دلایل خرابی زیاد گیربکس های اتوماتیک چیست؟

0

روغن گیربکس و فیلتر آن باید در زمان های معین تعویض شوند. در سرویس گیربکس تنها تعویض روغن کافی نیست و باید کارتل گیربکس باز شده و فیلتر آن تعویض و یا شستو شود . رسیدگی به فیلتر بسیار مهم است. چون فیلتر گرفته ، باعث عبور کمتر جریان روغن و آسیب شدید و اغلب باعث سوخته شدن گیربکس میشود. بعضی از مدل های بالا گیربکس های امروزی مثل پژو ۲۰۶ ، هیوندا ، کیا ، فیلتر در داخل گیربکس نصب شده و یا به عبارتی گیربکس های یک بار مصرف هستند چون با کثیف شدن و گرفته شدن فیلتر عمر گیربکس نیز به پایان میرسد . بنابراین دقت تعویض به موقع روغن در این گیربکس ها عملا میتواند عمر گیربکس را در بر داشته باشد

‌آیا یک موتور گازسوز داغ تر از یک موتور بنزینی است؟

موتورهای گاز سوز که از عملکرد بنزینی تبدیل به موتورگاز سوز شده اند دارای اگزوزهائی با درجه حرارت بیشتر می باشند. (موتور آنها داغ تر از موتورهای یگانه سوز بنزینی است) .
دلایل : در موتورهای بنزینی ، تأخیر بنزین تأثیر خنک کننده ای در سیستم مکش سوخت و سیلندرها دارد. این امر در مورد گاز اتفاق نمی افتد. از طرفی یک مخلوط گازی تمایل به احتراق آهسته تری نسبت به بنزین دارد وممکن است به هنگام عبور و خروج از سوپاپها باز هم در حال سوختن باشد.

خودرو لیفان x60
در صورت گم کردن تمام کلیدها و قفل کردن با ریموت شما اگر کلید هم تعریف کنید این خودرو استارت نمیشود و حتی نمیتوانید ریموت تعریف کنید
راهکار ۹ بار سویچ را باز و بست کنید تا از حالت دزدگیر خارج شود
در مورد کد این خودرو چهار رقم آخر شاسی در غیر اینصورت چهار تا ۱ وارد کنید و اگر باز اوکی نشد ایموبلایزر را باز کرده و ای سی هشت پایه به شماره ۹۵۰۴۰ رو خوانده و خط ۶۰ اعداد ردیف ۳ به بعد ۴ رقم کد است.

چطور تشخیص دهیم که علت قفل شدن موتور، کدامیک از موارد فوق است؟

اگر حالت اول، دلیل قفل شدن موتور باشد، وقتی شمع های را باز کرده و استارت بزنیم، آب سر پیستون خارج شده و موتور آزاد می شود.

شکستن یاتاقانها یا یکی از قطعات داخل موتور، از نظر فنی پیچیده تر بوده و تشخیص آن توسط کارشناس خبره صورت می گیرد.

در صورتیکه علت قفل شدن موتور، استارتر آن باشد، وقتی استارتر را از روی موتور باز کنید و دنده را در وضعیت ۵ قرار دهید، می توانید ماشین را هل داده و حرکت دهید. در این حالت با اطمینان می توان گفت که ایراد از استارتر است. در صورتیکه پس از باز کردن استارتر، باز هم نتوانید در دنده ۵ ماشین را هل دهید، با اطمینان می توان گفت علت قفل شدن موتور، شکستن قطعات موتور، شاطون، یا میل لنگ است.

برای خاموش کردن چراغ سرویس در خودروهای EF7 و مالتی پلکس اکوماکس به طریق زیر عمل میکنیم:

پاز طریق دو عدد کلید در جلو آمپر بدین صورت که ابتدا با کلید سمت راست وارد منوی تنظیمات صفحه نمایش در جلو آمپر شده سپس از نمایش منوی تنظیمات همان کلید را نگه داشته تا وارد منوی تنظیمات روغن شوید.
سپس از طریق کلید سمت چپ مقدار مسافت نمایش داده شده در آیتم های روغن، فیلتر روغن و فیلتر هوا را افزایش می دهیم تا مقدار کیلومتر خودرو کمتر از کیلومتر تنظیم شده باشد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.