روش تست فیوزهای خودرو چگونه است ؟

0

روش تست فیوزهای خودرو چگونه است

ابتدا یک متر سیسم افشان، یک عدد لامپ سقف پراید، گیره سوسماری و یک دستگاه فازمتر ساده چراغ‌دار ولتاژ AC را تهیه کرده و سپس طبق مراحل پیش می‌رویم تا یک دستگاه جهت تست فیوزها بسازیم. پیچ فازمتر را باز کرده و قطعات داخلی آن را که شامل فنر، مقاومت و لامپ می‌شوند، خارج کنید.

تعمیر جعبه فیوز تیبا جعبه فیوز زانتیا جعبه فیوز اچ 30 کراس کجاست جعبه فیوز ام وی ام ۱۱۰ کجاست جعبه فیوز پراید جعبه فیوز برلیانس h330 جعبه فیوز پژو 206 جعبه فیوز پژو 207 جعبه فیوز تیبا کجاست جعبه فیوز رانا کجاست جعبه فیوز سمند سورن جعبه فیوز پژو 405 جعبه فیوز داخل موتور 206 جعبه فیوز پژو 405 دوگانه سوز جعبه فیوز مگان کجاست آموزش مکانیک و برق خودرو

لامپی که تهیه کرده‌اید را درون فاز‌متر قرار دهید و سیم افشان را به یک سمت فنری که از درون فازمتر خارج کردید، وصل کنید، سپس فنر را مجددا وارد ‌فازمتر کرده و روی لامپ قرار دهید. حال پیچ (درپوش) فازمتر را سوراخ کرده و بعد از عبور سیم افشان از سوراخ، آن را ببندید. در مرحله آخر نیز گیره سوسماری را به سر سیم وصل کنید.

 

دستگاه تستر فیوز شما آماده است. اکنون می‌توانید با اتصال گیره به بدنه و سر فازمتر به فیوزها، فیوز معیوب میباشد.

‌ ‌رله یا آفتامات

رله یک کلید الکتریکی است که با جریان کمی عمل می کند و کنتاکت های آن می تواند جریان زیادی را عبور دهند . رله در قرن نوزدهم برای استفاده در تلگراف اختراع شد و در قرن بیستم از رله در سیستم های کنترل استفاده گردید .

 

در مقایسه با سایر ادوات الکتریکی رله ها بخاطرداشتن قسمت های فیزیکی متحرک ، سرعت و عمر محدودی دارند . رله های الکتریکی از نظر سرعت ، جریان عبوری ، اندازه ، قابلیت اطمینان وعمر مفید بر رله های الکترومکانیکی ارجعیت دارند.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.