مقایسه مرسدس بنز E۲۵۰ و ب ام و ۵۲۸

0

دوگانه بنز و ب ام و همیشه از جنجال های پر طرفدار در بین افراد ماشین باز بوده است. این دو برند با سابقه آلمانی، تقریبا در هر کلاسی با یکدیگر رقابت دارند.

به گزارش وبلاگ خودروچی، زمانی که یکی از آنها محصول جدیدی طراحی می کند، دیگری سریعا به فکر رقیب تراشی برای آن می افتد. ب ام و همواره تلاش می کند که خودروهای خود را لوکس تر و راحت تر بسازد تا به مرسدس بنز نزدیک تر شود. بنز هم در نسل جدید محصولاتش به دنبال جذب خریداران جوانی است که معمولا ب ام و را ترجیح می دهند. رقابت بنز و ب ام و محدود به خاک و اقلیم خاصی نیست. در تمام نقاط جهان این دوگانه وجود دارد و در بازار ایران هم به نوعی مشاهده می شود. یکی از پر سر و صدا ترین دوگانه های بنز و ب ام و در ایران، رقابت کلاس E و سری ۵ است. رقابتی که در نسل های مختلف وجود داشته اما در رابطه با مرسدس بنز E۲۵۰ و ب ام و ۵۲۸، به شکل پر رنگ تری جریان دارد. امروز در بازار سدان های پریمیوم متوسط بازار، این دو از اصلی ترین انتخاب های قشر مرفه و به خصوص جوانان متمول به حساب می آیند. هر دو آنها هم در تعدادی بسیار زیاد وارد کشورمان شده اند.

طراحی ظاهری

بدون شک کلاس E محبوب ترین اتاق بنز است. این اتاق از با سابقه ترین مدل های این کمپانی هم به حساب می آید. در واقع قیمت بالای S کلاس هیچ گاه آن را به گزینه ای در دسترس برای عموم مشتریان تبدیل نمی کرد. از طرفی با اضافه شدن مدل ارزان تر C کلاس در دهه های اخیر، ابعاد کوچک و فضای کمتر کابین این خودرو، نمی توانست نظر مثبت طرفداران بنز را جلب کند. بنابراین این گونه بود که E همواره در صدر جدول فروش مرسدس بنز قرار داشت. با آنکه نام کلاس E رسما از سال ۱۹۷۵ و با مدل W۱۲۳ شنیده شد، اما این محصول از سالهای دور و مدل های کلاسیک ۱۹۰D، W۱۱۰ و W۱۱۵ در چرخه حیات قرار دارد. در سال ۱۹۹۳ مدل W۱۲۴ متولد شد که در ایران به ” اتاق کپل ” معروف است. از نسل بعدی که W۲۱۰ نام داشت، تعداد بسیار اندکی وارد ایران شده است. اما W۲۱۱، نسلی بود که حتی رنگ تولید در ایران را به خود دید! خودرویی که در تیراژی بالا وارد شد و به ناوگان نیروهای انتظامی کشورمان هم راه پیدا کرد. اما W۲۱۲، نسلی که اکنون مورد بحث ماست، از پر تعداد ترین بنز های وارد شده به ایران در سال های اخیر است. این نسل ابتدا در قالب مدل های E۳۰۰ و E۳۵۰ به بازار آمد. سپس در سال ۲۰۱۳، با یک فیس لیفت جدید همراه شد و در مدل های E۲۰۰ و E۲۵۰ در ایران به فروش رسید. طراحان در طراحی مدل های اولیه این نسل، همان الگوی چراغ های دو تکه نسل های قبلی را حفظ کرده بودند، اما در نسخه فیس لیفت، چراغ ها به صورت به هم پیوسته در آمدند و تنها با استفاده از نوار دی لایت، حالت دو تکه در آنها ایجاد شد. در این چراغ های جدید، از فناوری LED استفاده کردند. هر چند که بسیاری از افراد، همان چهره کلاسیک E۳۰۰ و E۳۵۰ را به صورت مدرن E۲۰۰ و E۲۵۰ ترجیح می دهند.

