چگونه از لاستیک در زمستان محافظت کنیم؟

0

افزایش طول عمر تایر در فصول سرد سال

به صورت تجربی همه‌ می‌دانیم عمر تایر با گذشت زمان و قرارگرفتن در معرض سرما و گرما کاهش می‌یابد. بنابراین در چنین شرایطی توصیه می‌شود با آغاز سرما تایرها با تایرهای زمستانی جایگزین شوند.

تایر‌های زمستانی با جنس نرم که تاثیر تغییرات فرآیندی و دمای انتقال شیشه‌ای است، به همراه آج‌های زبرتر به برقراری اصطکاک کارآمدتر بر سطوح خشک، سرد، یخزده و برفی خیابان‌ها کمک می‌کنند و در شرایط برودت دما نسبت‌به تایر‌های چهارفصل عملکرد بهتری دارند.

زیرا این تایر‌ها ویژه فصل زمستان هستند اما به دلیل نرم‌تر بودن عمر کمتری نسبت به تایر‌های چهارفصل دارند ولی درمقابل امنیت بیشتری را در جاده‌های زمستانی برای شما به همراه خواهند داشت. البته ممکن است تهیه و نگهداری هر دو نوع تایر برای همه مقدور نباشد، بنابراین توصیه می‌شود حتما پیش از شروع روزهای برفی و تجربه‌ جاده‌های لیز آج تایر‌ها را بررسی کنید.

دانش و فناوری مهم ترین اخبار تکنولوژی اخبار استرالیا اختراع لاستیک عجیب اخبار علم و دانش قیمت لاستیک

تایر‌های فرسوده و کم‌آج تهدید جدی برای رانندگی در جاده‌های زمستانی هستند و می‌توانند موجب سُر خوردن شوند. بهتر است خودرو متوقف‌شده در پارکینگ یا هرجای دیگر در دمایی معتدل‌تر از فضای باز باشد تا تایر‌ها به‌صورت یکنواخت و پیوسته سرما را حس نکنند.

فشار تایر‌ها از دیگر موارد مهمی است که باید بررسی شود، به‌خصوص در فصول سرد سال که برودت هوا باعث کاهش فشار تایر از حد استاندارد می‌شود و البته این کاهش فشار هم عملکرد تایر را به طور محسوسی به خطر می‌اندازد و هم عمر آن را کاهش می‌دهد. یکی از راهکارهای افزایش طول عمر تایر‌ها، تمیز کردن آن‌هاست. توصیه می‌شود تمیز کردن تایر‌ها را جدی بگیرید و بعد از بازگشت به منزل تایر‌ها را در پارکینگ بررسی کنید و مطمئن شوید لابه‌لای آج‌ها سنگ و میخ و مانند آن وجود ندارد تا شما را به دردسر بیندازد،. به‌هرحال در فصل سرد غالبا تایر‌ها خیس یا تمیز نیستند به‌همین‌دلیل بر بررسی دائم تایر‌های خودرو تاکید می‌شود.

اگرچه سایش در حد معمول و با سرعت یکسان در کل تایر‌ها طبیعی است اما ساییدگی‌های غیریکنواخت در جاده‌های لیز زمستان بسیار خطرساز هستند، ممکن است این ساییدگی‌ها در نتیجه‌ شرایط نامطلوب ، سیستم تعلیق یا تنظیم نبودن باد تایر‌ها در یک سمت خودرو ایجاد شوند، بنابراین بررسی دائمی لاستیک می‌تواند یکی از عوامل‌موثر بر طول عمر تایر‌های خودرو باشد./اخبار خودرو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.