گاندوهای رسانه‌ ای علیه ایران خودرو و یکه زارع

0

صنعت خودروسازی، با توجه به جایگاهش طبیعی ست که همواره در تیررس خبرها و تحلیل‌ها و نقدهای مختلف باشد. اما اخیرا در برخی رسانه‌ها، همزمان با تشدید تحریم‌هایی که صنعت خودروسازی را دچار مشکلاتی عدیده کرده، انگار که خط خبری خاصی ناامیدسازی مردم را از تولیدات داخلی، مدیران این مجموعه‌ها و اقدامات و فعالیت‌هایی که در بخش‌های مختلف خودروسازها در حال انجام است، در دستور کار قرار داده است و حمله به صنعت خودرو به صورت روشن از سوی گاندوهای رسانه‌ای معاند به نحو روشن و آشکاری مشاهده کرد.

درست در حالی که در اوج تحریم‌ها، ایران خودرو توانسته بزرگ‌ترین سالن تولید خودرو را با طرف معتبر فرانسوی راه‌اندازی کند و تولید پژو ۳۰۱ را با داخل‌سازی بیش از ۶۱ درصد آغاز کرده و طبق و برنامه‌ریزی‌های انجام شده عمق داخلی‌سازی این محصول تا سال آینده به بیش از ۸۰ درصد خواهد رسید، عده‌ای بی‌توجه به این پیروزمندی‌ها و توامندی‌ها، با تولید شایعات بی‌اساس و زیر سوال بردن این دستاوردهای مدیریتی، می‌کوشند که صنعت بومی را تضعیف نمایند.
یک روز شایعه می‌شود که خط رنگ در اعتراض به کیفیت پایین متوقف شده و یک روز می‌کوشند تولید قطعات پیچیده‌ی الکترونیکی صنعت خودرو را در حد بردسازی‌های پاساژهای خیابان جمهوری تقلیل دهند.
البته باید تاکید کرد که نقد صادقانه و سازنده، راهگشا و موجب اصلاح است و همگان باید از آن استقبال کنند زیرا نقد و بیان ضعف‌های احتمالی موجود در بخش‌های مختلف از حقوق بهره‌برداران و گامی موثر در تقویت تولید به شمار می‌رود و اذعان داریم که از رهگذار نقد و رقابت است که توسعه شکل می‌گیرد. اما طبعا میان نقد و تخریب فاصله‌ی بسیاری است.
با توجه به تمام آنچه گفته شد، یادآوری برخی نکات و رعایت پاره‌ای ملاحظات در این فقره خالی از لطف نیست.
– درک شرایط عمومی کشور در روزگاری که ایران اسلامی ما به تیغ آخته‌ی تحریم تهدید می‌شود، وظیفه‌ای همگانی است. در چنین شرایطی با توجه به ابهام پیش رو، متاسفانه بازار شایعه رونق می‌گیرد و احتمال درغلتیدن در زمینی که طراحان این شایعات بدان امید بسته‌اند، فزونی می‌یابد.
– قبل از تحریم‌ها همواره، لشکر رسانه‌ای به عنوان جاده‌صاف‌کن‌ها برای درهم کوبیدن روحیه و تسهیل و تسریع در دستیابی به اهداف، توسن رسانه‌ای خود را زین می‌کنند. در این فقره اخیر نیز این هجوم رسانه‌ای با حداکثر توان و با بهره‌مندی از ابزارهای مختلف از جمله رسانه‌های معاندی کار خود را آغاز کرده است.
– دریافت حساسیت‌ها و تعیین مرزبندی مشخص میان رسانه‌های دلسوز و معاند و دشمن وظیفه‌ای ملی است و توقع می‌رود به روزگاری که هر شهروند خود رسانه‌ای است، با تشخیص سره از ناسره، بتوانیم در گذر از دام پهن شده به سلامت عبور کنند.
– تصریح می‌شود که نقد به کارکردها و ضعف‌ها از ضروریات است و نباید آن را به کناری وانهاد. یادآور می‌شویم که آنچه موثر است، نقد صادقانه و دلسوزانه با هدف اعتلای صنعت و تولید ملی بویژه در صنایع نوپایی است که معیشت و اشتغال بسیاری بدان وابسته است. وگرنه دامن زدن به شایعاتی که رسانه‌های خدمتگزار به دشمنان ملت آن را انتشار می‌دهند، آب به آسیاب بدخواهان ملت ریختن است.
پایان سخن این که رویکردها در نقد مشفقانه مشخص و پایه و مایه آن نیز صداقت است و این همان‌چیزی است که در دستگاه وابستگان به دستگاه تحریم ملت، وجود ندارد. آنان با تیغ دروغ بر روح این ملت حمله آورده‌اند و با این کین‌خواهی، در آرزوی میوه‌چینی از اقدامات خود هستند.
کارگر نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.