قیمت بی ام و ۵۲۸i مشخصات ب ام و ۵۲۸i معایب و مزایای ب ام و ۵۲۸i مقایسه بنز با بی ام و بنز بهتره یا بی ام و بهترین خودرو آلمانی قیمت مرسدس بنز E250 مشخصات مرسدس بنز E۲۵۰ معایب و مزایای مرسدس بنز E۲۵۰ مقایسه خودرو مشاوره خرید خودرو مراکز کارشناسی خودرو در تهران

افزون بر شکل چراغ ها، سپر جلو هم از نو طراحی شد و ورودی های هوای طرفین آن، حالت اسپرت تر و خشن تری پیدا کردند. همچین تمام E کلاس های فیس لیفت موجود در ایران، با لوگوی بزرگ در مرکز جلو پنجره و بدون لوگوی ایستاده رو کاپوت عرضه شدند. در واقع مرسدس بنز در نسخه فیس لیفت، بیشتر مدل ها را با جلو پنجره اسپرت عرضه کرد و جلو پنجره بدون لوگو با خطوط کرومی ریز، تنها در نسخه E۳۰۰ فیس لیفت دیده می شود که البته به خاطر محدودیت های واردات، هیچ گاه به ایران نیامد. در هر صورت مشخص است که E۲۵۰ ها به اندازه E۳۰۰ های موجود در کشورمان، کلاسیک نیستند و ظاهر اسپرت تری دارند. در نمای کناری، یک طراحی سنگین آلمانی را می توان دید که از درهای بزرگ و ستون های قطور تشکیل شده است. خط شانه به غلظت کلاس C نیست. طراحی آینه ها با سایر مدل های بنز در آن سالها مشترک است و در پشت آنها، چراغ راهنما هم مشاهده می شود. با تمام این اوصاف، E۲۵۰ از نمای بغل هیچ نکته هیجان انگیزی ندارد و بر خلاف نمای جلو، یک مرسدس بنز میان سال پسند است! در نمای عقب، گرافیک چراغ ها نسبت به مدل های قبل از فیس لیفت تغییر کرده و با استفاده از نئون های نورانی قرمز، زیباتر به نظر می آید. دو چراغ با یک نوار کرومی به یکدیگر متصل می شوند. از دیگر تفاوت های نمای عقب E۲۵۰ با E۳۰۰، دیفیوزر پایین سپر است که در برخی مدل ها با دو خروجی اگزوز و در مدل های AMG پکیج، با چهار سر اگزوز طراحی شده است. کلاس E فیس لیفت در نمای عقب هم اسپرت تر از مدل های پیشین به نظر می رسد، با این تفاوت که بر خلاف نمای جلو، شخصیت آلمانی خود را حفظ کرده است و چهره ای لوکس و با وقار به نمایش می گذارد.

