قیمت لوازم یدکی هایما S7 ،آریزو 5،تیگو 7 پرو و جک S5

0

در این مقاله لیست قیمت لوازم یدکی برخی از پرفروش‌ترین خودروهای چینی بازار ایران در سال ۱۴۰۲ را خدمت شما عزیزان ارائه می‌کنیم.

حضور پررنگ خودروهای چینی در کشور ما بر کسی پوشیده نیست و افرادی که ترجیح می‌دهند بجای یک خودروی کره‌ای یا ژاپنی کارکرده به دنبال محصولی صفرکیلومتر با گارانتی بروند ناچار هستند خودروهای چینی را انتخاب نمایند. اگرچه محصولات چینی حاضر در کشور ما از نظر کیفیت و سواری بسیار بهتر از نمونه‌های قدیمی و از رده خارج داخلی هستند اما نقاط ضعف قابل‌توجهی هم دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به برخی مشکلات کیفی، کمبود لوازم یدکی و همچنین قیمت بالای قطعات اشاره کرد. ما در این مقاله لیست قیمت لوازم یدکی خودروهای چینی محبوب بازار شامل هایما S7، تیگو ۷ پرو، آریزو ۵، جک S5 را ذکر کرده‌ایم.

لیست قیمت لوازم یدکی خودروهای چینی در سال ۱۴۰۲

  • هایما S7

میله موج گیر معمولا بین دو طبق پایین خودرو نصب می شود و زمانی که خودرو پیچی را طی می کند و اتاق به طرف بیرون پیچ متمایل می شود طبق های پایین در جهت مخالف حرکت می کنند و میله موج گیر را می پیچانند اما میله موج گیر در برابر پیچش مقاومت می کند.

شاسی‌بلند مونتاژی ایران‌خودرو محبوبیت زیادی بین خریداران دارد. این قدبلند چینی شاید از نظر طراحی خودروی جذابی نباشد اما به لطف تولید توسط ایران‌خودرو و عدم تناسب بین عرضه و تقاضا بازار پررونقی دارد. در دل این خودرو پیشرانه ۱.۸ لیتری توربو قرار دارد که ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. در لیست زیر قیمت برخی قطعات یدکی هایما S7 ذکر شده‌اند:

نام قطعه قیمت حدودی (ریال)
پوسته گیربکس ۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
میل‌لنگ ۱۳۸,۰۰۰,۰۰۰
جعبه‌فرمان ۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
توربوشارژر ۱۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کمپرسور کولر ۱۰۲,۰۰۰,۰۰۰
کاپوت ۹۸,۵۰۰,۰۰۰
درب جلو ۸۶,۵۰۰,۰۰۰
رادیاتور کولر ۷۸,۸۰۰,۰۰۰
ایربگ ۷۴,۰۰۰,۰۰۰
پلوس ۷۲,۵۰۰,۰۰۰
چراغ جلو ۵۸,۵۰۰,۰۰۰
رادیاتور آب ۴۸,۵۰۰,۰۰۰
دینام ۴۸,۰۰۰,۰۰۰
سپر جلو ۴۴,۰۰۰,۰۰۰
اویل پمپ ۴۱,۰۰۰,۰۰۰
جلوپنجره ۲۸,۵۰۰,۰۰۰
سنسور اکسیژن ۲۳,۵۰۰,۰۰۰
  • تیگو ۷ پرو

امکانات چری تیگو 7 بررسی تیگو 7 شرایط فروش اقساطی تیگو 7 مزایا و معایب تیگو 7 مشخصات چری تیگو 7 خودروی جدید تیگو 7 قیمت تیگو 7 پرو مشخصات تیگو 7 پرو اخبار مدیران خودرو

یکی از پرفروش‌ترین شاسی بلندهای چینی بازار تیگو ۷ پرو است که به لطف طراحی زیبا، کابین جذاب و پیشرانه کم‌مصرف گزینه مطلوبی به شمار می‌رود. پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوی تیگو ۷ پرو ۱۵۷ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتون متر گشتاور خود را از طریق گیربکس CVT راهی چرخ‌ها می‌کند. در لیست زیر به قیمت حدودی برخی قطعات این شاسی‌بلند چینی اشاره شده است:

