قیمت اتوبوس در ایران دی ۱۴۰۰ + جدول

0

طی چند سال گذشته و به دلیل توقف فعالیت شرکت‌های تولیدکننده اتوبوس یا کاهش سطح مونتاژ آن‌ها، شاهد افزایش قیمت این دسته از ماشین‌های سنگین در بازار آزاد بوده‌ایم. از بین چهار شرکت بزرگی که طی دهه هشتاد خورشیدی به تولید اتوبوس‌های بین شهری اشتغال داشتند، این روزها تنها یک شرکت فعالیت می‌کند و همان یک شرکت نیز با کاهش قابل توجه تیراژ مواجه شده است. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که ناوگان مسافربری جاده‌ای ایران به بازسازی اساسی نیاز دارد و در صورت فرسودگی شدید ناوگان مسافربری، امنیت هزاران نفر در جاده‌های کشور به مخاطره خواهد افتاد.

 قیمت اتوبوس ولوو  قیمت اتوبوس  قیمت اتوبوس مارال  قیمت اتوبوس هیوندای  قیمت اتوبوس اسکانیا  قیمت اتوبوس سیروسفر  قیمت اتوبوس مان  مسافرت با اتوبوس  بهترین اتوبوس بین شهری ایران  بهترین اتوبوس vip  قیمت بلیط اتوبوس

با وجود واردات هزاران کامیون و کشنده خارجی کارکرده با عمر کمتر از سه سال طی مدت اخیر، هیچ تلاشی جهت واردات اتوبوس‌های کارکرده به کشور صورت نگرفته است. به همین دلیل است که قیمت اتوبوس اسکانیا مارال طی مدت ۳ الی ۴ سال، از حدود ۵۰۰-۷۰۰ میلیون تومان به بیش از ۷ میلیارد تومان رسیده است.

از بین چهار شرکت ایران خودرو دیزل، یاوران خودرو شرق، رانیران و عقاب افشان امروزه تنها شرکت عقاب افشان فعالیت می‌کند و دو محصول را تحت عنوان اسکانیا مارال و اسکانیا درسا به بازار عرضه می‌کند. همانند خودروهای سواری، افت کیفیت مونتاژ شامل اتوبوس‌ها نیز شده است و رانندگان از کیفیت محصولات جدید چندان رضایت ندارند. افزایش قیمت قطعات یدکی و لوازم نیز یکی دیگر از دغدغه‌های رانندگان ناوگان جاده‌ای طی سالیان اخیر بوده است، مساله‌ای که به سادگی خطرآفرین و پردردسر خواهد بود.

 

مدل سال ساخت وضعیت بدنه کارکرد قیمت
ولوو B9R ۱۳۹۲ بدون رنگ دو میلیون و ۲۰۰ هزار کیلومتر ۲٬۲۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
اسکانیا درسا ۱۳۹۶ بدون رنگ یک میلیون و ۱۳۰ هزار کیلومتر ۷٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
اسکانیا درسا ۱۳۹۷ بدون رنگ یک میلیون و ۱۴۰ هزار کیلومتر ۷٬۲۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
اسکانیا مارال ۱۳۹۶ بدون رنگ یک میلیون و ۲۰۰ هزار کیلومتر ۶٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان
مان کلاسیک ۱۳۹۰ بدون رنگ دو میلیون و ۴۰۰ هزار کیلومتر ۲٬۲۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ تومان

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.