هر چند سابقه تولید سری ۵ به کلاس E نمی رسد، اما ب ام و هم تقریبا از همان دهه هفتاد میلادی نخستین بار نام سری ۵ را روی زبان های انداخت. نسل اول با کد E۱۲ شناخته می شد که بیشتر مدل های وارد شده به ایران از این نسل، از نوع ۵۱۸ هستند. نسل دوم که فیس لیفتی مختصر بر روی نسل اول بود، با کد E۲۸ در دهه هشتاد به دنیا آمد. نسل های سوم و چهارم را هم به ترتیب با کد های E۳۴ و E۳۹ می شناسیم که این دو نسل، از کم تعداد ترین سری ۵ های موجود در ایران هستند. اما به E۶۰ می رسیم که در فاصله سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ تولید شد. از محبوب ترین نسل های سری ۵ در ایران و جهان! خودرویی که با لقب های زیادی در سراسر جهان شناخته می شود و در ایران نیز آن را با نام ” چراغ اژدهایی ” صدا می زنند! به سراغ نسل ششم می رویم و از نسل هفتم صرف نظر می کنیم. نسل ششم با کد F۱۰، هر چند در ابتدا انتقادات فراوانی را بر انگیخت و هرگز به اندازه E۶۰ زیبا نبود، اما به تدریج توانست بر فروش خود بیفزاید و موفقیت مدل های قبلی این خانواده پر افتخار را تکرار کند. این خودرو نیز همچون کلاس E در دو نسخه قبل و بعد از فیس لیفت، در ایران خرید و فروش می شود. محبوب ترین مدل های این نسل، نسخه فیس لیفت مجهز به موتور ۲٫۰ لیتری و بادی کیت M-Power هستند که مستقیما در برابر E۲۵۰ های AMG پکیج قرار می گیرند. ب ام و در فیس لیفت این نسل از سری ۵ بر خلاف مرسدس بنز، به تغییرات زیاد روی نیاورد و گرافیک چراغ ها و جزئیات طراحی سپر و بدنه را به شکلی زیر پوستی تغییر داد. مهم ترین تغییرات قابل لمس در نمای جلو، گرافیک جدید چراغ ها، دوبل شدن خطوط جلو پنجره، عضلانی تر شدن سپر و حذف مه شکن های جلو است.

قیمت بی ام و ۵۲۸i مشخصات ب ام و ۵۲۸i معایب و مزایای ب ام و ۵۲۸i مقایسه بنز با بی ام و بنز بهتره یا بی ام و بهترین خودرو آلمانی قیمت مرسدس بنز E250 مشخصات مرسدس بنز E۲۵۰ معایب و مزایای مرسدس بنز E۲۵۰ مقایسه خودرو مشاوره خرید خودرو مراکز کارشناسی خودرو در تهران

چهره ۵۲۸ از جلو، اسپرت تر و عضلانی تر از E۲۵۰ به نظر می آید. هر چند بنز نیز در مسیر طراحی یک سدان لوکس و اسپرت، درست حرکت کرده است، اما ب ام و از این نظر، به مراتب جوان پسندتر ظاهر می شود. به خصوص که حجیم تر بودن بدنه ۵۲۸ نسبت به اتاق اتو کشیده E۲۵۰، بیشتر به مذاق جوانان خوش می آید. جلو پنجره کلیوی ب ام و نیز دیگر المان شاخص ظاهری در این بخش است که به نماد اصالت ب ام و تبدیل شده است. بر خلاف کاپوت صاف و کشیده E کلاس، سری ۵ کاپوتی پف کرده و عضلانی دارد. در نمای کناری، خم معروف ستون C خودروهای ب ام و را می توان مشاهده کرد که طراحی درها را شبیه به دیگر تولیدات این برند کرده است. طراحی آینه های ۵۲۸، آیرودینامیک تر از E۲۵۰ است. رینگ های پنج پره ۱۹٫۰ اینچی آن نیز با حالتی مقعر، جذابیت بیشتری نسبت به رینگ های لوکس مرسدس بنز دارند. در مجموع می توان طراحی نمای کناری را بسیار پویا دانست و اثری از خشکی و بی روحی طراحی بنز در آن احساس نمی شود. در نمای عقب، از مهم ترین تفاوت های ۵۲۸ با نمونه های قبل از فیس لیفت، نزدیک شدن رفلکتورهای روی سپر به چراغ های عقب است. یک دیفیوزر اسپرت هم در پایین سپر اضافه شده است که همچون ب ام و X۴، به رنگ مشکی براق است و دو خروجی اگزوز دایره ای هم در سمت چپ آن خود نمایی می کنند. چراغ های عقب ۵۲۸ طراحی و گرافیک چشم نوازی دارند و در ترکیب با رفلکتورها و سپر عضلانی عقب، چهره ای دلنشین و اسپرت به وجود آورده اند. هر چند که جای خالی یک بالچه اسپرت بر روی درب صندوق احساس می شود.

