ادغام شدن آب و روغن
ادغام شدن آب و روغن
یکی از سوالاتی که مکرراً پرسیده میشود اینست که با یک خودروی آب و روغن قاطی کرده چقدر میتوان رانندگی کرد؟؟
دوستان گرامی ابتدا عرض کنم که در یک خودروی معمولی ، آب و روغن ، از قسمتهایی مانند واشر سرسیلندر ، بوش پیستون ، اویل ماژول و یا حتی از اینترکولر گیربکس اتوماتیک هم امکان ادغام شدن دارند.
نقطهی نشت آب و یا روغن ، اگر از ناحیه سرسیلندر باشد ، امکان نشت کمپرس به درون رادیاتور را نیز میتواند داشته باشد.
در هر صورت ، اگر از دید آب و روغن نگاه کرده باشیم ، موتور خودرو معمولاً به دو گونه زیر آب و روغن قاطی میکند :
۱_ورود روغن به مجاری آب رادیاتور
که نشانه این حالت وجود جرمهای قهوهای رنگ فراوان در رادیات خودرو است.
۲_نفوذ آب به کانالهای روغن
که نشانه این حالت ، تشکیل جرم کرمیرنگ در داخل در موتور و یا بیشتر میباشد.
اما نکته مهم و اساسی که باید مد نظر قرار دهید:
با خودرویی که آب و روغن قاطی کرده ، دیگر نمیتوانید بصورت ایمن رانندگی کنید ؛ اما حالت دوم از حالت اولی بسیار خطرناکتر است ، چراکه در این حالت ، برای روانکاری قطعات مختلف موتور ، دیگر روغن موتور ، ایفای نقش نکرده و جای آنرا آب خواهد گرفت که همگی شما میدانید که آب هیچگونه روانکاری برای موتور به ارمغان نمیآورد و موتور خشک کار میکند.
در ادامه و در صورت اصرار شما به حرکت و ادامه مسیر با چنین خودرویی ، امکان بسیار بالای قفل کردن موتور ، شاتون زدن ، شکستن پوسته سیلندر ، شکست میللنگ نیز وجود خواهد داشت🤦🏻♂️
پس کلاهتان را قاضی کنید تا در این موارد بیشتر متضرر نشوید
کارستان