نرده شیشه ای چیست؟

0

نرده شیشه ای چیست؟

در صنعت و ساختمان سازی متریال های شیشه ای بسیار پرکاربرد هستند و شیشه پنجره یکی از رایج‌ترین استفاده از شیشه می باشد. از شیشه برای مصرف های متفاوتی دیگری مثل درب های شیشه ای، بالکن هایی که از شیشه ساخته می‌شوند و پارتیشن های شیشه بین فضاهای داخلی ساختمان و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امروز از نرده شیشه ای در بسیاری از جاهایی که قابل نصب باشد استفاده می‌کند. چون علاوه بر جلوه زیبایی و استحکام بالا به نور مناسب برای فضاهای بسته و چشم انداز زیبا دسترسی خواهد داشت.

 

مزایای استفاده از نرده شیشه ای

نرده های شیشه ای در برابر رطوبت های محیطی مقاومت زیادی دارند و رنگ آنها ثابت و لکه دار نمی شوند.

اما نرده های فلزی این مزیت را ندارند نرده های شیشه ای ضد آب و ضد زنگ هستند. فرم خود را از دست نمی‌دهند.

از دیگر مزایای این نرده های شیشه ای می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به راحتی و خیلی سریع تمیز می‌شوند
  • باعث بزرگ دیده شدن فضای کوچک می‌شوند.
  • ظاهر زیبا و مدرن را به فضا می بخشند.
  • طول عمر بالایی دارند.
  • دارای امنیت بالایی هستند.
  • ضد لک و به ندرت شکسته می‌شوند.

 

کاربرد نرده های شیشه ای

 الف) کاربرد نرده های شیشه ای در فضای داخلی

  • به عنوان نرده های راه پله: در فضای داخلی ساختمان ها حتی دفاتر که به صورت دوبلکس یا چند طبقه هستند، می توان از نرده های شیشه استفاده کرد.
  • فضاها را از هم جدا می کند: در شرکت ها و ادارات از این نوع نرده هابه عنوان نوعی پارتیشن استفاده می شود. که ارتباط بین بخش های درون سازمان را آسان می کند و هم باعث می‌شود، مدیران به راحتی نحوه کارکرد کارمندان را زیر نظر بگیرند.

 ب) در فضاهای بیرونی ساختمان کاربرد دارد:

  • در اطراف استخر شیشه ای کاربرد دارد : استفاده از این شیشه ها برای اطراف استخر بسیار پرکاربرد است. زیبایی فضا را نیز در بر می‌گیرد.
  • به جای نرده بالکن استفاده می‌شود: باعث وسیع‌تر و دلباز نشان داده شدن بالکن ها می شود.
  • به عنوان محافظ پشت بام استفاده می‌شود: قابل استفاده در پشت بام های که دارای باغ‌های کوچک هستند.
  • استفاده به عنوان نرده راه پله: در فضای بیرونی ساختمان هم می‌توانید از این نوع نرده های شیشه ای استفاده کنید، و نسبت به راه پله های فلزی استهلاک کمتری دارند و زیبای زیادی را به ساختمان می بخشند.

وایت برد شیشه ای

امروزه یکی از متداول ترین و به روز ترین نوع وایت برد ها وایت برد شیشه ای است و از دو نوع فریم یکی فریم ام دی اف و دیگری فریم سکوریت ساخته می‌شوند.

این وایت بردها علاوه بر راحت نوشتن و راحت پاک کردن جلوه خیلی زیبایی را به کلاس درس ویا محیط کار می دهند.

استفاده از این نوع وایت برد های شیشه‌ای دارای نکات مثبت از جمله خیلی راحت و آسان پاک می‌شوند. بدون این که حتی ردی از نوشته‌های ماژیک روی تخته باقی بماند.

شکل زیبا و فانتزی آن به فضا زیبایی می بخشد. دو طرف این وایت برد قابل استفاده است. وایت برد شیشه‌ای دو نوع معمولی و مغناطیسی هستند.