طراحی کابین

مرسدس بنز در طراحی داخلی E کلاس، سبک لوکس و کلاسیک خود را ادامه داده است. حتی در مدل های فیس لیفت E۲۵۰ هم خبری از اسپرت تر شدن این بخش نیست و همچنان فضایی خشک و با کلاس در کابین حاکم است. در بالاترین قسمت کنسول و داشبورد، یک نمایشگر چند منظوره به چشم می خورد که درون قابی مخصوص قرار گرفته است. کنسول مرکزی در بخش مرکزی، از دو دریچه تهویه و یک ساعت آنالوگ تشکیل شده است. ساعت آنالوگ همان آپشنی است که می تواند دل هر خریدار لوکس بازی را ببرد. همان چیزی که در ب ام و سری ۵ دیده نمی شود. پایین تر از این قسمت، دکمه های بسیار زیادی وجود دارند که بخشی از آنها به عنوان پنل سیستم صوتی و بخشی دیگر، برای تنظیمات سیستم تهویه به کار می روند. زیاد بودن دکمه ها و ادوات، موردی است که در اصول امروزی طراحی داخلی خودروها، دیگر دیده نمی شود. چرا که کاهش ارگونومی کابین را به دنبال دارد. اما اصلی ترین ویژگی طراحی داخلی E کلاس، حذف دسته دنده از کنسول وسط و انتقال آن به پشت فرمان است. ایده ای که از خودروهای قدیمی الهام گرفته شده است و موافقان و مخالفان زیادی دارد. نشان دهنده های پشت آمپر در قالب سه استوانه قرار گرفته اند و پس زمینه سفید دارد. غربیلک فرمان هم در مدل های فیس لیفت، طراحی اسپرت تری به خود گرفته است. مرسدس بنز های E۲۵۰ و E۲۰۰ با تودوزی های متنوعی وارد بازار شده اند که از سفید روشن تا مشکی و مارون را شامل می شوند. اما تمام مدل ها از تزئینات کرومی و چوبی تیره در کابین برخوردار اند.

ب ام و سالها به عدم دستکاری و تغییر طراحی داخلی محصولاتش متهم بود. در سالهای اخیر این موضوع کمتر احساس می شود. چرا که افزون بر افزایش تنوع رنگ بندی کابین خودروهای این شرکت، تغییراتی هر چند جزئی هم در طراحی المان های داخلی انجام گرفته است. اما ۵۲۸ را می توان وفادار به سبک ثابت طراحی داخلی ب ام و دانست. فرم کلی داشبورد، مانیتور بالای کنسول، دریچه های کولر و حتی دکمه ها و ادوات ریز و درشت در جای جای کابین، کاملا یکسان با دیگر ب ام و های هم سن و سال است. همچون کلاس E، در کابین سری ۵ هم دکمه ها و آپشن های زیادی را می توان یافت که یادگیری چگونگی استفاده کردن از تمام آنها، نیازمند گذشت زمان زیاد است. در ۵۲۸ بر خلاف E۲۵۰، اهرم دنده همچنان بر روی کنسول وسط و کنار موس کنترلر دایره ای قرار دارد. نشان دهنده های پشت آمپر در مدل های فیس لیفت به صورت تمام دیجیتال در آمده اند و جلوه های خاصی در گرافیک و نور پردازی آنها وجود دارد. عمده مدل های موجود از ۵۲۸ های قابل خرید در بازار، به فرمان اسپرت سه شاخه M-Performance مجهز هستند که عموما پدال های تعویض دنده هم در پشت آنها تعبیه شده اند. ب ام و نیز در طراحی داخلی سری ۵ از انواع روکش های چرمی و قطعات تزئینی کرومی و چوبی استفاده کرده است. تفاوت بارز ۵۲۸ های فیس لیفت با نمونه های قبلی، تریم قهوه ای – مشکی کابین است که فضایی لوکس و تجملاتی به مبلمان این خودرو می بخشد.

