علت روشن شدن چراغ ایربگ پراید و نحوه خاموش کردن آن

0
تعمیرگاه ایربگ خودرو, خاموش کردن چراغ ایربگ، خرابی چراغ ایربگ خودرو،دلایل روشن شدن چراغ ایربگ، روشن شدن چراغ ایربگ

روشن شدن چراغ ایربگ : چراغ ایربگ خودرو از قسمت‌های مهم سیستم عیب یابی ایربگ خودرو می‌باشد و وظیفه اصلی آن اینست که در صورت وجود خطا یا ایرادی در سیستم ایربگ خودرو راننده را آگاه سازد.  این هشدار اعلام خرابی در سیستم ایربگ و یا سنسور های ایربگ می دهد و به این معنی است که ممکن است در هنگام تصادف عمل نکنند.
در خودرو ها که به ایربگ شاگرد نیز دارند، روشن ماندن این چراغ هشدار می دهد که تشخیص داده فردی بر روی صندلی کمک راننده نشسته است اما ایربگ آن غیر فعال است.

روشن شدن چراغ ایربگ

به طور کلی بعد از روشن کردن خودرو چراغ هشدار ایربگ برای حدود ۵ ثانیه روشن می‌شود و باید به طور اتوماتیک در صورت مثبت بودن شرایط، خودش خاموش شود اما اگر همچنان روشن ماند، نشان از وجود خطایی در سیستم است که کامپیوتر خودرو، باید بتواند مشکل را شناسایی کند و بعد از شناسایی، کدی توسط کامپیوتر ذخیره می‌شود که از طریق آن بتوانید علت را شناسایی کنید.

روشن بودن این چراغ می تواند باعث شود که ایربگ ها به درستی کار نکنند و همین امر می تواند در هنگام تصادف مانع از باز شدن کیسه‌های شود و گاهی اوقات علت روشن ماندن چراغ، مشکلات سنسور یا ضعیف عمل کردن کمربند می‌باشد‌.

تعمیر ایربگ پراید ایربگ چیست ایربگ چگونه کار میکند باز کردن ایربگ پراید روشن شدن ایربگ پراید روشن شدن چراغ ایربگ هزینه تعمیر ایربگ مجله مکانیک فیوز ایربگ پراید علت روشن شدن چراغ ایربگ 206 روشن شدن چراغ ایربگ سمند ef7 علت چشمک زدن چراغ ایربگ تیبا روشن شدن چراغ ایربگ پژو پارس

روشن شدن چراغ عموما به ۳ دلیل اتفاق می افتد :

  • مهمترین علت آن تصادف و عمل کردن ایربگ است. در صورتی هم که ایربگ عمل نکند، کد خطای تصادف در کامپیوتر خودرو ذخیره می‌شود که با دیاگ برطرف کردن نیست و بایستی به تعمیرگاه ایربگ مراجعه کنید.
  • شل شدن سوکت کیسه ایربگ
  • خرابی یونیت ایربگ بدلیل سخت افزاری
  • خرابی یونیت ایربگ بدلیل نرم افزاری
  • خرابی یونیت ابربگ در اثر باطری به باطری کردن
  • خرابی پشت آمپر
  • خرابی کمربند ها
در برخی موارد می توان با ترمیم سیم کشی قعطی ارتباط را برطرف کرد و یا پس از باز شدن کیسه های هوا و عمل کردن کمربند ، تنها با تعویض قسمت های معیوب و تعمیر Air Bag ECU مجددا از همان ECU استفاده نمود که باعث کاهش هزینه بازسازی سیستم کیسه هوا می شود .

روشن شدن چراغ ایربگ سرنشین

زمانی که چراغ ایربگ روشن می ماند، چه کار کنیم؟

در ابتدا بایستی کمربند خود را چک کنید و اگر چراغ ایربگ هنوز روشن بود، بهتر است که کامپیوتر ماشین دیاگ زده شود تا کد مربوط به این مشکل را شناسایی کنید و از آن استفاده کنید و بیشتر ماشین ها یک دکمه ریست دارند که می توان در چنین زمانی از آن استفاده کرد فقط به یاد داشته باشید که کار کردن با ایربگ خطراتی دارد و ممکن است در صورت بی تجربه بودن اقدامی انجام دهید که کیسه ایربگ باز شود. پس در چنین مواقعی حتما به یک مرکز تعمیرات ایربگ خودرو مراجعه کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.