نکته کلیدی رانندگی در تابستان، خنک نگه داشتن موتور اس

0

تسمه ها و شیلنگ ها را چک کنید!

نکته کلیدی رانندگی در تابستان، خنک نگه داشتن موتور است. حتماً اولین چیزی که به ذهن‌تان می‌رسد، رادیاتور و کولر است، ولی قبل از هر چیز باید تسمه ها و شیلنگ ها را چک کنید. شیلنگ هایی که به رادیاتور وصل هستند به ورود و خروج آب به داخل موتور کمک می‌کنند، تسمه هایی که فن را می‌چرخانند هم، به بیشتر خنک شدن سیستم یاری می‌رسانند. اگر شیلنگ ها یا تسمه ها پاره بشوند، رادیاتور بلافاصله جوش می‌آورد و شما را بین راه می‌گذارد. شیلنگ ها را چک کنید و مطمئن بشوید ترک یا نشتی ندارند و شل نشده‌اند. شیلنگ ها باید سفت بوده و نرم و قابل انعطاف نباشند.

خودرو پژو 405 SLX موتور 1800 تفاوت کامپیوتر های موتور ۱۸۰۰ پژو مشخصات موتور 1800 پژو 405 تعمیرات تخصصی پژو 405 علت گاز خوردن ماشین علت گاز خوردن سمند گاز خوردن پژو 405 آموزش تعمیر خودرو علائم خرابی استپر موتور استپر موتور 405

شیلنگ ها طی فرایندی که پوسیدگی الکتروشیمیایی نامیده می‌شود (ECD)، به تدریج خورده می‌شوند. این فرایند، ماده لاستیکی شیلنگ را از داخل می‌خورد. آسیب‌پذیرترین بخش از شیلنگ جایی است که به وسیله بست به رادیاتور یا موتور متصل می‌شود. به بست ها هم باید نگاهی بیندازید تا ترک یا خوردگی نداشته باشند. توجه داشته باشید که تسمه ها زیاد از حد صاف و صیقلی نباشند.

تسمه را بیرون بیاورید تا مطمئن شوید چند لایه نشده است. از نظر متخصصان، بعد از پیمودن ۶۰۰۰۰ کیلومتر، ریسک پاره شدن تسمه ها به شدت بالا می‌رود.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.