امکانات رفاهی و ایمنی

مرسدس بنز E۲۵۰ در مدل ها و تیپ های تجهیزاتی متنوعی وارد بازار ما شده است. از رایج ترین امکانات موجود در E۲۵۰ های فول بازار می توان به سیستم صوتی هارمن کاردون مجهز به چنجر ۶ عددی، تهویه اتوماتیک دوگانه، یک نمایشگر ۵٫۷ و یک نمایشگر ۷٫۰ اینچی، تنظیم برقی ستون فرمان، فرمان تلسکوپی، کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان، گرم کن فرمان، ایربگ زانویی و پرده ای، انواع سیستم های پایداری و ایمنی، حافظه صندلی های جلو، گرم کن و سرد کن صندلی های جلو، روکش چرمی فرمان و صندلی ها، سقف پانورامیک، پرده برقی عقب، سنسور نور، سنسور باران، سنسور های پارک، چراغ های LED جلو و عقب، چراغ های روشنایی روز، سیستم ورود بدون کلید، سیستم نمایش باد تایرها، رهیاب جهانی، سیستم پیش گیری از برخورد با موانع، سیستم پیش گیری از تصادف، دستیار راننده، دستیار پارک، سیستم استارت استاپ هوشمند، کلید هوشمند، آژیر فابریک، فرمان الکتریکی حساس به سرعت، فیلتر هوای اتاق، سیستم کنترل کیفیت هوا، کانال تهویه سرنشینان عقب، ۹ بلندگو استریو، ساب ووفر و آمپلی فایر داخلی، موس چند کاره تنظیمات کابین، نشانگر وضعیت سیستم تعلیق، نشانگر سیستم حرکت خودرو، نشانگر اطلاعات موتور و گیربکس، پشت سری های هوشمند در تصادف، آینه الکترو کرومیک وسط، گرم کن آینه های جانبی، حافظه آینه ها، قابلیت تاشوندگی خودکار آینه ها، بخار زدای اتوماتیک شیشه ها، یخ زدای برف پاک کن، شیشه های سولار، شستشو دهنده چراغ های جلو، درب صندوق عقب برقی، رادار نقاط کور، رادار اخطار خواب آلودگی، کروز کنترل هوشمند، سیستم کاهش اتوماتیک باد تایرها و تنظیم برقی صندلی های جلو اشاره کرد.

ب ام و ۵۲۸i نیز در سطوح تجهیزاتی متنوعی به ایران آمده است. ۱۲ کیسه ایمنی هوا، ترمز پارک برقی، انواع سیستم های ایمنی و پایداری، کلید هوشمند، استارت دکمه ای، ستون فرمان جمع شونده، فرمان الکتریکی حساس به سرعت با تنظیم برقی، ریموت کنترل صوتی بر روی فرمان، گرم کن فرمان، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، کانال تهویه هوای ردیف عقب، سیستم کنترل کیفیت هوا با فیلتر AQS، سیستم صوتی حرفه ای مجهز به ۹ بلندگو، ساب ووفر و آمپلی فایر، نمایشگر چند منظوره ۱۱٫۰ اینچی، نشانگر اطلاعات خودرو، نشانگر وضعیت سیستم تعلیق، نشانگر وضعیت حرکت خودرو، سیستم نشانگر اطلاعات موتور و گیربکس، سیستم پخش صدای موتور از بلندگوهای داخل، پشت سری های هوشمند در تصادف، روکش چرم فرمان و صندلی ها، تنظیم برقی ۶ جهته صندلی ها جلو، گرم کن و قابلیت تنظیم گودی کمر صندلی های جلو، گرم کن صندلی های عقب، قابلیت تاشوندگی صندلی های عقب، آینه الکترو کرومیک وسط، آینه های جانبی الکترو کرومیک همراه با گرم کن، حافظه آینه ها و صندلی و فرمان، بخار زدای اتوماتیک شیشه ها، یخ زدای برف پاک کن، شیشه های سولار، سیستم نمایش اطلاعات ضروری بر روی شیشه جلو (هدآپ دیسپلی)، سان روف برقی ۴ حالته، سنسور باران، سنسور نور، سنسور های پارک، سیستم پیش اخطار چراغ های عقب، سیستم چرخش دوگانه چراغ ها در پیچ ها، چراغ خوش آمد گویی زیر درها، چراغ مشایعت، شستشو دهنده چراغ های جلو، کنترل اتوماتیک نور چراغ ها، سیستم دید در شب، کروز کنترل هوشمند با قابلیت حفظ فاصله با خودرو مقابل و رادار پیش گیری از تصادف فهرست امکانات رفاهی و ایمنی این نسل از سری ۵ را تشکیل می دهند.

