بررسی علل ایجاد بخار آب در چراغ جلو خودرو و رفع اکسیداسیون وکدری آن

0

نحوه آب بندی چراغ جلو ۲۰۶ ،چسب اب بندی کاسه چراغ ،چسب مخصوص چراغ خودرو ،چسب مخصوص آب بندی چراغ خودرو ،بخار گرفتن چراغ ۲۰۶ ،آب بندی چراغ عقب پژو ،چگونه داخل چراغ خودرو را تمیز کنیم

بررسی علل ایجاد بخار آب در چراغ جلو خودرو و رفع اکسیداسیون وکدری آن

وضعیت چراغ های جلو یک وسیله نقلیه ، احتمالا آخرین موردی است که بیشتر رانندگان از آن نگران هستند ، مگر اینکه مشکل اساسی ایجاد شود .

در این مقاله به موضوع علل ایجاد بخار آب در چراغ جلو خودرو پرداخته ایم و همچنین راه حلی برای مشکل اکسیداسیون و لکه دار شدن شیشه چراغ های جلو ارائه شده است .

 آب بندی چراغ اتومبیل آموزش نکات فنی خودرو دانستنی های فنی بخار کردن چراغ جلو ال90 از بین بردن بخار چراغ جلو علت بخار گرفتن چراغ پراید تعمیر خودرو کدر شدن چراغ‌ های اتومبیل علت تار شدن چراغ پراید

آیا بایستی از ایجاد بخار آب در چراغ جلو خودرو ، نگرانی داشته باشم ؟

پاسخ سریع برای این سوال ، “خیر” میباشد .

بخار موجود در داخل چراغ های جلو خودرو ، طبیعی میباشد و این اتفاق به دلایل مختلفی روی میدهد .

اول اینکه ، منافذ در بالا و پایین چراغ جلو ضروری میباشد . چرا که این منافذ برای به تعدال رساندن اختلاف فشار ، ضروی میباشد و در غیر اینصورت کل مونتاژ شکسته و خراب خواهد شد.

لامپ های گرم در داخل چراغ های جلو ، فشار زیادی را ایجاد میکنند و اختلاف دما با افزایش سرعت و تماس مستقیم با جریان هوا ، افزایش پیدا میکند .

ایجاد بخار آب در چراغ جلو خودرو
وجود بخار در داخل چراغ های جلو به این معنی نیست ، که قطعه مورد نظر معیوب میباشد .

و درواقع وجود بخار و مه در داخل چراغ جلو ، دلیل موجهی برای تعویض کل مونتاژ نخواهد بود .

 آب بندی چراغ اتومبیل آموزش نکات فنی خودرو دانستنی های فنی بخار کردن چراغ جلو ال90 از بین بردن بخار چراغ جلو علت بخار گرفتن چراغ پراید تعمیر خودرو کدر شدن چراغ‌ های اتومبیل علت تار شدن چراغ پراید

در اینجا لوله های دریچه معمولی وجود دارد که در اکثر چراغ های کامپوزیت یافت می شوند. اینها برای فرار گرما و فشار اضافی لازم میباشند .

علل ایجاد بخار آب و چگالش در چراغ خودرو

پس از گرم شدن خودرو ، فشار هوا از منافذ چراغ های جلو به بیرون هدایت میشود و هوای بیرون نیز وارد میشود و بنابراین این چراغ ها پس از چند ساعت رانندگی ، حاوی بخار خواهند بود . این شرایط با سرد شدن هوای بیرون و به خصوص در زمستان ، شدید تر میشود .

بخار موجود در چراغ های جلو ، میتواند به دلایل دیگری از جمله ، کارواش و شستن ماشین رخ دهد .

چگالش ( بخار آب ) حتی میتواند به هنگامی که چراغ های جلو روشن نیستند هم رخ دهد . به عنوان مثال ، زمانی که بعد از چند ساعت رانندگی ، خودرو خود را در کنار جاده پارک مینمایید ، گرمای باقیمانده موتور از منافذ چراغ جلو به بیرون هدایت میشود و میتواند منجر به ایجاد چگالش شود .

بیشتر چگالش موجود در چراغ های جلو ، بعد از حدود ۲۰ دقیقه رانندگی با نور پایین ، از بین میرود اما شاید قسمت های کوچکی از چراغ به زمان بیشتری نیاز داشته باشند .

مقدار طبیعی چگالش آب در داخل مونتاژ چراغ جلو به هیچ وجه بر عملکردهای نوری چراغ جلو تأثیر نمی گذارد و باعث خراب شدن قطعات و سیم ها نمی شود.

برای به حداقل رساندن چگالش و بخار آب ، اطمینان حاصل کنید که اهرم ها در پشت چراغ های جلو محکم میباشند و منفذ اضافی برای ورود هوا وجود نداشته باشد .

آیا راه حلی برای مشکل چگالش و لکه های ایجاد شده در خارج از لنزهای چراغ جلو ، وجود دارد ؟

در حالی که چگالش موقتی در لنزهای چراغ جلو مشکلی ندارد ، پلاک های ایجاد شده و تغییر رنگ تدریجی در قسمت بیرونی ، مشکل محسوب میشود .

بیشتر وسایل نقلیه ساخته شده طی چند دهه گذشته از پلاستیک پلی کربنات برای ساختن کاورهای لنز شفاف که در قسمت جلوی مونتاژهای چراغ جلو قرار دارد استفاده می کنند .

هر چند چراغ های جلو همواره تحت تاثیر آلاینده های محیطی ، اشعه فرابنفش ، باران اسیدی و… میباشند ، مشکل اصلی میتواند همان گرمای ایجاد شده توسط لامپ های چراغ جلو باشد .

به آرامی اما مطمئنا ، این خطرات منجر به اکسداسیون در سطوح پلاستیکی میشود که در نهایت رسوبات و لکه هایی بر جای خواهد گذاشت .

نه تنها این اثرات ، ظاهر خودرو شما رو به یک خودرو قدیمی تبدیل میکنند ، منجر به عدم خروج نور کافی و در نتیجه عدم امنیت خواهند شد .

قبل و بعد از برق کردن شیشه چراغ جلو

در صورتی که لکه هایی در چراغ های جلو شما ، ظاهر شده اند ، میتوانید آن ها را از بین برده و به حالت اول و براق برگردانید .

برای از بین بردن اکسیداسیون ، بایستی از پولیش شیشه چراغ خودرو و کاغذ سنباده استفاده نمایید .

البته هزینه این مواد در برخی موارد گران بوده ولی موثر میباشد .

بایستی بررسی کنید و ببینید که هزینه قطعه یدکی مقرون به صرفه تر میباشد یا هزینه ترمیم و براق نمودن .

بعد از تهیه تجهزات مورد نیاز برای از بین بردن اکسیداسیون ، کار چندان سختی پیش رو نخواهید داشت .

نحوه رفع کدری و لکه های شیشه چراغ جلو 

    • ابتدا از نوار پوشاننده برای پوشاندن مناطقی که چراغ جلو را احاطه کرده اند استفاده کنید.در این روش ، رنگ بدنه خودرو در طی فرایند خراب نمی شود.

نوار کشی دور چراغ جلو

    • هر گونه کثیفی روی چراغ خودرو را پاک نمایید .

تمیز کردن شیشه چراغ جلو

    • با استفاده از کاغذ سنباده ریز ، اقدام به سنباده زنی نمایید تا پلاک برداشته شود .

سمباده زنی

  • بعد از سنباده زنی از پولیش شیشه استفاده نمایید تا هر گونه رسوب مانده را از بین ببرد .
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.