کد خطای  P0463 در ECU چگونه تشخیص داده شده و چگونه برطرف می‌شود؟

0

کد خطای P0463 در ECU، از آن کدهایی است که در صورت ظاهر شدن به معنای عملکرد نادرست سنسور سوخت می‌باشد. این کد بیشتر اوقات همراه با روشن شدن چراغ چک نمایش داده می‌شود. بهتر است پس از مواجه با این کد، در اسرع وقت برای برطرف کردن آن اقدام نمایید. در ادامه نحوه تشخیص این کد و چگونگی برطرف کردن آن را آموزش خواهیم داد. در صورتی که اطلاعات کمی از نحوه کارکرد ECU دارید، پیشنهاد می‌کنیم به مقاله نحوه کارکرد ECU مراجعه کنید.

کد خطای  P0463 در ECU چیست؟

معنای کد خطای P0463 ترجمه کد خطا به فارسی خواندن کد خطا کامپیوتر خواندن کد خطای دیاگ کد خطا در دیاگ چیست کد خطاهای دیاگ پارامترهای استاندارد خودرو آموزش دیاگ آموزش پاک کردن خطا با دیاگ آموزش عیب یابی خودرو

Powertrain Control Module یا PCM وظیفه دریافت سیگنال از سنسور سطح سوخت را بر عهده دارد. این اطلاعات به داشبورد برمی گردد که در آن سنسور سوخت با دقت سطح سوخت را در مخزن بنزین نشان می دهد و ما را در زمان نیاز به توقف گاز مطلع می کند.

کد خطای P0463 در ECU در چه زمانی نشان داده می‌شود؟

کد خطای P0463 در ECU هنگامی رخ می دهد که سنسور سطح سوخت، سوختی بیشتر از مقدار واقعی تعریف شده را  به PCM می فرستد. این باعث روشن شدن کد P0463 و چراغ  چک در داشبورد خواهد شد.

متناوباً ، سنجش سوخت روی داشبورد ممکن است در طی این خطا سطح سوخت نادرست یا نوسانی را نشان دهد.

سنسور سطح سوخت متشکل از یک شناور است که در مخزن گاز قرار دارد و یک بازو به آن متصل است.

همه سنسورهای سطح سوخت دارای آستانه مدار هستند که در صورت رسیدن به آستانه، کد P0463 را تحریک می کنند.

با چه نشانه‌هایی می‌توان کد خطای P0463 در ECU را تشخیص داد؟

برای تعمیر ECU، لازم است ابتدا با نشانه‌های خرابی به خوبی آشنا باشید. در ادامه مهم‌ترین نشانه‌های آن را بررسی خواهیم کرد.

از جمله نشانه های این کد خطا می توان به موارد زیر اشاره کرد که از جمله مهم ترین موارد هستند:

  • روشن شدن چراغ چک موتور
  • روشن شدن چراغ کمبود بنزین

هر زمان که کد خطای P0463 فعال شود،چراغ چک روشن خواهد شد.

چراغ نشان دهنده کمبود سوخت، نیز یکی دیگر از عوامل و نشانه‌های کد خطای P0463 در ECU می‌باشد. هر زمان که PCM اطلاعات نادرستی از سنسور سطح سوخت دریافت کند، این چراغ روشن خواهد شد.

چرا  کد خطای P0463 در ECU نمایش داده می‌شود؟

اگرچه علائم كد خطای  P0463 در ECU بسیار اندك است، اما علت‌های مهمی وجود  دارد، که با مشاهده آن‌ها می‌توانید پی به وجود این کد خطا ببرید.

  • سنسور سطح سوخت معیوب
  • شناور معیوب یا عمکرد نادرست شناور
  • مدار سنسور سطح سوخت باز یا کوتاه شده
  • مدار زمین باز یا مدار زمین با مقاومت بالا
  • خرابی مخزن سوخت
  • خوردگی در مخزن سوخت
  • PCM معیوب

آیا کد خطای P0463خطایی جدی است؟

اگرچه  کد  P0463ُ، خطایی آن چنان مهم و خطرناک محسوب نمی‌شود.

اما به دلیل اختلال در نحوه سوزاندن سوخت، ممکن است  ممکن است در شرایط نامناسب با باکی خالی از بنزین مواجه شوید.

به همین دلیل توصیه می‌کنیم به این خطا رسیدگی کنید.

علاوه بر این با تمام شدن بنزین به صورت ناگهانی، ممکن است به دیگر قسمت‌های اتوموبیل تان نیز خسارت‌های جبران ناپذیری وارد شود.

چه طور کد خطای  P0463 برطرف می شود؟

فرآیند تشخیص و برطرف کردن خطای P0463، کاملاً ساده و آسان است. با این وجود، با توجه ویژه به بخشی از فرایندها می‌توانید صرفه‌جویی ویژه‌ای در هزینه تعمیر و تعویض داشته باشید.

در ابتدا برای تشخیص کد خطای P0463 می‌توانید از اسکنر OBD2 مانند BlueDriver یا FIXD همراه با برنامه تلفن همراه مربوطه استفاده کنید.

در مرحله اول پس از تشخیص عیب، نوبت به پاک کردن خطا می‌رسد.

برای تست  نحوه سنجش سوخت، می‌توانید مقداری سوخت اضافی به درون باک بریزید. سپس بررسی کنید آیا سنسورها میزان سوخت را با دقت مناسب اندازه گیری خواهند کرد یا خیر.

توجه داشته باشید که قبل از تعمیر و یا تعویض سنسورها، سیم کشی و اتصالات اطراف سنسور را بررسی نمایید.

اگر بعد از تمام این  بررسی‌ها و تعمیرات ، کد خطای P0463 همچنان در حال نمایش بود، می‌توانید به تعویض سنسور و یا حتی کل پمپ سوخت بپردازید.

امیدواریم از مطالعه این مطلب، استفاده لازم را برده باشید. در صورتی که هر گونه سوال در رابطه با کدخطاهای ECU دارید، می‌توانید با ما در ارتباط باشید و یا در کامنت سوال خود را برای پاسخ دادن مطرح نمایید.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.