کاهش ۶۰ کیلومتری تا شمال با راه اندازی آزادراه تهران- شمال

0

وزیر راه: راه‌اندازی قطعه یک آزادراه تهران- شمال ۶۰ کیلومتر راه را کاهش می‌دهد

محمد اسلامی در حاشیه بازدید از آزادراه تهران- شمال که صبح امروز با حضور شهبازی استاندار البرز، سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان و خادمی مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل برگزار شد، افزود: کل مسیر منطقه یک، شش قطعه و به طول ۳۲ کیلومتر است که امروز بازدید شد.
وی افزود: این پروژه­ ­­از پروژه‌های فاخر در کشور است که همه ­­دستاورد‌های مهندسی و طراحی در آن لحاظ شده و شرکت‌های بسیار خوبی در این پروژه در حال کار هستند که جزو بهترین شرکت‌های ایران هستند.

زمان افتتاح آزاد راه تهران شمال فاصله تهران تا شمال وضعیت جاده چالوس وزیر راه و شهرسازی اخبار حمل و نقل اخبار تهران عوارضی تهران شمال دستاوردهای انقلاب اسلامی پیشرفت های ایران سوابق محمد اسلامی

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این پروژه با مدیریت بنیاد مستضعفان و شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی همبستگی و یکپارچگی داشته‌اند، تصریح کرد: این پروژه، پروژه ماندگاری در کشور است و کار‌های اجرایی آن در دست اقدام است و اراده این بوده تا بتواند زودتر به بهره برداری برسد.
وی با بیان اینکه شرایط آب و هوایی و کار‌های باقی مانده به گونه‌ای است که باید استاندارد‌ها در آن رعایت شود، تصریح کرد: اراده این است که برای تابستان بتوانند از این پروژه استفاده کنند و نکته حائز اهمیت این است که بتوانیم این قطعه را راه اندازی کنیم، راه‌اندازی این قطعه، ​ ۶۰ کیلومتر راه را کاهش می‌دهد و مسیر دو ساعته، ­ به مسیر ۲۰ دقیقه‌ای تبدیل می‌شود.

اسلامی با بیان اینکه این پروژه مورد استقبال مردم است که سال‌های زیادی برای تکمیل آن وقت صرف شده و هنوز هم به بهره برداری نرسیده است، اضافه کرد: بنا به دلایل و شرایط گوناگون، ­ رکود زیادی به این پروژه تحمیل شده و معارضان زیادی داشته و شرایطی هم بوده که شاید در بخشی از سال‌ها در اولویت قرار نگرفته و زمان تقریبی بیش از ۲۰ سال را طی کرده است.
وزیر راه با بیان اینکه در اوایل دهه نود فعالیت چشمگیری اتفاق افتاد که منطقه ۴ به بهره برداری رسید، افزود: از سال ۹۳ اراده جدیدی برای تکمیل این پروژه آغاز شده و پروژه، ​ بدون وقفه در حال کار است و این حرکت بی وقفه امروز در هیچ شرایطی تعطیل نشده است.

وی با بیان اینکه قطعات ­۲ و ۳ این بزرگراه نیز مانند قطعه یک­­۱۰ درصد پل‌های بزرگ دارد­ گفت:­ در خوشبینانه‌ترین حالت، ​­ حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار و­­۴ سال زمان نیاز است ­که قطعات دو و سه آماده شود، اما آن چیزی که برای ما فوریت دارد این است که اتصال ایمن منطقه یک به جاده چالوس برقرار کنیم تا ازدحام در مقطع تلاقی صورت نگیرد و روان سازی ترافیک هم اتفاق بیافتد.

بهره برداری قطعه یک آزادراه تهران ـ شمال تا ابتدای تابستان ۹۸

وزیر راه: قطعه یک آزادراه تهران ـ شمال تا ابتدای تابستان سال آینده زیر بار ترافیکی خواهد رفت.

محمد اسلامی در بازدید از قطعه یک آزادراه تهران ـ شمال با بیان اینکه مهمترین قطعه این آزادراه، همین قطعه یک است گفت:: هم اکنون این قطعه بیش از ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با توجه به اینکه در سرما و گرما، از سه سال قبل کار اجرایی هرگز متوقف نشده، تا تابستان آینده این قطعه مهم و کلیدی زیربار ترافیکی خواهد رفت.

وی افزود: این قطعه علاوه بر کوتاه کردن مسیر به میزان شصت کیلومتر، زمان سیر را تا شهرستانک به عنوان انتهای قطعه یک تا بیست دقیقه کاهش می‌دهد.

اسلامی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی با همکاری بنیاد مستضعفان و به کمک فاینانس داخلی کار ساخت پروژه را به پیش برده و این الگوی موفق همکاری، در قطعات دوم و سوم نیز اجرا می‌شود تا حداقل در چهار سال آینده، کل پروژه را تقدیم ملت ایران کنیم.

بازدید وزیر راه از آزادراه تهران- شمال

­وزیر راه با حضور در کارگاه قطعه یک آزاد راه تهران – شمال از نزدیک با روند ساخت و مشکلات اجرایی این پروژه آشنا شد.

در این بازدید محمد سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان و خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور نیز محمد اسلامی را همراهی می‌کردند.
همچنین در جلسه‌ای که با مجریان طرح برگزارشد، وزیر راه و شهر سازی از نزدیک در جریان مشکلات اجرایی آزادراه تهران- شمال قرار گرفت و درخصوص اجرای طرح و پیشرفت عملیات اجرایی آن، دستورات لازم را صادر کرد.
گفتنی است؛ ​­ پروژه آزاد راه تهران ـ شمال که مقدمات ساخت آن از سال ۱۳۷۳ و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۷۵ آغاز شد، به دلایل مختلف از جمله مشکلات مالی و اعتباری و پیچیدگی‌های فنی و تکنیکی از جمله ساخت بیش از یکصد کیلومتر تونل در این مسیر ۱۲۰ کیلومتری سالهاست که در حال ساخت است.

یکی دیگر از دلایل طولانی شدن زمان بهره برداری از این آزادراه، عدم اجرای تعهدات شرکت‌های پیمانکاری چینی بود که سرانجام، چندین سال قبل مقرر شد شرکت‌های ساخت و ساز ایرانی از جمله شرکت‌های وابسته به بنیاد مستضعفان اجرای این پروژه را برعهده گیرند.

آزادراه تهران ـ شمال از انتهای اتوبان آزادگان در شمال غرب تهران آغاز شده و بعد از عبور از شهرستانک، تهران را به شهر‌های غرب استان مازندران از جمله چالوس متصل می‌کند. کاهش ۳۵ درصدی مصرف سوخت در این مسیر در مقایسه با جاده چالوس از جمله مزیت‌های این آزادراه محسوب می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.