خرید بلبرینگ کلاچ لیفان ۶۲۰ و ویژگی های آن

0

بلبرینگ کلاچ لیفان ۶۲۰ یکی از سه قسمت اصلی در قسمت گیربکس می باشد. به طور کلی می توان گفت که دیسک و صفحه و بلبرینگ کلاچ، سه قسمت اصلی هستند که وظیفه آن ها دنده دادن و افزایش شتاب خودرو است. در صورتی که هر کدام این قسمت ها دارای ایراد و اشکالی شوند، تعویض دنده با مشکل مواجه می شود.

بلبرینگ کلاچ در خودروهایی که گیربکس دنده ای دارند وجود دارد. این قطعه دارای دو مدل یعنی بلبرینگ کلاچ معمولی و بلبرینگ کلاچ پمپی است. زمانی که این قطعه خراب شود باید اقدام به تعویض آن کنید. اگر نیاز به خرید بلبرینگ کلاچ لیفان ۶۲۰ دارید، پیشنهاد می کنیم این نوشته را تا انتها بخوانید.

علائم خرابی بلبرینگ کلاچ لیفان ۶۲۰

همان طور که در بالا اشاره کردیم در خودروهایی که سیستم کلاچ آن ها به صورت دستی است، بلبرینگ کلاچ اهمیت زیادی دارد. خرابی این قطعه کل سیستم خودرو را با مشکل مواجه خواهد کرد. بنابراین ضروری است که با نشانه های خرابی بلبرینگ کلاچ آشنا باشید. زمانی که این نشانه ها را مشاهده کردید در اسرع وقت اقدام به ریشه یابی و رفع مشکل ایجاد شده کنید.

برخی از مهم ترین نشانه های خرابی بلبرینگ کلاچ عبارتند از:

  • لرزیدن پدال کلاچ
  • سفت شدن پدال کلاچ
  • شنیدن صداهای عجیب و غریب
  • خورده شدن چرخ دنده

در ادامه این نوشته هر یک از این نشانه ها و علائم را بررسی خواهیم کرد.

چرا پدال کلاچ سفت می شود؟

صدای بلبرینگ کلاچ علائم خرابی بلبرینگ کلاچ قیمت بلبرینگ کلاچ بلبرینگ کلاچ لیفان 620 علت سفت شدن پدال کلاچ چیست علت سفت شدن پدال کلاچ پراید دانستنی های فنی خودرو آموزش مکانیک خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش تعمیر خودرو

همان طور که می دانید وظیفه بلبرینگ کلاچ این است که اصطکاک را کاهش دهد. برای اینکه بلبرینگ کلاچ بتواند این وظیفه خود را به خوبی و به طور اصولی انجام دهد، باید به طور کافی و کامل روغن کاری و روان کاری شود. فراموش نکنید که روغن کاری برای کار کردن اصولی بلبرینگ کلاچ ضروری است.

در صورتی که این قطعه را به خوبی روغن کاری نکرده باشید نمی تواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد. در نتیجه میزان اصطکاک بالا می رود و باعث خرابی می شود.

هم چنین زمانی که روغن کاری به درستی انجام نشود، اصطکاک زیاد قطعات فلزی باعث ایجاد گرمای بیش از حدی می شود. در این صورت ممکن است قطعات فلزی در برخورد با یکدیگر خرد شوند. این مشکلات سبب می شوند تا بلبرینگ کلاچ سخت شود. در این صورت جدا کردن کلاچ به سختی انجام می شود. اگر خیلی سریع این مشکل را بر طرف نکنید خودرو با مشکلات جدی تری روبرو خواهد شد.

مقالات تخصصی خودرو مقالات تخصصی مکانیک مقالات آموزشی خودرو مقالات علمی مقالات فنی خودرو بهترین صفحه کلاچ پراید افزایش شتاب ال 90 افزایش شتاب پراید افزایش شتاب پژو 405 مجله مکانیک دیسک و صفحه کلاچ چیست آموزش تعویض دیسک و صفحه کلاچ

علت شنیدن صداهای عجیب و غریب از خودرو چیست؟

یاتاقان رهاکننده در سیستم کلاچ خودرو به شکلی طراحی شده است که فضای زیادی میان غلتک ها وجود ندارد. زمانی که بلبرینگ کلاچ به خوبی روغن کاری نشود دچار فرسایش شده و به این ترتیب فضای خالی ایجاد شده بیش از حد می شود. زمانی که این فضای خالی زیاد می شود یاتاقان به سختی می تواند بار را تحمل کند و این موضوع باعث شنیده شدن صداهای عجیبی از قسمت تایرها می شود.