انواع تخته وایت برد های شیشه های مغناطیسی موجود در بازار

  • تخته وایت برد شیشه ای مغناطیسی در ابعاد ۱۲۰×۸۰
  • وایت برد های مغناطیسی در ابعاد ۹۰×۶۰
  • وایت برد مغناطیسی در ابعاد
  • وایت برد مغناطیسی قابل برنامه ریزی ماهیانه
  • وایت برد مغناطیسی قابل برنامه ریزی هفتگی
  • تخته شیشه‌ای موسیقی که دارای خطوط حامل نت موسیقی می باشد.

 

کاربرد تخته وایت برد های شیشه ای

این نوع وایت برد ها در رنگ ها و طرح های مختلف  تولید و ساخته می‌شوند. نصب این نوع از وایت بردها علاوه بر نوشتن می‌تواند نوشته‌هاویادداشت های روی کاغذ را نیز به آن چسباند.

بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها بیشترین استفاده را از این وایت برد ها دارند برای نوشتن برنامه‌های کاری خود می توانید از این نوعتخته وایت برد ها استفاده کنید.

متخصصان ومشاوران مجموعه ارژن دُر در هر زمینه ای از این شیشه هااطلاعات کافی را در اختیار شما عزیزان قرار خواهند داد.

شیشه وین وایت

این نوع شیشه‌ها ساخت کشور ایران هستند و یک رقیب سرسخت برای کریستال های باکیفیت محسوب می‌شوند. در مقایسه با سایر شیشه ها دارای قیمت مناسب و کیفیت بالایی هستند.

از محبوبیت خاصی بین طراحان داخلی و دکوراسیون، معماران دارد. با ساخت و تولید شیشه وین وایت نیاز به وارد کردن شیشه های کریستالی بلژیکی نخواهد بود.

 

کاربرد شیشه وین وایت

ضخامت این شیشه ها با توجه به کاربردی که دارند، متفاوت است و ضخامتی  بین ۴ تا ۲۰ میلی متر را دارند و با توجه به فشار وارده باید از ضخامت بیشتر استفاده کرد.

این شیشه‌ها گزینه مناسبی برای ویترین ها، لابی ها، هتل ها در دکوراسیون داخلی هستند. زیبایی و درخشندگی خاصی به فضای مورد استفاده می‌ دهند.

آکواریوم شیشه ای با وین وایت

برای ساخت آکواریوم شفافیت شیشه‌ها یکی از عوامل مهم به شمار می‌آید. که شیشه‌های وین وایت بهترین گزینه محسوب می‌شوند.

شفافیت این شیشه‌ها موقع ترکیب با نور پردازی جلوه ای زیبا و خیره کننده به آکواریومی بخشد و به عنوان یک نقطه قوت برای اجرا در دکوراسیون انتخاب می‌شود.

 

شیشه های ضد گلوله وین وایت

این شیشه ها دارای مقاومت بالایی هستند که با یک لایه PVBلمینت می‌شوند

و در اثر حرارت بسیار زیاد به سکوریت تبدیل می شود. این نوع شیشه دارای ایمنی زیاد برای افراد است.

این شیشه به دلیل وجود لایه pvc در اثر گلوله و یا ضربه های بسیار سنگین موقع خرد شدن تکه های آن به اطراف پخش نمی شود. بلکه در جای خود ثابت می‌ماند.

ضخامت شیشه های ضد گلوله و وین وایت۷ تا۷۵ میلی متراست.

شیشه های لعابی و رنگی بی نهایت

این نوع  شیشه ها امروز در  ساختمان سازی از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. چون نور طبیعی را به صورت خیلی زیبا از خود عبور می دهند و یک نوع جایگزین برای کاغذهای دیواری فرسودگی های روی دیوار می باشد.

این شیشه ها به دو صورت مات و شفاف قابل ساخت هستند. این  شیشه ها در کارخانه برش داده شوند و به آسانی و با استفاده از چسب آکواریوم در محل نصب می شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.