علت خرابی کیلومتر شمار چیست و چگونه آنرا تعمیر کنیم؟

0

یکی از مهمترین مسائل در رانندگی کسب اطلاعات است. شما باید بتوانید اطلاعات درستی از وضعیت خودتان و جاده داشته باشید و کسب اطلاع دقیق از سرعت لحظه ای خودرو یکی از این موارد است. بنابراین ما امروز در آی آر میکس در مورد درست کردن کیلومتر سرعت برای شما مطالبی را فراهم کرده ایم که مطالعه آن توصیه می گردد.

کم نشان دادن کیلومتر سرعت نشانه چه مشکلی در ماشین است؟

برنامه های موبایل و دستگاه های gps امروزه سرعت شما را با دقت زیادی نشان می دهند اگر شما احساس می کنید بین عدد گوشی ;i با برنامه ای مانند ویز( waze )  یا سایر برنامه های مشابه به دست می آید و سرعت خودرویتان تفاوت معنا داری وجود دارد بهتر است به فکر تعمیر کیلومتر شمار یا سنسور سرعت خود باشید.

یک سرعت سنج و یا کیلومتر شمار خراب رانندگی را بسیار سخت می کند و باعث خطراتی مانند تصادف و جریمه های رانندگی می گردد قیمت سنسور کیلومتر پژو پارس یا سایر خودروهای ایرانی بسیار بالا و گاهی تا ۱ میلیون ( در زمان نگارش این مقاله یعنی خرداد ۱۳۹۸ ) می رسد. بنابراین بررسی علت خرابی کیلومتر شمار سرعت  و تعمیر آن توسط خودتان گاهی راحت تر از سایر گزینه ها است.

علت خراب شدن کیلومتر شمار خودرو نحوه کار کیلومتر شمار ماشین خراب شدن کیلومتر شمار پراید علت خراب شدن کیلومتر شمار سمند آموزش تعویض سنسور کیلومتر پراید از کار افتادن سنسور کیلومتر پراید خرابی سنسور کیلومتر 405 تعویض سنسور کیلومتر 405 کار نکردن سنسور کیلومتر نشانه های خرابی سنسور کیلومتر سنسور کیلومتر 405 کجاست قیمت سنسور کیلومتر پژو 206 آموزش تعمیر خودرو

علت خرابی کیلومتر شمار سرعت

اولین کار شما باید این باشد که مشخص کنید مشکل دقیقا چیست ویا به عبارتی دلیل کار نکردن کیلومتر سرعت چه چیزی می باشد. پیدا کردن مشکل نصف راه حل است. کیلومتر شمار و سرعت سنج خودرو به کمک یک سنسور سرعت سنج که در زیر داشبورد قرار دارد کار می کنند.

برخلاف کیلومتر شمارهای قدیمی که با چرخ دنده کار می کردند امروزه اکثر خودروهای مدرن وابسته به سنسورهای الکترونیکی هستند و علل خرابی آن ها بیشتر الکترونیکی است تا تا مکانیکی خودرو.

۱-خرابی سنسور سرعت : در نظر داشته باشید که یکی از علت های خرابی کیلومتر شمار خرابی سنور آن است. خرابی سنسور کیلومتر شمار تنها بر روی سرعت خودرو تاثیر نمی گذارد ،بلکه بر روی سیستم کروز و تنظیم سوخت برخی خودروها نیز موثر است به همین دلیل است که با خرابی این قطعه عموما چراغ خطر موتور روشن می شود.

خرابی سرعت سنج و کیلومتر شمار خودرو در هنگام فروش هم مشکل بزرگیست شما می توانید با مطالعه مقاله ما با موضوع چگونه بفهمیم کیلومتر ماشین دستکاری شده است؟ از دستکاری و خرابی عمدی  خودرویی که می خواهید خریداری نمایید مطمئن شوید.

۲- خرابی ecu : واحد کنترل الکترونیک (Electronic Control Unit) یا همان مغز کامپیوتر که وضیفه هماهنگی ،کنترل و هدایت سایر سنسورهای خودرو را دارد ، در نظر داشته باشید که یک مورد دیگر احتمال  خرابی ecu  خودرو است که  همانطور که گفته شد نقش مغز الکترونیک یا کامپیوتر خودرو را دارد و برخی از اشکالات خودرو به این دلیل است.

۳-مشکلات فیزیکی : قطع شدن اتصالات و ارتباط بین سنسور با سایر بخش ها از جمله مشکلات متداول در این بخش است در برخی اتوموبیل های قدیمی اتصالی و سوختن سیم ها نیز به وجود می آید که از علل از کار افتادن کیلومتر سرعت است.

علت خراب شدن کیلومتر شمار خودرو نحوه کار کیلومتر شمار ماشین خراب شدن کیلومتر شمار پراید علت خراب شدن کیلومتر شمار سمند آموزش تعویض سنسور کیلومتر پراید از کار افتادن سنسور کیلومتر پراید خرابی سنسور کیلومتر 405 تعویض سنسور کیلومتر 405 کار نکردن سنسور کیلومتر نشانه های خرابی سنسور کیلومتر سنسور کیلومتر 405 کجاست قیمت سنسور کیلومتر پژو 206 آموزش تعمیر خودرو

آموزش تعویض سنسور کیلومتر سرعت

اگر کیلومتر خودروی شما خراب شده است بسته به نوع مشکلتان باید به فکر تعویض سیم ها و یا خود دستگاه باشید. با کمی اطلاعات و مهارت فنی شما می توانید در منزلتان تعویض قطعه را انجام دهید اما توصیه ما این است که برای مسائل حرفه ای مانند آموزش تعویض سنسور کیلومتر ۴۰۵ به تعمیرکاران مجاز مراجعه کنید.

  • اگر سنسور مشکل دارد شما باید اتصالات سنسور را بررسی و تنطیم مجدد کنید چنانچه مشکل سنسور شما رفع نشد باید آن را با یک نو تعویض کنید.
  • اگر سیم ها به هر دلیلی آسیب دیده باشند باید عوض شوند بر فرض پارگی سیم ها ،باز هم توصیه ما تعویض سین ها به منضور داشتن یک ارتباط الکترونیکی مطمئن است هرچند که به صورت موقت می توان به اتصال و چسب زدن سیم ها هم فکر کرد اما تنها برای یک دوره موقت و کوتاه
  • اما اگر سیستم ecu  خودروی شما مشکل دارد تنها راه چاره شما این است که پیش یک تعمیرکار و یا مکانیک مجاز بروید گاهی مشکل به سادگی و با یک ریست به کمک دستگاه دیاگ حل می شود، اما در پاره ای موارد تعمیر کار شما ب پیشنهاد تعمیر و حتی تعویض ecu  را می دهد.

علت کار نکردن کیلومتر سرعت هرچه باشد شما با دانستن علت  آن نیمی از راه تعمیر را طی کرده اید و نیمی دیگر به کمک یک تعمیرکار یا دوستی که از مسائل فنی سر دربیاورد و یا جسارت و جرئت خودتان به راحتی در دسترس است.رانندگی سالم و مطمئن به فاکتورهای زیادی نیاز دارد و یکی از این موارد دانستن سرعت لحظه ای خودرور می باشد به هر حال اطلاعات در رانندگی نقش مهمی دارد و سرعت شما مهمترین اطلاعاتی است که باید در هرلحظه از آن مطلع باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.