چرا تایر ماشین مشکی است

0

چرا تایر ماشین مشکی است

مشکی بودن آنها به دلیل تلاش تولیدکننده برای افزایش طول عمر تولیدات اتومبیل خود می‌باشد و عمر آن را تا میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

این رنگ نتیجه ترکیب مواد شیمیایی تثبیت کننده است که در حین تولید با پلیمر تایر مخلوط می‌شوند. سوپرکربن مشکی این ماده شیمیایی ” Carbon black ” نام دارد و برای حفاظت تایر شما در برابر آسیب‌های نور فرابنفش و لایه ازن به آن افزوده می‌شود و بطور ناگهانی طول عمر و دوام تایر را افزایش می‌دهد.

سایز انواع لاستیک خودرو قیمت انواع لاستیک راهنمای خرید لاستیک بهترین تایر و لاستیک قیمت لاستیک کویر تایر جنس لاستیک مشخصات لاستیک تابستانی لاستیک چهار فصل چیست آموزش نکات فنی خودرو

کربن سیاه دارای قابلیت مقاومت در برابر اثر خورندگی و فساد تدریجی ازن می‌باشد و اشعه‌های فرابنفش را جذب می‌کند تا آنها را به گرما تبدیل کند. با اضافه شدن ازن به مولکول‌ها و ترکیبات شیمیایی که انسجام کلی تایر را تضعیف می‌کنند، انبساط و انقباض تایر، کمتر آسیب‌زا خواهند بود و باعث خطر کمتری می‌شوند و نتیجه آن عمر طولانی‌تر و امن‌تر تایر خواهد بود.

از مهم‌ترین عوامل فساد تایرها نور فرابنفش و ازن هستند. تایرها بدون این مواد افزودنی خیلی سریع‌تر تغییر رنگ می‌دهند و از بین می‌روند. متأسفانه این جذب‌کننده‌های شیمیایی مصرف می‌شوند و با گذشت زمان تأثیر خود را از دست می‌دهند. آنها در تغییر فرابنفش به گرما و جذب ازن مصرف می‌شوند. زمانی‌که Carbon black قابلیت خود را در عملکرد از دست می‌دهد، خاکستری کم‌رنگ می‌شود. این یکی از دلایل مهم این موضوع است که چرا تایرهای مشکی اتومبیل فرسوده و کمی سفید می‌شوند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.