زن ها قربانی بیشتر تصادفات هستند

0

امروزه خودروهای تولید شده از هر زمان دیگری ایمن تر هستند. موسسه های ایمنی و خودروسازان به لطف تاکید بر افزایش استحکام و مقاومت کابین سرنشینان و استفاده از فناوری های پیشرفته برای کاهش تصادفات، تا حد زیادی تعداد تصادفات و سانحه های منجر به جراحت و فوت را در جاده های دنیا کاهش داده اند. ولی با وجود اینکه امروزه خودروها ایمن تر شده اند، هیچ دو راننده ای مانند یکدیگر نیستند و همین موضوع باعث حادثه یا سانحه هم می شود.

یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در رانندگی، خودروی انتخابی است؛ چراکه نوع خودرو می تواند در صورت بروز سانحه و تصادف از وارد شدن آسیب به سرنشینان جلوگیری کند و یا اینکه توان جلوگیری از آسیب ندیدن آنها را نداشته باشد.

دلیل آسیب بیشتر خانم ها در تصادفات رانندگی

موسسه بیمه ایمنی بزرگراه ها سعی دارد که چندین فاکتور مختلف را بررسی کند تا مشخص شود چرا زن ها بیشتر از مردان در تصادفات رانندگی آسیب های جدی می بینند. اطلاعات به دست آمده نشان می دهد که خانم ها در تصادفات رانندگی بین ۲۰ تا ۲۸ درصد از مردان بیشتر کشته می شوند؛ ضمن اینکه خانم ها بین ۳۷ تا ۷۳ درصد بیشتر از مردان در تصادفات رانندگی آسیب های جدی می بینند. در حالی که فاکتورهای زیادی باعث بالا رفتن آمار فوت و آسیب جدی خانم ها در تصادفات رانندگی می تواند باشد، این موسسه به این نکته اشاره کرد که نوع خودروهای انتخابی توسط خانم ها و همچنین موقعیت و نحوه تصادف یکی از مهم ترین دلایل این آمار هولناک است.

به گفته جسیکا جرمکیان معاون تحقیقات وسایل نقلیه موسسه بیمه ایمنی بزرگراه ها، با توجه به این اعداد می توان اظهار کرد که خانم ها بیشتر تمایل به رانندگی با خودروهای کوچکتر و سبکتر را دارند و بیشتر از مردان احتمال دارد در موقعیت تصادف های سنگین جانبی و تصادف های سنگین جلو به عقب قرار بگیرند.

مطالعات موسسه IIHS از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۵ نشان می دهد که حدود ۷۰ درصد از خانم ها در خودروهای کوچک تصادف می کنند که این آمار در میان مردان چیزی در حدود ۶۰ درصد است؛ از طرفی دیگر مطالعات نشان می دهد که بیش از ۲۰ درصد از مردان هم با خودروهای اسیووی و پیکاپ تصادف می کنند که این آمار در خصوص خانم ها چیزی کمتر از ۵ درصد است. همین موضوع گواهی می دهد که خانم ها بیشتر تمایل به راندن خودروهایی کوچک و ناایمن دارند که همین موضوع منجر به فوت و آسیب دیدن آنها در تصادفات رانندگی می شود.

موسسه IIHS همچنین اظهار کرد که خانم ها بیش از دو و نیم برابر مردان در تصادفات دچار آسیب دیدگی متوسط از ناحیه پا می شوند. این نابرابری در آمار به این موسسه کمک می کند که به دلایل این اتفاقات ناگوار بیشتر بپردازد؛ این بدان معنا هم می تواند باشد که خودروسازان می توانند خدمات بهتری به مشتریان خود ارائه دهند و خودروهایی ایمن تر در همه ابعاد تولید کنند.
منبع:خودرونویس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.