آموزش تعمیر ترمز پر سر و صدای خودرو

0

کمتر مشکلی نسبت به ترمزهای پر سر و صدا آزار دهنده است. حتی اگر لنت های ترمز فرسوده نباشند و سر و صدا در اثر آسیب ایجاد نشود ، صدای جیر جیر ناخن های روی تخته تابلو در هر چراغ جلو می تواند اعصاب فرد را خورد کند.

اگر ترمزهایتان جیغ می کشد ، بررسی قطعات شل ، تعویض قطعات از دست رفته و استفاده از مواد پر کننده و روان کننده از جمله راه های جلوگیری از سر و صدا هستند.

مراحل تعمیر ترمز

۱- قطعات شل را بررسی کنید.

لنت ترمز ، کولیس و سایر اجزای ترمز را تکان دهید. آنها نباید فقط با دستان شما حرکت کنند. قطعات شل می توانند ارتعاش کنند و در نتیجه سر و صدا ایجاد می کنند.

آموزش تخصصی رفع عیوب ترمز آموزش تصویری تعویض لنت ترمز 206 آموزش تصویری تعویض لنت ترمز ریو آموزش تعمیرات ترمز ای بی اس دلایل خراب شدن دیسک ترمز دلایل لرزش پدال ترمز علائم تمام شدن لنت ترمز اجزای سیستم ترمز ای بی اس دانستنی های فنی خودرو

۲- از عدم حرکت لنت در مجموعه کولیس اطمینان حاصل کنید.

برای اطمینان، هرگونه قطعه یا گیره را که شل ، آسیب دیده یا از دست رفته است جایگزین کنید.

۳- خمیر مرطوب کننده را امتحان کنید. (آموزش تعمیر ترمز پر سروصدا)

یک لایه نازک از ماده را به پشت لنت های ترمز بمالید (بین لنت و مجموعه کولیس). این یک بالشتک نازک ایجاد می کند تا باعث لرزش و در نتیجه صدا شود. قبل از اینکه ترمزها را مونتاژ کنید به خمیر زمان دهید تا خشک شود . از سخت شدن آن اطمینان حاصل کنید: حداقل دو تا سه ساعت طول بکشد یا یک شب بماند.

وقتی خشک شود چسبناک می شود و به رنگ تیره تری در می آید. حرارت ناشی از آفتاب یا سشوار به خشک شدن ان کمک می کند اما قبل از نصب پدها آن را در دمای اتاق خنک کنید. در صورت نیاز به تمیز کردن و یا پاک کردن خمیر مرطوب کننده از مواد چربی گیر یا پاک کننده ترمز استفاده کنید.

۴- لنت های ترمز را بررسی کرده و در صورت فرسوده بودن آنها را تعویض کنید.

بسیاری از ترمزهای دیسکی حاوی نشانگر سایش است که برای ایجاد صدا در صورت استفاده از لنت از یک نقطه خاص استفاده می شود. با استفاده از لنت های پس از فروش ، بعضی اوقات اندازه ها ممکن است متفاوت باشد و باعث شود بالشتک کمی بالاتر از روتور قرار بگیرد. این منجر به پوشیدن ناهموار لنت ترمز می شود .

این باعث می شود لنت ترمز با لبه روتور سوار شود و باعث ایجاد صدای ترمز چرخشی شود. اگر لنت های ترمز شما هنوز عمر زیادی در خود دارند می توانید لب لنت را به پایین سمباده بزنید. (اطمینان حاصل کنید که از ماسک جهت محافظت از ریه های خود استفاده می کنید)

آموزش تخصصی رفع عیوب ترمز آموزش تصویری تعویض لنت ترمز 206 آموزش تصویری تعویض لنت ترمز ریو آموزش تعمیرات ترمز ای بی اس دلایل خراب شدن دیسک ترمز دلایل لرزش پدال ترمز علائم تمام شدن لنت ترمز اجزای سیستم ترمز ای بی اس دانستنی های فنی خودرو

۵- مواد مختلف لنت ترمز را امتحان کنید.

