علت خراب شدن ضبط ماشین چیست؟

0

بخش‌های اصلی ضبط خودرو:

بخش‌هایی که در ادامه به آنها می‌پردازیم، واژه‌هایی هستند که شما باید معنی آن‌ها را بدانید:

توییتر: توییتر(Tweeter) یا تیوتر وسیله‌ای برای تولید صداهای بلند هستند. توییتر بر روی اکثر اسپیکرها وجود دارد و کمک می‌کند صداهای بلند به خوبی به گوش شما برسند. شنیدن صدای خالی توییترها نمی‌تواند چندان جالب باشد. صدای فرکانس بالایی که آنها تولید می‌کند درواقع مکمل صداهای فرکانس پایینی است که ساب‌ووفر یا باندهای اصلی تولید می‌کنند. با اضافه شدن توییتر به سیستم، باندها به‌صورت اتوماتیک وظیفه‌ی تفکیک این فرکانس را از گردن خود باز می‌کنند و آن را به گردن توییترها می‌اندازند.

قیمت ضبط ماشین قیمت ضبط ماشین فلش خور قیمت پایونیر کنوود قیمت پایونیر مارشال بهترین ضبط ماشین آموزش کد دهی به پخش cd قیمت انواع پخش DVD آموزش نکات کلیدی آموزش نکات فنی خودرو

تویتر

آمپلی فایر: صدای تولیدی توسط دستگاه‌های صوتی معمولا قابل شنیدن نیستند و آمپلی فایر وظیفه دارد طیف فرکانسی صداها را جوری تنظیم کند که به گوش انسان قابل پخش باشد! زمانی که صحبت از آمپلی فایر می‌شود، صدای بسیار بلند در ذهن ما می‌آید؛ اما بهتر است بدانید که در اسپیکرها آمپلی فایرهای کوچکی تعبیه می‌شود که تا حد کمی تقویت کننده صدا هستند و به اصطلاح کار ما را راه می‌اندازند.

ساب ووفر چیست محل نصب ساب ووفر ساب میدرنج چیست باند کامپونت چیست آموزش نصب سیستم صوتی ماشین بهترین برند سیستم صوتی افزایش صدای سیستم صوتی خودرو خرید سیستم صوتی ماشین سیستم صوتی بیس سیستم صوتی خفن سیستم صوتی خودرو قیمت انواع اسپیکر قیمت بلندگوی خودرو قیمت باند کنوود

آمپی-فایر

ووفر و ساب ووفر: همان طور که می‌دانید گوش ما تنها صداهایی را می‌شنود که بین 20 تا 20 هزار هرتز فرکانس دارند. صدای 20 هرتز بسیار بم و صدای 20 هزار هرتز بسیار تیز و جیغ مانند است. ووفر برای تولید صداهای 40 تا 500 هرتز (که در خودرو کاربرد کمتری دارد) و ساب ووفر برای تولید صداهای 20 تا 200 هرتز استفاده می‌شوند. البته میدووفرهایی نیز وجود دارند که برای تولید صدای 500 تا 2000 هرتز از آن‌ها استفاده می‌شود و بیشتر مخصوص کارگردان‌های سینمایی هستند.

کامپوننت: کامپوننت (Component) نوعی اسپیکر است که بخش‌های مختلف آن مثل آمپلی فایر، توییتر و… جدا هستند و به وضوح دیده می‌شوند. کامپ‌ها می‌توانند صداهایی بم و جیغ را به خوبی پخش کنند و در کل این محصولات، حرفه‌ای تری هستند.

توانایی های ضبط پایونیر معایب و مزایای ضبط پایونیر بهترین ضبط ماشین بهترین سیستم صوتی ماشین جدول قیمت انواع ضبط ماشین قیمت سیستم صوتی خودرو ضبط و باند ماشین قیمت ضبط ماشین فلش خور ضبط ماشین مکسیدر ضبط ماشین مارشال ضبط ماشین سونی ضبط ماشین تصویری ضبط ماشین پایونیر

کامپوننت
بهترین برند ضبط ماشین

پایونیر: پخش اتومبیل پایونیر یک برند صوتی قابل اطمینان است که ارائه کیفیت صدای عالی و اقسام تنظیمات صوتی برای پخش موسیقی از ویژگی بارز آن است. این برند علاوه بر پخش اتومبیل باند اتومبیل را نیز تولید می‌کند که در صورت جفت شدن می‌توانید بهترین سیستم صوتی اتومبیل را داشته باشید.

