دلایل برق نداشتن پشت آمپر پراید

0

دلایل برق نداشتن پشت آمپر پراید، می تواند متفاوت باشد. در این نوشته سعی کرده ایم تا برخی از مهم ترین این دلایل را توضیح دهیم و در حد امکان نیز راهکاری برای رفع این مشکل و عیب یابی برق خودرو ارائه دهیم. هر چند برق خودرو از تخصص ها و گرایش های تخصصی رشته برق به حساب می آید اما به هر حال تمام راننده ها باید حداقل اطلاعات پایه در این زمینه را داشته باشند تا در صورت نیاز بتوانند مشکل ایجاد شده را تا حدی حل کنند و به قول معروف از پس نیاز خود و ماشینشان بر بیایند.

برخی از دلایل برق نداشتن آمپر پراید

خودرو پراید که پر مصرف ترین خودرو در کشور ما می باشد، سیستم برق پیچیده ای ندارد. رانندگان این خودرو می توانند با داشتن اطلاعات کمی از پس عیب یابی برق خودرو خود بر بیایند. چنان چه هیچ آشنایی و اطلاعاتی با سیستم برق خودرو نداشته باشید، احتمال روبرو شدن با مشکلات مربوط به عیب یابی و رفع مشکلات برق خودرو برای شما زیاد است. در این نوشته سعی شده است تا به طور مختصر به آموزش موارد مربوط به سیستم برق خودرو پراید و دلایل برق نداشتن پشت آمپر پراید بپردازیم و در این زمینه تا حدی راهنمای شما باشیم.

۱- ممکن است اشکال از مغزی سوئیچ باشد. خراب شدن مغزی سوئیچ سبب می شود تا برق به پشت پنل و چراغ های نشان دهنده نرسد.

۲- ممکن است مشکل از سر باطری و اتصال به بدنه باشد.

۳- ممکن است  فیش ورودی دزدگیر کشیده شده باشد و به علت این کشیدگی برق آن قطع شده باشد.

۴- سوخته شدن یکی از فیوزها نیز می تواند علت این ایجاد این مشکل باشد.

قطع شدن برق چراغهای پشت آمپر پراید

مواردی که در صورت برق نداشتن پشت آمپر پراید باید چک شود:

همان طور که گفته شد، برق خودرو یک رشته تخصصی می باشد. پس به یاد داشته باشید که سرویس، عیب یابی و رفع مشکلات مربوط به برق خودرو باید به دست تکنسین و متخصص مربوط به این کار انجام شود. اما در مواقعی که به صورت اضراری پیش می آید، خوب است که حداقل اطلاعات را داشته باشید تا بتوانید مشکل خود را به طور سطحی حل کنید و این امکان را داشته باشید که خود را نزد متخصص این کار برسانید.

۱- اولین کاری که در هنگام برخورد با هر مشکلی در خودرو باید انجام دهید، حفظ خونسردی است.

۲- چک کردن اطلاعات صفحه پشت آمپر

۳- جعبه فیوز

۴- فیش ورودی دزدگیر

۵- سر باطری و اتصال بدنه

۶- مغزی سوئیچ

این موارد را با دقت بررسی کنید تا علت و ریشه برق نداشتن پشت آمپر پراید را بیابید و در صورت توان آن مشکل را بر طرف کنید.

برخی از مشکلات سیستم برق خودرو پراید

برق نداشتن پشت آمپر پراید یکی از مشکلات جدی و رایج است که برای خودرو پیش می آید. سیستم برق تقریبا مهم ترین بخش خودرو به حساب می آید، چرا که خودرو به وسیله سیستم برق روشن می شود و هم چنین اشتعال سوخت در قسمت های مختلف خودرو نیز توسط برق حاصل از باطری ماشین اتفاق می افتد.

۱- خالی شدن باطری و شارژ نشدن آن : اگر با این مشکل در خودروی خود مواجه شدید، محکم بودن تسمه دینام را چک کنید، چرا که اگر تسمه دینام شل باشد ممکن است این مشکل ایجاد شود. البته سولفاته شدن قطب های باطری نیز منجر به ایجاد این مشکل خواهد شد. پس در صورتی که از محکم بودن تسمه دینام مطمئن شدید، قطب های باطری را چک کنید. به یاد داشته باشید که کم بودن آب باطری و هم چنین مشکل داشتن خود باطری نیز ممکن است از علت های ایجاد این مشکل باشد.

۲- نشست آب باطری: یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است ایجاد شود، نشست آب باطری است. ایجاد ایرادی در دینام شارژ ممکن است علت این مشکل باشد.

۳- استارت نخوردن ماشین: ولتاژ پایین باطری ها و یا ایجاد مشکل در اتصالات قطب های باطری ممکن است علت استارت نخوردن پراید باشد.

۴- رد شدن استارت: در صورتی که با مشکل رد شدن استارت خودرو پراید خود مواجه شدید می توانید اتصلات سوییچ را چک کنید. البته ممکن است مشکلی در دنده استارت نیز علت ایجاد این اشکال باشد.

۵- گیر کردن استارت: شل شدن یا خراب شدن اتصالات مربوط به استارت ممکن است علت ایجاد این مشکل باشد. البته به یاد داشته باشید که ایجاد چسبندگی یا مشکلات دیگر در دنده فلایول، بوش استارت و یا صفحه اتصال اتوماتیک استارت نیز می توانند علت به وجود آمدن این مشکل باشند.

۶- دیر روشن شدن موتور: علت ایجاد این مشکل ممکن است، کاهش ظرفیت باطری، اشکال در اتصالات برق و بدنه و یا اشکالی در ولتاژ کویل ها باشد.

۷- بالا رفتن درجه آب: شل شدن تسمه دینام ممکن است علت ایجاد این مشکل باشد. کم بودن و یا نا مناسب بودن آب باطری نیز می تواند یکی از دلایل ایجاد این مشکل باشد.

علائم خرابی برق خودرو

۱- ایجاد نوسانات یا قطع شدن در سیستم روشنایی خودرو و سایر قسمت های برقی

۲- قطع و وصل شدن ناگهانی برق خودرو

۳- از کار افتادن یکباره رادیو، چراغ سقف و …

۴- خاموش شدن موتور خودرو

هر کدام از این علائم که رخ دهد ممکن است نشان دهنده ایجاد ایراد و اشکالی در سیستم برق خودرو باشد. البته مشکل می تواند مسأله دیگری هم باشد. به عنوان مثال، زمانی که بروز نواسان و قطعی در قسمت های برقی مشاهده می شود بهتر است ابتدا جعبه فیوز را چک کنید تا مطمئن شوید که فیوزها سالم هستند یا نه، چرا که ممکن است برق خودرو اشکالی نداشته باشد و مشکل از فیوز باشد.

خاموش شدن ناگهانی موتور خودرو، نشان دهنده این موضوع است که برق به سیستم جرقه زنی موتور نمی رسد.

چنان چه قصد خرید لوازم یدکی خودرو پراید را دارید می توانید با خیالی آسوده، یدک مدرن را برای خرید مطمئن خود انتخاب کنید. فروشگاه یدک مدرن، عرضه کننده انواع لوازم یدکی خودروهای داخلی و خارجی به صورت عمده و تکی با کیفیت بسیار بالا و قیمت مناسب می باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.