آیا بیمه خودرو خسارت ناشی از سیل را پوشش می‌دهد؟

0

پوشش بلایای طبیعی بیمه بدنه می‌تواند خودروی شما را در برابر خسارات ناشی از آب که به دلیل سیل، باران‌های سنگین، تگرگ و حتی شاخه‌های درخت که طی طوفان سقوط می‌کنند، محافظت کند. در حالی که پوشش بلایای طبیعی اختیاری است، تنها پوشش بیمه بدنه خودروی شماست که می‌تواند آن را در برابر آسیب های مربوط به آب و هوا پوشش دهد.

آیا بیمه خودرو خسارت ناشی از سیل را پوشش می‌دهد؟

اگر خودروی شما به دلیل سیل آسیب دیده یا خراب شود، پوشش بلایای طبیعی بیمه بدنه می تواند هزینه تعمیر خودروی شما را پس از کسر حق بیمه پرداخت کند. این پوشش می‌تواند انواع خسارات ناشی از آب، از جمله سیل، باران‌های سنگین و طوفان‌های تگرگ را پوشش دهد.

علاوه بر خسارت ناشی از آب، پوشش بلایای طبیعی سایر انواع خسارات ناشی از طوفان را نیز پوشش می‌دهد. اگر شاخه‌ای طی طوفان سقوط کرده و به شیشه جلو یا پنجره‌های خودروی شما آسیب بزند، یا اگر تگرگ فرورفتگی روی خودروی شما ایجاد کند، یخ باعث خسارت به لاستیک شود، بیمه بدنه می تواند هزینه تعمیرات را پرداخت کند. اگر پوشش بلایای طبیعی را نداشته باشید، هزینه تعمیر خودرو از جیب خودتان خواهد بود.

آیا برای پوشش خسارت سیل به خودرو نیاز به بیمه سیل دارید؟

خیر. خسارت به وسایل نقلیه موتوری از پوشش بیمه سیل که برای محافظت از خانه و وسایل شما طراحی شده است، مستثنی است.

باید توجه داشت که شرکت‌های بیمه ممکن است با توجه به پیش بینی آب و هوا و در زمان نزدیک شدن طوفان‌های بزرگ، محدودیت هایی روی بیمه نامه اعمال ‌کنند. به این معنی که شرکت‌های بیمه الحاقیه در بیمه‌نامه‌ها و درخواست بیمه‌نامه‌های جدید را محدود می‌کنند. بنابراین، ممکن است نتوانید پیش از وقوع طوفان، پوشش بلایای طبیعی را به بیمه‌نامه خود اضافه کنید.

آیا بیمه خودرو عبور از محل‌های آبگرفته بزرگ یا خیابان‌های سیل‌زده را پوشش می‌دهد؟

خیابان‌های آبگرفته می‌توانند انواع مختلفی از خسارات را به خودروی شما وارد کنند؛ از مسائل ظاهری مانند زنگ‌زدگی و کدر شدن چراغ‌ها تا کپک زدن داخل خودرو. اگر خودروی شما در آب سیل متوقف شود یا با عبور از خیابان آبگرفته یا محل آبگرفته بزرگ آسیب ببیند، پوشش بلایای طبیعی ممکن است هزینه تعمیرات را پس از کسر فرانشیز پرداخت کند. حتی اگر خودروی شما در خیابانی پارک شده باشد که سیل می‌گیرد، ممکن است خسارت پوشش داده شود.

آیا بیمه خودرو خسارت آب به موتور را پوشش می‌دهد؟

سیل می‌تواند به موتور، سیستم الکتریکی و گیربکس خودروی شما آسیب برساند. اگر موتور خودروی شما زیر آب فرو برود، احتمال دارد که خسارت خودروی شما به عنوان خرابی کلی اعلام شود. پوشش بلایای طبیعی بیمه بدنه شما ممکن است هزینه تعمیر یا جایگزینی خودروی شما را پس از کسر حق فرانشیز پرداخت کند.

توجه داشته باشید که الکترونیک‌های نصب شده توسط صاحب خودرو معمولاً در برابر خسارت آب پوشش داده نمی‌شوند، از جمله:

  • استریوها، دستگاه‌های پخش نوار و پخش‌کننده‌های CD
  • اسکنرها، رادیوهای دو طرفه موبایل و رادیوهای CB
  • تلویزیون‌ها، سیستم‌های بازی ویدیویی و کامپیوترها
  • -دستگاه‌های GPS
  • تلفن‌های خودرو

اگر سیستم های الکترونیک توسط سازنده خودرو نصب نشده باشد، ممکن است پوشش داده نشود. در این شرایط پوشش سرقت درجای قطعات فابریک می تواند کاربردی باشد. برای اطلاع از نحوه دریافت خسارت بیمه بدنه به مطلب مربوطه مراجعه کنید.

خرید بهترین بیمه بدنه برای سیل و آب گرفتگی

عوامل مختلفی نظیر توانگری شرکت بیمه‌گر، پوشش‌ها، میزان پرداخت خسارت و قیمت، در تعیین بهترین بیمه بدنه تأثیرگذار هستند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت https://bimeh.com/carbody و وارد کردن اطلاعات ماشین خود، بهترین بیمه بدنه را با توجه به شرایط خود، انتخاب و خریداری کنید.

برای خرید ارزان‌ترین بیمه بدنه، قیمت بیمه ارائه شده توسط تمام شرکت‌های مجاز را از طریق صفحه‌ی مقایسه و استعلام نرخ بیمه بدنه در سامانه بیمه دات کام مقایسه کنید. سپس، با انتخاب حداقل پوشش‌ و استفاده از جشنواره‎های تخفیف بیمه دات کام می‌توانید، بیمه‌نامه بدنه اتومبیل را با پایین‌ترین قیمت ممکن تهیه نمایید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.