کنوود: به لطف طیف گسترده‌ای از بلندگوها و سیستم پخش اتومبیل این برند نیز از جمله محصولات با کیفیت را ارائه می‌دهد. نصب و راه‌اندازی آن بسیار آسان بوده و می‌توانید بدون دردسر تلفن و هر نوع وسیله دارای حافظه را از راه‌های متنوع به آن متصل کرده و موسیقی خود را گوش کنید. حتی در ابتدایی‌ترین مدل‌های این برند نیز امکانات پرکاربرد و محبوب وجود دارند؛ از فن‌آوری صفحه لمسی گرفته تا همگام‌سازی با دوربین اتومبیل.

سونی: طیف گسترده‌ای از مشخصه‌ها از اتصال Bluetooth یا NFC به Apple Carplay گرفته تا Android Auto را برخوردار است. برخی از پخش کننده اتومبیل سونی دارای مونیتور لمسی، مشخصه‌های بهینه سازی صدا مانند باس اضافی و اتصال به کنترل‌های فرمان را دارا هستند.

JVC: محصولات این شرکت نیز دارای طیف گسترده‌ای بوده و روی مانیتور بزرگتر و لمسی با اندازه بزرگ در برخی موارد تا ۶٫۸ اینچ تمرکز کرده است که به شما امکان اتصال به Apple Carplay یا Android Auto را می‌دهد. همین نمایشگر بزرگ باعث شده تا از آن برای کنترل نقشه، فایل‌های چند رسانه‌ای و تنظیمات بیشتر استفاده کنید. همچنین می‌توانید فن آوری تشخیص صدا را نیز برای کار با هندزفری هنگام رانندگی پرکار کنید.

آموزش مکانیک و برق خودرو قیمت فلش مموری 8 گیگ وصل نشدن فلش مموری به ضبط ماشین آموزش تنظیم ضبط خودرو کد ضبط پژو پارس مشکلات ضبط ماشین ویروسی شدن ضبط ماشین عدم شناسایی فلش مموری تنظیمات فلش برای ضبط ماشین
امکانات جانبی ضبط اتومبیل:

پخش کننده انتخابی شما می تواند از یکسری امکانات جانبی نیز برخوردار باشد که عبارتند از:

– ریموت کنترل

– رادیو FM

– قابلیت اتصال به فرمان

– برخورداری از صفحه نمایشگر

– امکان انتقال تصویر دوربین عقب به نمایشگر

– اتصال به جا فندکی خودرو

– وجود درگاه‌های مختلف USB ،AUX، کارت خوان، اتصال بلوتوثی، وای فای و …

ضبط-خودرو
نکاتی مهم در هنگام خرید ضبط ماشین:

در ادامه به بررسی نکات مهم در خصوص خرید ضبط ماشین می پردازیم:
سایز ضبط ماشین

یکی از نکاتی که لازم است در هنگام خرید ضبط خودرو به آن توجه کنید سایز ضبط است. لازم است سایز ضبط با خودرو متناسب باشد. پخش کننده های خودرو در دو سایز استاندارد 1DIN و 2DIN تولید و عرضه می شوند. عرض ضبط های 2DIN دو برابر عرض ضبط های 1DIN می باشد. پس به این نکته توجه کنید که سایز ضبط مورد نظر با خودرو متناسب باشد.
اتصال بلوتوث

یکی از قابلیت هایی که برای بسیاری از افراد در هنگام خرید ضبط ماشین حائز اهمیت است، بلوتوث است. از طریق بلوتوث بدون نیاز به هیچگونه رابط، کابل یا سیمی می توانید تلفن همراه خود را به ضبط متصل کنید. توجه داشته باشید که هر وسیله ای که دارای بلوتوث باشد امکان اتصال به ضبط بلوتوث دار را دارد. به طور مثال شما می توانید تبلت یا لپتاپ خود را به ضبط بلوتوث دار متصل نمایید. اکثر ضبط های خودرو جدید و به روز، دارای بلوتوث است.
پورت های ورودی

یکی دیگر از مواردی که لازم است در هنگام خرید ضبط ماشین به آن توجه کنید پورت های ورودی پخش کننده است. از جمله پورت های ورودی پخش کننده ها می توان به به پورت USB، AUX، کارت خوان و … اشاره کرد. از پورت USB، برای اتصال فلش به ضبط استفاده می شود. اگر تنها قصد دارید فلش به ضبط وصل کنید، این پورت برای شما کافی خواهد بود.

