پلمب دفتر ۲ شرکت پیش فروش خودرو در تاکستان

0

دادستان شهرستان تاکستان با توجه به اتمام مهلت ۱۰ روزه دادستانی به شرکت‌های پیش فروش خودرو؛ از پلمب ۲ شرکت خبر داد.

حسین رجبی گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده ۵ شرکت در شهرستان تاکستان اقدام به پیش فروش خودرو می‌کردند، که با توجه به اعطاء مهلت ۱۰ روزه دادستانی به این شرکت‌ها برای ارائه مجوزات قانونی، دفتر ۲ شرکت به دلیل ارائه نکردن هیچگونه مدارک و مستندات با دستور قضایی پلمب شد.

وی افزود: ۳ شرکت باقیمانده نیز با توجه به مکاتبات صورت گرفته از سوی سازمان صمت استان و ارائه برخی مدارک، در مرحله اخذ مجوزات قانونی قرار دارند و قطعاً در صورت عدم اخذ مجوز، قانون نسبت به آن‌ها نیز اعمال خواهد شد.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان کرد: همچنین در راستای پیشگیری از وقوع جرم و احیاء حقوق عامه به این شرکت‌ها اعلام گردید، که تا اخذ مجوزات قانونی حق هیچگونه ثبت نام جدید را نداشته و صرفاً می‌توانند به تعهدات گذشته عمل کنند.

رجبی هشدار داد: شهروندان محترم بدانند که همچنان فعالیت هیچ یک از شرکت‌ها وجاهت قانونی ندارد و این شرکت‌ها نیز از پیش فروش خودرو منع شده‌اند؛ لذا از ثبت نام و سرمایه گذاری در این شرکت‌ها جدداً خودداری کرده و در صورت فعالیت غیر مجاز مراتب را به دادستانی اعلام نمایند.

وی در خصوص شرکت‌های پیش فروش ساختمان نیز گفت: همچنین از ۲ شرکت پیش فروش ساختمان در تاکستان که به صورت انبوه سازی فعالیت می‌کردند، به دلیل تنظیم عادی قرارداد‌های پیش فروش تعهد اخذ گردید و مقرر شد، ظرف مدت ۳۰ روز نسبت به ثبت قرارداد‌ها در دفاتر اسناد رسمی به استناد ماده ۳ قانون پیش فروش ساختمان اقدام نمایند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان در پایان خاطرنشان کرد: پس از اتمام مهلت مذکور و در صورت عدم ثبت رسمی قراردادها، در راستای پیشگیری از وقوع جرم و به استناد ماده ۲۳ قانون پیش فروش ساختمان و ماده ۱۸ آیین نامه قانون موصوف، نسبت به متوقف نمودن ادامه فعالیت این شرکت‌ها اقدام قانونی خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.