آموزش تعویض باتری ماشین چیست؟

0

در مرحله اول خودرو را روی یک سطح هموار در یک منطقه امن (مثل پارکینگ خانه) پارک کنید و وسیله نقلیه را خاموش کنید. مکانی ایمن برای کار پیدا کنید که دور از ترافیک، جرقه شعله‌های آتش یا آب و باران باشد. ترمز دستی خودرو را درگیر کرده و خودرو را خاموش کنید.
دفترچه راهنمای خودرو خود را برای اطمینان از موقعیت باتری خودرو بررسی کنید. معمولاً بیشتر خودروها، به‌خصوص خودروهای جدید باتری را در فضای زیر کاپوت قرار می‌دهند. برخی از باتری‌ها ممکن است در صندوق عقب، زیر تخته کف ماشین قرار گرفته باشد. پس قبلاً از تعویض باتری خودرو در منزل، از جای باتری مطمئن شوید. در صورتی که در پیدا کردن محل باتری مشکل دارید میتوانید با جستجوی نام خودروتان در سایت ما محل آن را پیدا کنید.

۱- رعایت اقدامات ایمنی قبل از تعویض باتری

تجهیزات ایمنی بپوشید و کاپوت خودرو را باز کنید. باتری‌ها حاوی محلول الکترولیت اسیدسولفوریک هستند که بسیار خورنده است، می‌تواند پوست شما را بسوزاند و گاز هیدروژن قابل اشتعال تولید می‌کند. برای محافظت از خود دستکش‌های عایق‌کاری و عینک ایمنی بپوشید. سپس، درپوش کاپوت را بازکرده و در صورت لزوم آن را با میله‌ای تکیه دهید. برای محافظت از خود در برابر برق‌گرفتگی، هرگونه جواهرات فلزی مانند ساعت یا انگشتر را از دستانتان خارج کنید. حتی بهتر است لباس‌های قدیمی بپوشید که مشکلی برای چرب شدن یا خراب‌شدن و خورده شدن توسط اسید ندارید.

۲- خارج کردن باتری قدیمی

قطب مثبت و منفی و کابل‌های مربوطه که به هرکدام متصل شده است را مشخص کنید. روی سر مثبت ممکن است یک پوشش پلاستیکی قرمز آن قرار داشته باشد یا کابل متصل به آن قرمز باشد. همچنین باید علامت «+» با مهر یا چاپ روی باتری، در کنار قطب مثبت وجود داشته باشد.

آموزش باطری سازی دانستنی های فنی خودرو طول عمر باتری خودرو دشارژ شدن باتری روشن شدن چراغ باطری ۲۰۶ افزایش عمر قطعات خودرو شارژ کردن باتری ماشین

با استفاده از آچار، مهره یا پیچی که کابل را به پایه منفی باتری محکم می‌کند، شل کنید. مراقب باشید که اجسام فلزی که در ممکن است در اطراف باتری وجود داشته باشند (مثل آچار یا کابل‌ها) هر دو پایه باتری را هم‌زمان لمس نکنند. اجازه ندهید آچار شما به طور هم‌زمان به ترمینال مثبت و بدنه یا گلگیر برخورد کند.

آموزش روشن کردن خودرو علت خالی کردن باتری هل دادن ماشین اتوماتیک روشن کردن ماشین بدون باتری دانلود فیلم آموزش تعمیر گیربکس پراید فیلم آموزش برق خودرو

هنگامی که پیچ یا مهره را شل کردید، ابتدا کابل یا قطب منفی را از پایه منفی باتری خارج کنید و بعد همین کار را با پایانه مثبت انجام دهید. وقتی باتری از کابل و قطبی منفی شروع به جداکردن می‌کنید باعث می‌شود از اتصال‌هایی که ممکن است به وجود آید جلوگیری کنید.
گیره یا سیستم نگهدارنده که باتری را در جای خود نگه داشته است را بردارید. قطعات و اتصالاتی که باتری را نگه‌داشته بودند کنار قرار دهید تا هم جلو دستتان را نگیرند و هم بتوانید باتری را به‌راحتی از خودرو جدا کنید و هیچ اتصالی در اطراف باتری رخ ندهد.

