آیا این‌که تاکید می‌شود حین رانندگی به‌آرامی از روی دست‌اندازها عبور کنیم دلیل علمی دارد و اگر این مورد رعایت نشود خودرو آسیب خواهد دید؟

0

ابتدا باید گفت تنها عامل ایجاد خرابی در هر سیستمی در خودرو ارتعاش است و در زمان حرکت خودرو بیش‌ترین مقدار ارتعاش از سطح جاده به‌اجزای آن وارد می‌شود و البته بخش عمده‌ای از این ارتعاشات توسط سیستم تعلیق جذب می‌شود.

ابتدا باید گفت تنها عامل ایجاد خرابی در هر سیستمی در خودرو ارتعاش است و در زمان حرکت خودرو بیش‌ترین مقدار ارتعاش از سطح جاده به‌اجزای آن وارد می‌شود و البته بخش عمده‌ای از این ارتعاشات توسط سیستم تعلیق جذب می‌شود. اما بخش دیگر آن به‌سایر قطعات خودرو وارد شده و به‌آن آسیب می‌زند.

دانستنی های فنی خودرو دلایل لرزش اتاق 405 صداگیری خودرو کرج آدرس مراکز صداگیری ماشین صداگیری اتاق 206 صداگیری اتاق سمند صداگیری اتاق بی ام و
از این‌ رو برای پیشگیری از خرابی متعلقات خودرو توصیه می‌شود حین رانندگی از روی دست‌اندازها به‌آرامی عبور کنید تا کمترین مقدار ارتعاش به‌خودرو وارد شود. درپاسخ به‌قسمت دوم سوال شما نیز باید گفت عدم‌رعایت این نکته درگام نخست زمینه را برای خرابی سیستم تعلیق و فرمان فراهم می‌کند و درگام بعدی منجر به‌خرابی گیربکس خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.