نام قطعه قیمت حدودی (ریال)
بوش میل تعادل جلو ۴,۴۵۰,۰۰۰
لنت ترمز ۸,۸۸۰,۰۰۰
قسمت پایین سپر جلو ۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ترموستات ۱۹,۰۰۰,۰۰۰
سنسور سرعت ۷,۸۵۰,۰۰۰
دنده VVT میل سوپاپ دود ۲۸,۰۰۰,۰۰۰
رادیاتور آب ۵۳,۰۰۰,۰۰۰
پمپ بنزین ۴۰,۰۰۰,۰۰۰
  • آریزو ۵

سدان آریزو ۵ چند سالی است که در بازار کشورمان حضور دارد و اخیراً نسخه به‌روز آن با پسوند S معرفی شده است. این خودروی پینی از پیشرانه مشابه با تیگو ۷ پرو استفاده می‌کند و قدرت و گشتاور آن به ۱۴۷ اسب بخار و ۲۱۰ نیوتون متر می‌رسد. نیروی پیشرانه نیز از طریق گیربکس CVT راهی چرخ‌های جلو می‌شود. در ادامه قیمت برخی از قطعات آریزو ۵ را مشاهده می‌کنید:

نام قطعه قیمت حدودی (ریال)
درب جلو چپ ۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
سرسیلندر ۱۹۹,۰۰۰,۰۰۰
کاپوت جلو ۱۶۳,۰۰۰,۰۰۰
اویل پمپ گیربکس ۱۵۵,۰۰۰,۰۰۰
ایربگ کامل ۱۴۸,۰۰۰,۰۰۰
توربین گیربکس ۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کمپرسور کولر ۹۰,۰۰۰,۰۰۰
چراغ جلو ۷۳,۰۰۰,۰۰۰
جلوپنجره ۸۵,۰۰۰,۰۰۰
گلگیر جلو ۴۸,۰۰۰,۰۰۰
کیت تسمه تایم ۴۶,۰۰۰,۰۰۰
رادیاتور آب ۳۴,۵۰۰,۰۰۰
سپر جلو ۴۳,۰۰۰,۰۰۰
مه شکن عقب ۲۷,۰۰۰,۰۰۰
آینه بغل ۲۴,۵۰۰,۰۰۰
طبق جلو ۲۰,۰۰۰,۰۰۰
کمک فنر جلو ۲۰,۰۰۰,۰۰۰
دسته موتور راست بالا ۲۱,۰۰۰,۰۰۰
واتر پمپ ۱۸,۰۰۰,۰۰۰
  • جک S5

دیگر شاسی‌بلند قدیمی بازار خودروی کشور جک S5 است که توسط کرمان موتور عرضه می‌شود. این خودرو به پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۲۳۵ نیوتون متر گشتاور مجهز است و با گیربکس دستی و اتوماتیک عرضه شده است. لیست قیمت لوازم یدکی این خودروی چینی به شرح زیر است:

نام قطعه قیمت حدودی (ریال)
سرسیلندر ۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
توربوشارژر ۱۴۸,۰۰۰,۰۰۰
منیفولد دود ۱۱۷,۰۰۰,۰۰۰
ایربگ راننده و سرنشین ۱۱۵,۰۰۰,۰۰۰
میل لنگ ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جعبه فرمان ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
درب صندوق عقب ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اکسل عقب ۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کمپرسور کولر ۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کاپوت ۹۰,۰۰۰,۰۰۰
درب جلو ۸۸,۰۰۰,۰۰۰
رام زیر موتور ۶۰,۰۰۰,۰۰۰
پلوس کامل ۵۵,۰۰۰,۰۰۰
رادیاتور آب ۴۳,۰۰۰,۰۰۰
چراغ جلو ۴۳,۰۰۰,۰۰۰
اویل پمپ ۵۲,۰۰۰,۰۰۰
واتر پمپ ۳۶,۰۰۰,۰۰۰
دیسک و صفحه ۶۲,۰۰۰,۰۰۰

خودروی چینی بخریم یا نه؟

با توجه به وضعیت موجود بازار خودروی کشور، اگر به دنبال خرید خودرویی صفرکیلومتر و مدرن‌تر از نمونه‌های تولید داخل باشید انتخابی به جز محصولات چینی نخواهید داشت. این شرکت‌ها طی سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند و قطعاً یک سر و گردن بالاتر از محصولات قدیمی بازار کشور هستند. البته باید در خرید این خودروها به مواردی همچون افت فاحش قیمت خودرو، بازار خریدوفروش کم‌رمق‌تر نسبت به مدل‌های تولید داخل و از همه مهم‌تر کمبود قطعات یدکی و قیمت بالای آن‌ها اشاره نمود.

منبع:پدال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.