نکاتی درباره سیستم استارت در خودروهای اتوماتیک

0

فعالیت سیستم استارت در خودروهای اتوماتیک، اندکی با خودروهای دنده‌ای تفاوت دارد. به دلایل ایمنی، استارت‌زدن خودروهای اتوماتیک تنها در حالتی امکان‌پذیر است که گیربکس در وضعیت پارک یا خلاص باشد. در خودروهای مجهز به گیربکس دنده‌ای نیز توصیه می‌شود هنگام استارت‌زدن پدال کلاچ را فشار دهید؛ چراکه این کار موجب می‌شود فشار کمتری بر سیستم استارت و سایر قطعات خودرو وارد شود.

در خودروهای مجهز به گیربکس اتوماتیک، یک سوییچ روی برد گیربکس وجود دارد که فعالیت گیربکس و استارت را کنترل می‌کند. این سوییچ به طور دائم وضعیت گیربکس را تحت پایش قرار می‌دهد و زمانی که گیربکس در وضعیت پارک یا خلاص باشد، با صدور فرمانی اجازه استارت‌زدن را می‌دهد.

مالکان خودروهای اتوماتیک به‌خصوص خودروهای کارکرده و قدیمی، ممکن است با مشکل استارت زدن هنگامی که خودرو در وضعیت پارک قرار دارد، مواجه شوند. این وضعیت به دلیل خوردگی و زنگ‌زدگی قطعات و کابل‌های اتصال پیش می‌آید. بنابراین، ضروری است هنگام انجام سرویس مربوط به گیربکس‌های اتوماتیک، قطعات زنگ‌زده را تعویض و سایر قسمت‌ها را به‌خوبی روغن‌کاری کنید تا از عملکرد صحیح و بی‌نقص گیربکس اتوماتیک اطمینان حاصل شود.

اتوماتیک استارت چیست انواع استارت ماشین استارت نخوردن خودرو تعمیر استارت خودرو استارت نخوردن خودرو اتوماتیک تعویض زغال استارت پراید اجزای استارت چیست آموزش تعمیر خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.