مواد مختلفی را امتحان کنید اما به یاد داشته باشید که سر و صدا و اثربخشی ممکن است یک معامله باشد. بهتر است لنت ترمز را با ماده مشابه تعویض کنید. دفترچه راهنمای سرویس وسیله نقلیه خود را بررسی کنید تا ببینید پیشنهادات سازنده چیست. یک پد ارگانیک ممکن است ساکت تر باشد اما ممکن است عملکرد و مقاومت در برابر سایش یک پد نیمه فلزی یا فلزی را نداشته باشد.

پد ارگانیک ممکن است گرما را تحمل نکند بنابراین بیش از سایر مواد لنت در معرض کمبود ترمز (کاهش اثر ترمز ناشی از گرما) قرار گیرد. یک پد نیمه فلزی که دارای ذرات فلز و مواد آلی است بدون سر و صدای زیاد بهترین توانایی را در ترمزگیری دارد. این باعث افزایش عمر لنت و کاهش میزان ترمز نسبت به مواد آلی می شود اما ممکن است روتورها کمی بیشتر از بین بروند.

همچنین بدون پوشیدن به اندازه پد ارگانیک ، توقف مکرر و سخت را بهتر تحمل خواهد کرد.”پد فلزی” فقط همین است. از فلزات مختلفی برای بیشترین اصطکاک در برابر روتور استفاده می شود . در توقف در سرعت های مکرر و با حداقل سایش کار بسیار خوبی انجام می دهد اما بیشترین صدا را ایجاد می کند.

پدهای فلزی باعث سایش سریع تر روتور (شیارها ، برجستگی ها و غیره) می شوند. به خصوص با روتورهای استوک که برای استفاده با لنت های فلزی طراحی نشده اند. بدنبال مواد روانکاری داخل لنت ترمز باشید. برنج ، گرافیت ، کربن و سایر مواد موجود در فرمول می توانند به کاهش صدا کمک کنند. از آنجا که این مواد در خود لنت ترمز تعبیه شده اند به جای اینکه فرسوده شوند در هنگام استفاده روغن کاری می کنند.

۶- روتور یا درام ترمز را از نظر نمره گذاری ، شیار زدن یا ساییدگی دیگر بررسی کنید.

روتور ترمز یا سطح درام نامنظم می تواند باعث پرش و پچ پد ترمز در مجموعه ترمز و کولیس شود. صافی سطح را از نظر بینایی در برابر یک اندازه گیر مقایسه کنید یا سعی کنید روی آن را با خودکار بنویسید. اگر خط صافی پیدا نکنید ، روتور یا خیلی چرب است یا خیلی خشن است.

۷- روتورها را دوباره سطح کنید.(آموزش تعمیر ترمز پر سروصدا)

اگر سایش روتور خیلی عمیق نباشد ، ممکن است بتوانید روتورها را روی یک ماشین تراشکاری کنید تا سطح آن صاف شود. برای یافتن یک مغازه اتومبیل فروشی که سرویس ترمز و تراش روتور دارد ، به اطراف زنگ بزنید. اگر مغازه ای پیدا کردید ، از آنها بخواهید که از باریکه های تراش دور برای اصلاح مجدد استفاده کنند زیرا محصولات صاف تری دارند.

علاوه بر این شما باید یک الگوی متقابل دریچه را روی سطح تازه بریده شده با استفاده از ابزار هورنر روتور قرار دهید. این شبیه کاری است که با سیلندرها در یک بلوک موتور خسته می شود.

۸- روتورها یا درام ها را تعویض کنید. (آموزش تعمیر ترمز پر سروصدا)

اگر ساییدگی بیش از حد باشد یا کل روتور تابیده یا مخدوش باشد، ممکن است مجبور شوید کلاً روتورها را تعویض کنید. سیستم های ترمز ممکن است توسط سازنده برای جلوگیری از ایجاد صدا به دقت طراحی و تنظیم شوند. بنابراین بهتر است تا جای ممکن نزدیک ترین گزینه را انتخاب کنید. اگر صدا جغجغه نیست ، بلکه یک چرخش فلزی است ممکن است به روتورهای جدیدی نیاز داشته باشید.

اگر لنت ترمز بیش از حد فرسوده شده باشد ، ممکن است روتورها آسیب ببینند.

منبع: wikihow

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.