تعمیرات تخصصی خودرو آدرس باطری سازی تهران آدرس فروشگاه باطری در تهران دلایل شارژ خالی کردن باتری آموزش مکانیک و برق خودرو مجله خودرو کارستان افزایش طول عمر باتری

باتری را با دقت بلند کنید بدون اینکه زیاد آن را تکان دهید (آماده باشید، کمی سنگین است بااحتیاط آن را از جای خود بلند کنید). می‌توانید از بند حمل باتری برای آسان‌تر کردن این کار هم استفاده کنید اما همچنان مراقب باشید و به‌آرامی این کار را انجام دهید.

۳- نصب باتری جدید

برای بستن باتری جدید، لازم است محل باتری قبلی را تمیز کنید. اگر رسوب یا خوردگی در اطراف باتری می‌بینید این رسوب‌ها را از بین ببرید تا از آسیب باتری در مرور زمان، جلوگیری کنید. می‌توانید از برس‌های سیمی که به محلول جوش شیرین و آب آغشته شده‌اند کمک بگیرید و بعد از تمیزکردن کامل جای باتری، آن را کامل خشک کنید. هرچه پست‌ها و گیره‌های خودرو تمیزتر باشد، اتصال باتری بهتر و مثبت‌تر خواهد بود.

دلایل ضعیف شدن برق خودرو علت خالی کردن باتری دلایل سوختن فیوز ماشین آموزش باطری سازی آموزش مکانیک و برق خودرو عیب یابی برق خودرو چرا دینام شارژ نمی کند تعمیر و نگهداری خودرو برق و الکترونیک خودرو دلایل برق دزدی خودرو

باتری جدید را وارد کنید سپس آن را با گیره یا سیستم نگهدارنده که قبل از گذاشتن باطری برداشتید محکم کنید. درپوش‌های پلاستیکی را که پایه‌های باتری را پوشانده است بردارید و واشرهای ضدخوردگی را روی آنها نصب کنید. باتری را طوری قرار دهید که پست مثبت قرمز با ترمینال مثبت و محل کابل مطابقت داشته باشد.

آموزش برق خودرو آموزش نکات فنی خودرو ۵ نشانه خرابی باتری دلایل خالی شدن باتری علت استارت نخوردن ماشین آموزش باتری سازی علائم خرابی باتری ماشین

قبل از اتصال ترمینال مثبت به پایه مثبت، ابتدا یک‌لایه نازک از گریس را روی پایه‌ها و پایانه‌های باتری بمالید. گریس مخصوص ضدخوردگی برای جلوگیری از رسوب خوردگی، تقریباً به رنگ سفید مایل‌به‌سبز است که در واقع می‌تواند مانع از شارژ باتری ماشین شود.

با استفاده از آچار، محل اتصال باتری به خودرو را کامل محکم کنید و همین کار را برای پست و پایانه منفی تکرار کنید. بر خلاف مراحل بازکردن باتری که از قطب منفی بازکردن را شروع می‌کردید، این بار باتری را از قطب مثبت آن ببندید و بعد سراغ قطب منفی بروید. سعی کنید باتری را تکان دهید تا اگر متوجه حرکت باتری یا شل بودن آن شدید، مجدداً گیره یا سیستم نگهدارنده را محکم کنید. بعدازاین مراحل نصب باتری ماشین را تمام کرده‌اید!

آموزش باتری سازی تعویض باطری پراید باطری مناسب پژو ۲۰۷ باتری مناسب پژو 405 باتری مناسب پراید آموزش سیم کشی خودرو تقویت برق خودرو دانستنی های برق خودرو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.