دلایل ترکیدن باتری خودرو و هشدارهایی که نادیده گرفته می‌شوند!

0

 چگونه از انفجار باتری خودرو جلوگیری کنیم؟

باتری خودرو یکی از لوازم اساسی و البته مصرفی خودرو است که دستورالعمل‌های خاصی برای نگه‌داری و تعویض آن وجود دارد. باتری خودرو در معرض تهدیدات مختلفی است و در صورت سهل‌انگاری مالک، دردسرهای فراوانی را نصیب وی خواهد کرد. شاید مرسوم‌ترین مشکل در حوزه باتری خودرو، خالی‌شدن آن بر اثر دلایل مختلف باشد؛ اما مشکلات دیگری نیز این قطعه را تهدید می‌کنند که یکی از آن‌ها، ترکیدن باتری خودرو است. در این مقاله، به بررسی دلایل ترکیدن باتری خودرو و راه‌های مقابله با آن می‌پردازیم.

انفجار باتری خودرو به‌ندرت اتفاق می‌افتد؛ اما به هر صورت، تهدیدی برای رانندگان و سلامت خودرو خواهد بود. صدای انفجار باتری خودرو همانند صدای شلیک گلوله است و پس از آن نیز اسید سولفوریک سمی تمامی سطح باتری را خواهد پوشاند؛ بنابراین جلوگیری از وقوع چنین اتفاقی برای مالکان خودروها، یک مساله حیاتی است. پس با ما همراه باشید تا این خطر را بهتر بشناسید.

مناسب ترین باتری پراید باتری مناسب پراید باتری مناسب پراید 111 باتری مناسب پراید 131 قیمت انواع باتری بهترین باتری برای پراید مشخصات باتری خودرو مشخصات باتری اتمی مشخصات باتری اسیدی آموزش نکات فنی خودرو تعویض باطری پراید باتری فابریک پراید باتری پراید چند آمپر است قیمت باطری پراید قیمت باتری واریان

 دلایل ترکیدن باتری خودرو و هشدارهایی که نادیده گرفته می‌شوند!

همراه هر وسیله‌ الکترونیکی یا الکتریکی، تعدادی دفترچه راهنما یا برچسب هشداردهنده ارائه می‌شود که دستورالعمل‌های نگه‌داری در آن‌ها نوشته شده است. باتری خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیست و روی آن هشدارهایی با موضوع انفجار و نحوه جلوگیری از آن ذکر شده است؛ با این وجود، اکثر رانندگان زحمت خواندن چنین هشدارهایی را به خود نمی‌دهند و در دام دردسر گرفتار می‌شوند.
تحقیقاتی که توسط موسسه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا انجام شد، مشخص کرد که در سال ۱۹۹۳ میلادی حدود ۲۲۸۰ نفر بر اثر انفجار باتری خودرو به مراکز درمانی مراجعه کردند. مطابق این تحقیقات، انفجار باتری دلایل مختلفی داشته است؛ ۳۱ درصد باتری‌ها حین شارژشدن منفجر شدند، ۲۶ درصد هنگامی که توسط کابل به باتری دیگری متصل شده بودند، ۱۹ درصد باتری‌ها به دلیل پایان عمر منفجر شدند و ۱۹ درصد انفجار باتری نیز هنگام سرویس‌کردن باتری رخ داده است. در مجموع، ۷۰۵۱ آسیب دیدگی ناشی از انفجار باتری خودرو در سال ۱۹۹۳ مراکز درمانی ایالات متحده را درگیر خود کرده است.
علاوه‌ بر آسیب به افرادی که نزدیک باتری هستند، انفجار باتری خودرو موجب روان‌شدن سیلی از اسید سولفوریک به فضای داخلی خودرو خواهد شد. این سیل سمی شلنگ‌ها را از بین می‌برد، اتصالات را نابود می‌کند و حتی موجب خوردگی بدنه موتور و بدنه خودرو نیز می‌شود؛ بنابراین، می‌توانید متوجه شوید که نادیده‌گرفتن یک برچسب هشدار چه خطراتی می‌تواند به همراه داشته باشد.

منبع: همراه مکانیک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.