تجربه رانندگی

پیشرانه ۲٫۰ لیتری ۵۲۸i، قادر به تولید ۲۴۵ اسب بخار قدرت در فاصله دور ۵۰۰۰ تا ۶۵۰۰ است. قدرتی که هر چند افسانه ای نیست، اما برای خودرویی با ابعاد ۵۲۸، مناسب و کافی به نظر می رسد. حداکثر گشتاور این پیشرانه توربو شارژ هم ۳۵۰ نیوتن متر است که خوش بختانه از دور بسیار پایین ۱۲۵۰ rpm، در دسترس راننده قرار می گیرد. در آن سو، مرسدس بنز E۲۵۰ ایستاده است که قوی ترین نمونه از E کلاس فیس لیفت در ایران به حساب می آید. این بنز خوش استایل همچون رقیب هم وطنش، به پیشرانه ۲٫۰ لیتری توربو شارژ مجهز شده که ۲۱۱ اسب بخار قدرتش را در دور ۵۵۰۰ و گشتاور ۳۵۰ نیوتن متری خود را در دور ۴۰۰۰ rpm آزاد می کند. ۵۲۸ بر روی کاغذ، به مراتب قوی تر از E۲۵۰ است. اما در عمل چه اتفاقی می افتد؟ ۵۲۸ به طرزی وحشیانه شتاب گیری می کند! سری ۵ برای انتقال قدرت از جعبه دنده ۸ سرعته ساخت ZF کمک می گیرد. بوست بیشتر توربو ب ام و، عملکرد بهتر گیربکس ۵۲۸ نسبت به جعبه دنده ۷ سرعته E۲۵۰ و آزاد شدن ماکزیمم گشتاور در دور پایین تر، ب ام و را از رقیب سنتی خود جلو می اندازد و بنابراین ۵۲۸ در درگ ۴۰۰ متر، قادر به شکست E۲۵۰ است. اما ترمز های E۲۵۰ عملکرد قرص و محکم تری نسبت به ۵۲۸ دارند. در واقع نه اینکه ترمزهای ب ام و ناقص عمل کنند، اما اکثر کسانی که تجربه رانندگی با این خودرو را داشته اند، اذعان کرده اند که ترمزها از پس قدرت بالای موتور بر نمی آیند. از نظر مصرف سوخت، هر دو خودرو در یک سطح نسبتا برابر قرار دارند. در شرایط ایده آل برای هر دو، مصرف ترکیبی E۲۵۰ و ۵۲۸i به ترتیب ۶٫۱ و ۶٫۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. مصرف بیشتر ب ام و به علت وجود پیشرانه قدرتمندتر و سبک حرکتی پر فشارتر این خودرو است.