دقت داشته باشید زمانی که با فشار دادن پدال کلاچ صداهای زیاد و شدیدی شنیده شود باید به سالم بودن بلبرینگ کلاچ شک کنید. در این صورت باید در اسرع وقت به بررسی و در صورت نیاز به تعویض بلبرینگ کلاچ اقدام کنید. فراموش نکنید که اگر بلبرینگ کلاچ را به موقع تعویض نکنید باعث ایجاد ساییدگی و خرابی در صفحه کلاچ نیز می شود.

یکی دیگر از نشانه های خراب بودن بلبرینگ کلاچ زمانی است که با در جا کا کردن موتور خودرو صدایی شبیه به صدای سوت شنیده می شود اما زمانی که پدال کلاچ را می گیرید صدا قطع می شود. عدم روغن کاری و روان کاری صحیح و کافی و یا فرسوده شدن قطعات می تواند دلیل ایجاد این اتفاق باشد. بهتر است این مشکل را با تعمیرکار در میان بگذارید تا تشخیص دهد با تعویض یاتاقان مشکل حل می شود یا نیاز به تعویض بلبرینگ کلاچ است.

علاوه بر این ها اگر زمانی که کلاچ می گیرید تا دنده را عوض کنید یا ترمز کنید، صدایی شبیه به صدای تق تق می شنوید نیز ممکن است بلبرینگ کلاچ با مشکل روبرو شده باشد. در این صورت نیز بهتر است هر چه سریع تر به یک تعمیرگاه مراجعه کنید.

مقالات تخصصی خودرو مقالات تخصصی مکانیک مقالات آموزشی خودرو مقالات علمی مقالات فنی خودرو بهترین صفحه کلاچ پراید افزایش شتاب ال 90 افزایش شتاب پراید افزایش شتاب پژو 405 مجله مکانیک دیسک و صفحه کلاچ چیست آموزش تعویض دیسک و صفحه کلاچ

علت لرزیدن کلاچ چیست؟

در صورتی که با گرفتن کلاچ برای تعویض دنده با گرفتن ترمز، متوجه لرزش در کلاچ می شوید باید بدانید که بلبرینگ کلاچ دارای مشکل است. در این صورت بلبرینگ کلاچ به صورت یکسان و هماهنگ به صفحه کلاچ متصل نمی شود.

با توجه به این مواردی که بیان و بررسی شد متوجه می شویم که روغن کاری و روان کاری صحیح و کافی به صورت منظم و دوره ای برای درست کار کردن بلبرینگ کلاچ بسیار با اهمیت است.

خورده شدن چرخ دنده

خورده شدن چرخ دنده باعث دشوار شدن تغییر دنده در خودرو می شود و یکی دیگر از علائم خرابی بلبرینگ کلاچ می باشد. در این صورت دنده بد جا می خورد. زمانی که با این مشکل مواجه شدید باید سریعا به یک تعمیرگاه مراجعه کنید و در صورت نیاز بلبرینگ کلاچ را تعویض کنید. در غیر این صورت باعث ایجاد مشکلات جدی تری خواهد شد.

بلبرینگ کلاچ چه زمانی باید تعویض شود؟

در شرایطی که با نشانه های خرابی بلبرینگ کلاچ مواجه شدید باید اقدام به تعویض این قطعه کنید. به طور کلی گفته می شود که با هر بار تعویض دیسک و صفحه باید بلبرینگ کلاچ معمولی هم عوض شود .

اما اگر بلبرینگ کلاچ پمپی است به علت عمر بیشتری که این نوع بلبرینگ ها دارند، با هر دو بار تعویض دیسک و صفحه باید این قطعه عوض شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.