باور های نادرست در مورد روغن موتور
مکانیک وعیب یابی خودرو:
باور های نادرست در مورد روغن موتور:
۱⃣ روغن موتوری خوب است که غلیظ باشد، چرب باشد و شل نباشد.
۲⃣ از مواد غلیظ کننده در روغن موتور استفاده شود.
۳⃣ هنگام کار در موتور دیر سیاه شود یا اصلا سیاه نشود.
۴⃣ رنگ آن عسلی باشد.
۵⃣ هر هزار کیلومتر تعویض شود.
۶⃣ هر روغنی برای هر موتوری مناسب است.
تمام موارد بالا بر اساس دانش کنونی و پیشرفت سطح تکنولوژی کاملا نادرست است.
نوع و کیفیت سوخت مصرفی چه تاثیری در تعویض روغن دارد ؟
سربی که قبلا برای به سوزی به بنزین اضافه می شد ، پس از ورود به روغن موتور باعث اکسیده شدن سریعتر روغن و افت کیفیت روغن می گردید که خوشبختانه در حال حاضر حذف شده است .
بنزین با اکتان پایین سبب ایجاد احتراق ناقص و اضافه نمودن دوده به روغن می شود که این موضوع نیز باعث کاهش خاصیت روانکاری روغن می گردد . استفاده از بنزین های سوپر متناسب با تکنولوژی موتور ، این مشکل را تا حدودی بر طرف می کند .
انژکتور
علایم خرابی انژکتورها, روشن شدن چراغ چک, به اصطلاح سه کار کردن موتور(ریپ زدن شدید )
خودرو بی دلیل گاز می خورد ویا دور موتور بالا می رود:
۱⃣استپرموتور.
۲⃣سنسور و موتوردریچه گاز(درصورت وجود.)
۳⃣مپ سنسور(سنسورفشارهوای ورودی).
۴⃣ایراد سیم،پدال و دریچه گاز.
۵⃣سیستم ورودی هوا و منیفولد(نشتی هوا از هوزینگ دریچه گاز).
۶⃣سنسور دورموتور.
۷-ECUموتور(ایپرام یافلش برنامه ریزی شود.)
۷⃣انژکتورها وغیره.
۸⃣ممکن است در اثر شست وشوی موتور ویا بارندگی به بعضی از سنسوها مانند کیلومتر آب رسیده باشد وباعث کارکرد نامنظم وبهم ریختگی ای سی یو شود، معمولا با فلش رفع عیب می شود.
کارستان