ادغام شدن آب و روغن

0

ادغام شدن آب و روغن

یکی از سوالاتی که مکرراً پرسیده می‌شود اینست که با یک خودروی آب و روغن قاطی کرده چقدر می‌توان رانندگی کرد؟؟
دوستان گرامی ابتدا عرض کنم که در یک خودروی معمولی ، آب و روغن ، از قسمت‌هایی مانند واشر سرسیلندر ، بوش پیستون ، اویل ماژول و یا حتی از اینترکولر گیربکس اتوماتیک هم امکان ادغام شدن دارند.
نقطه‌ی نشت آب و یا روغن ، اگر از ناحیه سرسیلندر باشد ، امکان نشت کمپرس به درون رادیاتور را نیز می‌تواند داشته باشد.
در هر صورت ، اگر از دید آب و روغن نگاه کرده باشیم ، موتور خودرو معمولاً به دو گونه زیر آب و روغن قاطی می‌کند :
۱_ورود روغن به مجاری آب رادیاتور
که نشانه این حالت وجود جرم‌های قهوه‌ای رنگ فراوان در رادیات خودرو است.
۲_نفوذ آب به کانالهای روغن
که نشانه این حالت ، تشکیل جرم کرمی‌رنگ در داخل در موتور و یا بیشتر می‌باشد.
اما نکته مهم و اساسی که باید مد نظر قرار دهید:
با خودرویی که آب و روغن قاطی کرده ، دیگر نمی‌توانید بصورت ایمن رانندگی کنید ؛ اما حالت دوم از حالت اولی بسیار خطرناک‌تر است ، چراکه در این حالت ، برای روانکاری قطعات مختلف موتور ، دیگر روغن موتور ، ایفای نقش نکرده و جای آنرا آب خواهد گرفت که همگی شما می‌دانید که آب هیچگونه روانکاری برای موتور به ارمغان نمی‌آورد و موتور خشک کار می‌کند.

روغن موتور مناسب پراید یورو 4 قیمت روغن موتور پراید بهترین روغن موتور برای پراید دوگانه سوز روغن موتور بهران رخش برای پراید حجم روغن موتور پراید روغن موتور بهران دوگانه سوز روغن ایرانول برای پراید روغن موتور مناسب برای پراید وانت
در ادامه و در صورت اصرار شما به حرکت و ادامه مسیر با چنین خودرویی ، امکان بسیار بالای قفل کردن موتور ، شاتون زدن ، شکستن پوسته سیلندر ، شکست میل‌لنگ نیز وجود خواهد داشت🤦🏻‍♂️
پس کلاهتان را قاضی کنید تا در این موارد بیشتر متضرر نشوید

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.