طول عمر باتری

0

باتری یکی از مهم ترین اجزای هر ماشینی می باشد و بدون باتری ماشین روشن نمی شود. باید بدانید که تا کنون دو نوع باتری برای ماشین ساخته شده است که اولین نوع آن باتری اسیدی و نوع دیگر آن باتری اتمی می باشد. در ادامه شما را با باتری نوع دم آشنا می کنیم.

شناخت باتری اتمی

باتری اتمی به نوعی از باتری هایی گفته می شود که صفحات آن قبل از این که ساخته شده شارژ می شوند و به صورت دسته دسته مونتاژ می شوند. به این نوع باتری ها باتری سیلد هم گفته می شود به آب مقطر نیازی ندارد و پلمپ شده می باشد. این باتری به صورت یک پارچه عرضه می شود و درپوشی ندارد. باتری سیلد دارای الکترولیت است و راه شناخت این نوع باتری از نوع دیگر آن ظاهر این باتری ها می باشد که هیچ درپوش و پیچی برای اضافه کردن اسید روی آن مشاهده نمی شود. فناوری ساخت این باتری کلسیم _ کلسیم و یا کلسیم _ سیلور می باشد. باتری های اسیدی دوام و استقامت بیش تری دارند و شما می توانید بیش تر از آن ها نسبت به باتری های اسیدی استفاده کنید. البته راهکار هایی هم برای افزایش طول عمر باتری ماشین وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها میزان کار آیی باتری را بالا ببرید.

مناسب ترین باتری پراید باتری مناسب پراید باتری مناسب پراید 111 باتری مناسب پراید 131 قیمت انواع باتری بهترین باتری برای پراید مشخصات باتری خودرو مشخصات باتری اتمی مشخصات باتری اسیدی آموزش نکات فنی خودرو تعویض باطری پراید باتری فابریک پراید باتری پراید چند آمپر است قیمت باطری پراید قیمت باتری واریان

طول عمر باتری

باتری های سیلد به طور کلی از سایر باتری ها طول عمر بسیار بیش تری دارند و کیفیت و ماندگار بودن آن ها به بستگی به نوع استفاده و نگهداری آن دارد. این باتری از انرژی الکتریکی استفاده می کند و همین مورد سبب افزایش طول عمر آن می شود و به طور کلی بین ۵ تا ۱۰ سال می تواند به صورت مفید کار کند. اگر شما از این باتری محافظت نکنید و دائما آن را در حالت دشارژ  و شارژ شدن  نگه دارید طول عمر آن به زیر ۵ سال کاهش می یابد. برای ماندگاری باتری های اتمی باید نکاتی را رعایت کنید که عبارت اند از :

  • شارژ مجدد باتری را زمانی انجام بدهید که سطح شارژ آن به زیر ۵۰ رسیده باشد.
  • اقدامات لازم را برای باتری ها انجام بدهد و اگر در مناطق گرم و یا خیلی سرد زندگی می کنید بهتر است از باتری ها بیش تر مراقبت کنید.
  • اگر برای مدت بسیار طولانی نمی خواهید از باتری استفاده کنید بهتر است بست های آن را باز کنید.
  • سعی کنید این باتری را همیشه تمیز نگه دارید.
  • بهتر است در زمان های مناسب به تقویت باتری ماشین بپردازید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.