چرا خودروهای دیزلی ؟

0

خودروهای دیزلی اخیرا طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند. امروزه، با افزایش قیمت سوخت، گازوئیل می‌تواند بسیار مقرون به صرفه‌تر باشد.

به همین منظور، خودروهای دیزلی در کشورهای پیشرفته جهان همپای خودروهای بنزینی تولید شده و مورد استقبال قرار می‌گیرند.

اگرچه در ایران نیز تولید خودروهای دیزلی در دستور کار سازندگان خودرو قرار داد؛ اما زیرساخت های مورد نیاز برای تامین سوخت آن ها هنوز وضعیت مناسبی ندارند.

در ادامه قصد داریم وضعیت ایستگاه‌های سوخت گیری اتوموبیل های دیزلی و همچنین انواع خودرو های دیزلی در ایران را بررسی کنیم.

چرا خودرو های دیزلی؟

اگر استفاده شما از اتوموبیل‌تان، محدود به سفرهای داخل شهری و کوتاه است، خودرو‌های دیزلی را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. برای رفت‌ و آمد‌های داخل شهری، خودرو های بنزینی و الکتریکی، پیشنهاد بهتری می‌توانند باشند؛ اما برای افرادی که علاقه مند به طبیعت گردی هستند و یا سفرهای جاده‌ای بسیاری دارند، خودرو دیزلی می‎‌توانند بهترین انتخاب باشند.

بهترین خودروهای دیزلی در جهان در سال 2020

برترین خوردهای دیزلی در جهان، موضوعی است که در این قسمت می‌خواهیم به آن بپردازیم.  لیست بهترین خودروهای دیزلی مدام در حال به روزرسانی است، ما لیستی از بهترین خودرو‌های دیزلی در سال 2020 را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

Land Rover Range Rover Sport Td6

اگر عاشق ماجراجویی و گشت و گذار در طبیعت هستید، پیشنهاد می‌کنیم این مدل را امتحان کنید. این مدل از Land Rover، هر آنچه یک خودرو دیزلی مدرن 6 سیلندر باید داشته باشد، دارد. Td6 V6 دارای 254 اسب بخار  و قدرت 443 پوند است. موتور این اتوموبیل، سرعت را در 7.2 ثانیه از صفر به 60 مایل در ساعت می رساند. برای اتوموبیل 5000 پوندی، این توانایی قابل ملاحظه ای محسوب می‌شود. خلاصه اگر بگوییم، Td6 V6 همان چیزی است که برای یک آفرود پر از هیجان، به آن نیاز خواهید داشت.

خودروهای دیزلی و معرفی بهترین آن ها در دنیا و ایران!

Chevrolet Colorado Diesel

شورلت کلرادو، نیز از جمله مواردی است که در دنیا میان خودروهای دیزلی محبوب است. در این مدل با یک موتور دیزلی درون یک خودرو 4 کابین وانتی، مواجه خواهید شد. موتور این مدل شورلت، توسط Duramax که سازنده موتورهای کامیون های سنگین است، توسعه داده شده است. این خودرو دارای قدرت بسیاری است و می‌تواند تا وزن تقریبا 3 پوند را بوکسل نماید.

 Range Rover Td6

اگر به دنبال یک خودرو دیزلی لوکس، راحت و همه چیز تمام هستید، Range Rover Td6 پیشنهاد ما به شماست. گفته می‌شود این خودرو می‌تواند با بسیاری از برندهای لوکس و حتی اسپرت رقابت کند. به همین دلیل جایگاه ویژه‌ای در میان اتوموبیل‌های دیزلی دارد.

Range Rover Velar D180

D180، یکی از اتوموبیل‌هایی است که توانایی بسیار بالایی داشته و داخل آن طراحی لوکسی دارد. از جمله ویژگی‌های متمایز این مدل، صندوق عقب بزرگ آن نیز می‌باشد. D180، اتوموبیلی با موتور 187 اسب بخار است و می‌تواند برای مشکل پسندان انتخاب بسیار مناسبی باشد.

خودروهای دیزلی و معرفی بهترین آن ها در دنیا و ایران!

BMW 3 Series 320d

بی ام دبلیو، یکی از برندهای پرطرفدار در میان بسیاری از افراد است ؛ اما با افزایش محبوبیت خودرو‌های دیزلی، این شرکت نیز به فکر تولید خودرو‌های دیزلی افتاده است. در حال حاضر 320d،  یکی از مواردی است که می‌توانید به عنوان یک انتخاب خوب روی آن حساب کنید. 320d نسبت به رقبای خود آئودی A4 و مرسدس کلاس C، طرفداران بیشتری دارد و می‌تواند انتخابی شگفت انگیز باشد.

  • بهترین پیکاپ های سایز متوسط جهان در سال 2024 را بشناسید
  • ۱. شورولت کلورادو – Chevrolet Colorado.
  • ۲. جی ام سی کانیون – GMC Canyon.
  • ۳. هوندا ریجلاین – Honda Ridgeline.
  • ۴. جیپ گلادیاتور – Jeep Gladiator.
  • ۵. فورد رنجر – Ford Ranger.
  • ۶. تویوتا تاکوما – Toyota Tacoma.

بهترین خودروهای سواری دیزلی در ایران

در حاضر خودروهای سواری دیزلی در ایران وجود ندارند و بیشتر نیسان، وانت و انواع ون با سوخت دیزل در حال تردد هستند. البته خبرها حاکی از آن است که ایران خودرو، قصد تولید خودروهای دیزلی سواری را نیز دارد که سمند دیزل از جمله یکی از آن‌ها محسوب می‌شود.

ما در این مقاله بهترین خودرو‌های دیزلی را به شما معرفی کردیم. در دنیای امروز قدرت، در کنار سرعت و هم چنین به صرفه بودن از اهمیت بسیاری برخودار است و به همین دلیل خودرو‌های دیزلی می‌توانند انتخاب بسیار مناسبی باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.