اگر بعد از باز کردن سوئیچ هیچ علامتی مشاهده نمی‌شود از چیست ؟

0

اکثر رانندگان حداقل برای یک‌بار با مشکل استارت نخوردن خودرو مواجه شده‌اند. استارت نخوردن ماشین عوامل متعددی دارد. این مشکل معمولاً در فصول سرد سال بیشتر نمایان می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا علت استارت نخوردن ماشین ، پیدا کردن مشکل و رفع آن را برای شما موردبررسی قرار دهیم.

البته این نکته را در نظر داشته باشید استارت نخوردن خودرو با استارت خوردن ولی روشن نشدن خودرو تفاوت دارد. پس روشن نشدن خودرو را با استارت نخوردن اشتباه نگیرید. ممکن است روشن نشدن خودرو دلایلی داشته باشد که هیچ ربطی به استارت نخوردن آن نداشته باشد. بنابراین بهتر است قبل از اینکه این مقاله را مطالعه کنید، این نکته را مدنظر قرار دهید.

اگر بعد از باز کردن سوئیچ هیچ علامتی مشاهده نمی‌شود

قطع شدن برق چراغهای پشت آمپر پراید

اگر سوئیچ خودرو را باز کردید و هیچ علائمی پشت صفحه کیلومتر نبود، قبل از هر چیز فیوزها را چک کنید. اگر از سالم بودن فیوزها مطمئن شدید به سراغ سوئیچ و مغزی سوئیچ بروید. سیم‌کشی سوئیچ و سوکت‌ها را بررسی کنید.

در شرایط سالم بودن مسیر سیم‌کشی و مغزی سوئیچ، تنها گزینه باطری باقی می‌ماند. آخرین کاری که در این مرحله باید انجام شود تست باطری است. به‌احتمال فراوان در این حالت مدار باطری قطع‌شده است. اگر برای تست باطری به هیچ ابزاری دسترسی ندارید، با یک ‌تکه سیم می‌توانید قطب‌های باطری را به‌صورت لحظه‌ای به یکدیگر متصل کنید. یکی از قطب‌ها باید جرقه قوی داشته باشد، در غیر این‌ صورت باطری خراب بوده و باید تعویض گردد.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.