتر

عرض
میلیمتر

ارتفاع
میلیمتر

فاصله دو محور

تیگو ۵ جدید نیو فیس ۲۰۱۸

۴۳۳۸

۱۸۳۰

۱۶۴۷

۲۶۳۰

مشخصات فنی ام وی ام X55

مشخصات فنی ام وی ام X55

بزرگترین ضعف نسل فعلی این خودرو حضور موتور تنفس طبیعی ۲.۰ لیتری بود که علاوه بر مصرف زیاد از قدرت کمتری هم برخوردار بود. کمپانی چری در یک تصمیم گیری درست موتور نسل جدید تیگو ۵ مدل ۲۰۱۸ را به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو مجهز نموده که این موتور توانایی تولید ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور را خواهد داشت.این موتور پیش از این در تیگو ۷ مورد استفاده قرار گرفته بود. قدرت این موتور همانند نسل قبلی توسط جعبه دنده CVT به چرخهای عقب جلو منتقل می گردد. این پیشرانه جدید حدود ۸ اسب بخار قدرت و ۳۰ تیوتن متر گشتاور بیشتر تولید خواهد کرد.برخی گزارش ها حکایت از این دارد که ام وی ام X55 با پیشرانه ۲.۰ لیتری نسل فعلی تیگو ۵ عرضه خواهد شد که امیدواریم این اتفاق نیافتد.

نوع خودرو

حجم موتور

نوع پیشرانه

گشتاور(نیوتن متر)

قدرت (اسب بخار)

جعبه دنده

تیگو ۵ جدید ۲۰۱۸

۱.۵

توربو

۲۱۰

               ۱۴۷

CVT

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.