4 کشته در انفجار کارخانه حلوا شکری مشهد

0

ترکیدن دیگ بخار صنعتی در کارخانه مواد غذایی شهرک صنعتی کلات مشهد 4 کشته برجا گذاشت.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، حدود ساعت شش و نیم عصر یکشنبه 10 بهمن خبر انفجار مهیب در کارخانه حلوا شکری بیدک واقع در فاز ۴ شهرک صنعتی کلات به آتش‌نشانی و اورژانس اعلام شد.

آتشپاد دوم مهدی رضایی، معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی مشهد در تشریح این حادثه گفت: وقتی امدادگران به محل کارخانه تولید محصولات غذایی مستقر در شهرک صنعتی کلات واقع در حومه شرقی شهر مشهد رسیدند مشخص شد بر اثر انفجار خسارت‌های سنگینی به این کارخانه وارد شده، به‌طوری که تمامی یک سوله بزرگ سه هزار مترمربعی ویران و همه بخش‌های آن تخریب شده بود. پس از آوار‌برداری مشخص شد 4 نفر در این حادثه جان باخته‌اند و یک نفر بشدت مصدوم شده که به بیمارستان منتقل شد.

اخبار مشهد حوادث مشهد حوادث وحشتناک اتفاقات تلخ

صادق صفری قاضی ویژه قتل دادسرای مشهد که در محل حادثه حاضر شده بود علت انفجار مرگبار را ترکیدگی دیگ بخار تازه نصب شده اعلام کرد و گفت: تکنیسین‌هایی از تهران برای نصب یک دیگ بخار صنعتی عازم این کارخانه شده بودند و در حال آزمایش کارکرد آن بودند که دیگ تا «فشار بار چهار» را تحمل کرد اما هنگامی که فشار به شش بار رسید ناگهان انفجار رخ داد. شدت این انفجار به حدی بود که بدن قربانیان حادثه را متلاشی کرده، بنابراین در ابتدای عملیات تجسس امکان تشخیص شمار جانباختگان ممکن نبود.

قاضی دادسرای مشهد ادامه داد: تداوم عملیات تجسس و بررسی صحنه حادثه با یافتن قطعات بدن قربانیان این انفجار و اقدامات تخصصی پزشک قانونی شمار جانباختگان آن را به‌طور قطعی چهار نفر اعلام کرد، گرچه بررسی شواهد تا کنون دلالت بر غیرعمدی بودن این حادثه دارد اما تحقیقات برای تشخیص همه ابعاد منجر به این انفجار همچنان ادامه دارد. به گفته این قاضی دادگستری ، مدیر داخلی این واحد تولیدی در بازداشت به سر می‌برد.
قاضی صفری افزود: انفجار دیگ بخار صنعتی در این کارخانه یک مجروح بر جا گذاشته که هم‌اینک با حال وخیم در بیمارستان تحت درمان است. تاکنون ترکیدگی دیگ بخار به‌عنوان تنها علت وقوع انفجار و آتش‌سوزی در کارخانه تولید مواد غذایی مستقر در شهرک صنعتی کلات تشخیص داده شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.