از طریق پورت AUX می توانید تلفن خود را به پخش کننده خودرو متصل کنید. توجه داشته باشید که برای اتصال تلفن به ضبط از طریق AUX، لازم است یک کابل AUX تهیه نمایید. کارت خوان نیز مناسب برای اتصال کارت حافظه به ضبط ماشین است که برای برخی از افراد حائز اهمیت است.


حداکثر قدرت صدای خروجی

مورد دیگری که لازم است به آن توجه کنید، قدرت صدای خروجی پخش کننده خودرو است. حداکثر قدرت صدای خروجی ضبط خودرو بین 50 تا 60 وات، عدد خوب و مناسبی است. ممکن است برای برخی از افراد قدرت صدای خروجی اهمیت چندانی نداشته باشد اما برخی از افراد علاقه مند به گوش دادن موزیک با صدای بلند هستند. این گونه افراد بهتر است به دنبال خرید ضبط خودرو با حداکثر قدرت صدای خروجی بالا باشند.
سیستم عامل های قابل پشتیبانی

امروزه افراد زیادی از تلفن های هوشمند آیفون استفاده می کنند که سیستم عامل آن ها IOS است.

لازم است که در هنگام خرید ضبط ماشین به سیستم عامل هایی که ضبط پشتیبانی می کند توجه کنید. درصورتی که پخش کننده ماشین از سیستم عامل IOS پشتیبانی نکند، امکان اتصال تلفن آیفون به آن وجود نخواهد داشت. پس حتما به این موضوع توجه داشته باشید. ضبط های امروزی اکثرا از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می کنند اما تعداد ضبط هایی که از سیستم عامل IOS پشتیبانی می کنند، کمتر است.
قابلیت جدا شدن پنل ضبط

قابلیت جدا شدن پنل از جمله قابلیت های مهم است. این موضوع برای خیلی از افراد اهمیت دارد و جزو اولویت ها به شمار می رود. پنل برخی از ضبط های خودرو قابل جدا شدن است اما برخی از ضبط ها پنل چسبیده هستند. ضبط های پنل جدا به این دلیل بهتر هستند که شما می توانید به هنگام پیاده شدن از خودرو پنل ضبط را جدا کنید و با خود ببرید. البته توجه داشته باشید که ضبط های پنل جدا دارای قیمت بالاتری نسبت به ضبط های پنل چسبیده دارند.
کیفیت صدای ضبط ماشین

یکی از موارد مهمی که لازم است به آن توجه زیادی کنید، کیفیت صدای پخش است. کیفیت با میزان بلندی صدا تفاوت دارد. لازم است به این موضوع توجه کنید که ضبط مورد نظر دارای کیفیت صدای خوبی است. در صورتی که پخش کننده دارای کیفیت صدای خوبی باشد، صدای موزیک از باند ماشین واضح پخش می شود و شما قادر به شنیدن بهتر موزیک خواهید بود.

علت های خرابی ضبط خودرو

اگر منابع قدرت خودرو دچار مشکل و اختلال شده باشند در این صورت ضبط ماشین شما خاموش می شود و برای حل این مشکل پیشنهاد ما به شما این است که سیستم سیم کشی ضبط را با دقت بررسی کنید.

اگر در درون سیستم صوتی ماشین شما صدا های نامناسب پخش شود توصیه ما به شما این است که برای حل این چالش مواردی مثل سیستم شارژ، اتصالات آلترناتور و تقویت کننده های سیگنال را مورد تحلیل و بررسی قرار دهید.

به این مورد توجه داشته باشید که اگر سیم های مربوط به اسپیکر ماشین شما اشتباه نصب شده باشد در این صورت سیستم پخش خودرو داغ می شود و در کمترین زمان ممکن باید سیستم سیم کشی ضبط را بررسی کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.