چرا نباید به هر خودروبری اعتماد کنیم ؟

0

یکی از اصلی‌ترین انواع خدمات امدادی به یک خودرو آسیب دیده، حمل و انتقال آن به نزدیک‌ترین تعمیرگاه است. اتفاقی که بسیاری از مالکان وسایل نقلیه در طول عمر خودرو خود شاید بارها آن را تجربه کنند. اما حمل خودرو به کمک خودروهای ویژه حمل، امری است که پیچیدگی‌های خاص خود را دارا است و عدم رعایت استاندارهای آن می‌تواند به راحتی موجب آسیب رسیدن به خودرو شود.

بنابراین سپردن خودرو به دست تیم متخصص و دارای تجربه و دانش لازم برای انتقال خودرو به تعمیرگاه به گونه‌ای که سلامت فیزیکی و فنی آن حفظ شود، از اهمیت بالایی برخوردار است.

امداد خودرو شرکت ایران خودرو امداد خودرو شبانه روزی امداد خودرو سراسری شماره تماس امداد خودرو قیمت حمل خودرو با امداد خودرو اخبار حوادث اتفاقات تلخ

اگر تجربه خراب شدن خودروی خود را در یکی از معابر و خیابان‌ها داشته باشید، حتما، شاهد صحنه‌ای جالب نیز بوده‌اید و آن هم چیزی نیست جز حضور خودجوش یک یا چند خودرو امدادی در کنار شما و ارائه پیشنهاد برای حمل خودرویتان به نزدیک‎‌ترین تعمیرگاه.

این دقیقا شروع مشکل است. مشکل دقیقا از همین مرحله شروع می‌شود. حمل خودروی آسیب دیده شما توسط تیم‌هایی که فاقد دانش فنی اصولی هستند می‌توانند مشکلات بسیاری را برای خودروی شما ایجاد کند که در ادامه، عمده‌ترین مشکلات مورد بررسی قرار گرفته است:

ایجاد آسیب‌های فنی

حمل غیر اصولی خودرو می‌تواند به سیستم تعلیق و جلو بندی، سیستم انتقال قدرت (در خودروهای محرک جلو)، شاسی و اکسل خودرو و حتی قطعات ظاهری همچون سپر و مه شکن ها آسیب جدی وارد کند که تعمیر این قطعات مشمول پرداخت هزینه‌های سنگین است که معمولاً امدادخودروهای متفرقه زیر بار پرداخت آن نخواهند رفت و حتی این مساله که مسبب بروز آن عیب هستند را نیز نخواهند پذیرفت.

علاوه بر این از آنجایی که تحت پوشش بیمه بودن یا نبودن امداد خودروهای متفرقه نیز مشخص نیست، بنابراین در عمل  شخص یا سازمانی پاسخگوی خسارات وارده در اثر حمل غیرصحیح نخواهد بود.

خودروی شما را به تعمیرگاه‌های متفرقه منتقل می‌کنند!

اما با فرض حمل صحیح و اصولی نیز، تعمیرگاهی که خودرو معیوب به آن منتقل می‌شود نیز باید دانش فنی کافی برای تعمیرات اصولی خودرو منتقل شده را داشته باشد و از قطعات یدکی استاندارد و اصلی نیز استفاده کند در غیر این صورت، تعمیرگاه و شخص تعمیرکار می‌تواند منجر به وارد آمدن خسارات فنی قابل توجهی به خودرو معیوب شود. حال حالتی را بررسی کنید که نه حمل خودرو با شرایط مناسبی صورت پذیرد و نه تعمیرگاه تخصصی کافی داشته باشد!

امنیت و راحتی معامله شما را تضمین می‌کنیم!

با کارنامه خودروی خود را بدون کمیسیون نقد کن

اگر قصد داری ماشینتو بفروشی،الان وقتشه…

فروش بی‌دردسر ماشینتو تجربه کن!

عدم ارائه فاکتور با جزئیات دقیق و شفاف

بسیاری از امدادخودروهای متفرقه بدون دریافت دستور کار و به صورت شخصی اقدام به حمل خودروی مشتری کرده و بعد از اتمام حمل خودرو، از ارائه فاکتور شفاف سر باز می‌زنند تا مشتری در صورت نیاز، هیچ سند و مدرکی برای پیگیری و شکایت در اختیار نداشته باشد.

عدم جبران خسارت

در کنار تمامی این موارد، اگر خودروی معیوب یا آسیب دیده شما به یک تعمیرگاه غیر مجاز و متفرقه منتقل شود و به علت استفاده از قطعات بی‌کیفیت، حمل غیر اصولی توسط خودروبر و یا عدم وجود دانش و توانایی کافی در تعمیرکار ارائه دهنده خدمت، آسیبی به سایر قسمت‌های خودرو وارد شده یا در دراز مدت باعث بروز حادثه و خسارت جانی و مالی شود، مشتری نمی‌تواند ادعای خود را به درستی ثابت کرده و از تعمیرگاه و خودروبر خسارت دریافت کند. قطعا در این شرایط خودروبر و تعمیرگاه برای حمل و ارائه خدمت هیچ گونه پوشش بیمه‌ای را برای جبران خسارت احتمالی ارائه نمی‌دهند و در انتها تنها مشتری است که به شدت دچار خسارت مالی و بعضا جانی می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.