در بحث کیفیت سواری، مرسدس بنز با اختلاف زیاد، برتری را از آن خود می کند. E۲۵۰ به عنوان یک سدان لوکس و تجملاتی، سواری نرم و راحتی ارائه می دهد که در کمتر خودرویی در این سطح قیمتی یافت می شود. سیستم تعلیق مرسدس بنز به خوبی به جذب ضربات مسیر می پردازد و دست اندازها را بدون دردسر، رد می کند. اما در نقطه مقابل، ب ام و ۵۲۸ برای ایجاد کمر درد و عارضه ستون فقرات آفریده شده است! ب ام و تمام تمرکز خود را بر روی اسپرت ساختن این خودرو معطوف کرده است. بنابراین عجیب نیست که راحتی و آرامش سواری در این خودرو، فدای قابلیت های دینامیکی شده باشد. تکان ها و ضربات در ۵۲۸ به حدی زیاد است که هرگز نمی تواند برای افرادی با سن بیشتر از ۴۰ سال، جذاب باشد! طراحی صندلی های این خودرو هم به گونه ای اند که به محض نشستن در خودرو و با فشردن پدال گاز، درون آنها میخ کوب می شوید. صندلی ها بخش زیادی از فضای کابین را اشغال کرده اند و به طور کلی در سری ۵، با فضای داخلی تنگ تر و دلگیرتری نسبت به کلاس E مواجه ایم. افزون بر تنگ تر بودن کابین، صندوق بار ۵۲۸ هم کوچک تر از E۲۵۰ است و فقط ۴۰۰ لیتر گنجایش دارد. در حالی که سرنشینان بنز می توانند در سفرها از صندوق عقب ۵۴۰ لیتری آن، لذت ببرند! شاید سواری ۵۲۸ به اندازه E۲۵۰ لذت بخش و آرام نباشد، اما ب ام و برگ برنده ای دارد که در کمتر خودرویی در بازار یافت می شود. هندلینگ! بعد از رانندگی با ۵۲۸ در می یابید بی جهت نیست که ب ام و را سلطان هندلینگ می نامند! ۵۲۸ هم به مانند هر ب ام و دیگری، فرمان پذیری و پایداری فوق العاده ای دارد که حتی E۲۵۰ هم نمی تواند در این زمینه حرفی در برابر او داشته باشد.

مرسدس بنز E۲۵۰

کلاس بدنه سدان لوکس متوسط
ابعاد بدنه (mm) ۴۸۷۹*۱۸۵۴*۱۴۷۴
فاصله محوری (mm) ۲۸۳۷
تعداد سیلندر ۴
حجم موتور (cc) ۱۹۹۱
تعداد سوپاپ ۱۶
حداکثر قدرت (hp) ۲۱۱
حداکثر گشتاور (n.m) ۳۵۰
گیربکس ۷ دنده تیپ ترونیک
ترمز جلو دیسکی خنک شونده
ترمز عقب دیسکی
نوع فرمان الکتریکی
وزن خالص (kg) ۱۶۸۰
مصرف سوخت ترکیبی (lit/۱۰۰ km) ۶.۱
ظرفیت باک (lit) ۵۹

ب ام و ۵۲۸i

کلاس بدنه سدان لوکس متوسط
ابعاد بدنه (mm) ۴۹۰۷*۱۸۶۰*۱۴۶۲
فاصله محوری (mm) ۲۹۶۸
تعداد سیلندر ۴
حجم موتور (cc) ۱۹۹۷
تعداد سوپاپ ۱۶
حداکثر قدرت (hp) ۲۴۵
حداکثر گشتاور (n.m) ۳۵۰
گیربکس ۸ دنده اتوماتیک
ترمز جلو دیسکی خنک شونده
ترمز عقب دیسکی
نوع فرمان الکتریکی
وزن خالص (kg) ۱۷۳۵
مصرف سوخت ترکیبی (lit/۱۰۰ km) ۶.۵
ظرفیت باک (lit) ۶۵

مرسدس بنز E۲۵۰نقاط قوت: طراحی کلاسیک و زیبا، شتاب مناسب، سواری نرم، امکانات رفاهی فراوان، کیفیت ساخت بالا، بازار خرید و فروش پر رونق
نقاط ضعف: خدمات پس از فروش ضعیف، قطعات یدکی گران قیمت، هزینه نگهداری بالا

ب ام و ۵۲۸iنقاط قوت: طراحی اسپرت و زیبا، شتاب عالی، هندلینگ عالی، امکانات رفاهی فراوان، کیفیت ساخت بالا، بازار خرید و فروش پر رونق، خدمات پس از فروش مناسب
نقاط ضعف: سواری خشک، قطعات یدکی گران قیمت، هزینه نگهداری بالا، استهلاک بالا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.