معرفی هوندا ۲۰۱۶ CRF250R + قیمت و مشخصات فنی

1

هوندا ۲۰۱۶ CRF250R /مرور اولین سواری

هوندا CRF250R از سال ۲۰۱۴ با توجه به طراحی جدید انجین و سیستم تعلیق و بدنه، تاکنون تغییرات کمی به خود دیده است. امسال هم به این شکل خواهد بود. بجای برگشتن به خانه اول و بازسازی یک موتورسیکلتی که پیش از این مدعی ثابت شده است، Big Red تصمیم گرفت که روی ضعف و نقایص ۲۵۰ کار کند، و تعلیق و انجین آن را بهبود بخشد

اوج تغییرات در جایی است که CRF در سالهای گذشته به آن دست نزده است، و برای جبران کردن آن، هوندا تعدادی اجزاء درونی جدید را به موتورسیکلت اضافه کرد. به خاطر همین، یک پیستون و شاتون جدید باعث کاهش سریع وزن شده و امکان بالا رفتن دور موتور را فراهم میکنند، در حالیکه با افزایش فشار – از ۱۳.۵ تا ۱۳.۸ – به بهبود نیرو کمک میکند. سوپاپ­های اگزوز تیتانیم و مدخل آبگیری (intake) تجدیدنظرشده و مجراهای اگزوز به افزایش بیشتر خصوصیات قدرتی کمک میکند.برای تکمیل و به روز شدن انجین، یک بوت هوا (airboot) جدید و map احتراق در نظر گرفته شده است، همچنین یک رزوناتور (resonator) اگزوز جدید با سرانداز و یک لوله صداخفه ­کن داخلی با قطر زیادشده برای این موتور کار گذاشته شده است. همچنین سیستم تعلیق، به همان اندازه مورد توجه قرار گرفت، هنگامی که Showa Separate Function Fork Triple Air Chamber یا (SFF TAC) دچار برخی از تغییرات شد، که به دوشاخ­ها این امکان را میدهد که قابلیت تنظیم و مقاومت باتمینگ (bottoming) بیشتر را داشته باشند. همچنین پایه دوشاخ­ خارجی بلندتر بوده و به دوشاخ فضای بیشتری برای بالا و پایین رفتن در گیره­های سه گانه را میدهد. سایر تغییرات کوچکتر و کم اهمیت­تر شامل یک رادیاتور چپ بزرگتر، طراحی سگدست پدالی جدید، و یک غلتک زنجیری با قطر کاهش یافته میشوند.

 

هوندا 2016 CRF250R

در مسیر با CRF

قابل اطمینان بودن همیشه اساس هوندا بوده است، و برند آن هرگز این شهرت مهم را از دست نداده است. در گذر سالها، اگرچه عملکرد آن تغییر پیدا کرده است ولی نیرو CRF250R 2016 و هندلینگ با آن، بهبودی در یک سال اخیر داشته است. درحالیکه تغییری اساسی ای نیست ولی قدرت CRF بهتر شده است. نیرو با قدرت زیاد از قسمت پایین آن بخوبی به طرف بالا-انتهای آن کشیده میشود؛ درهرحال، احساس کردیم که over-rev جایی است که موتورسیکلت فاقد آن است. خوشبختانه، دکمه انتخاب map روی دسته موتور انتخاب بین یک map کندتر، یک map استاندارد، و یک map تهاجمی را ساده میکند. آنرا بسادگی میتوان با رفتن مسیر، کشیدن کلاچ، و فشار دکمه­ تازمانیکه نور چشمک زن روی دکمه کار میکند. انتخاب کرد. در map تهاجهمی بیشترین ما بیشترین قدرت موتور را تجربه می کنیم، چونکه نیرو را به حداکثر رسانده و به موتورسیکلت اجازه داده تا مقداری کشش بیشتر داشته و همزمان مقدار خوبی از گشتاور پایین-انتهایی داشته باشد. بطور خلاصه، map تهاجمی کمک میکند که به موتورسیکلت یک تقویت اضافی از نیرویی باارزش را بدهد.

هوندا 2016 CRF250R

هندلینگ (قابلیت هدایت بهتر) هوندا، موتور را بخوبی کامل میکند. شاسی یک احساس چابکی زیاد را به دنبال دارد که در نتیجه مانور دادن در هوا را آسان می کند، و به شما اجازه میدهد که موتور را دقیقا در جایی قرار دهید که میخواهید، اما بایستی موقعیتهای تعلیق را روی دوشاخ Showa SFF TAC و در ضربه، همچنین دمپر فرمان، در جایی بهتر تنظیم کنیم، تا موتورسیکلت مطبوعی شود که به آن عادت داریم. در ابتدا، تعلیق در قسمت عقبی ضعیف به نظر میرسید. هدایت موتورسیکلت به سمت پایین و در مسیرهای نسبتا صاف خوب بوده، اما چونکه قسمت عقبی پایینتر می باشد، از چرخش جلوگیری میکند. برای درست کردن آن، در سرعت – بالا در ضربه، آنرا سخت و محکم کردیم، فشار محفظه خارجی دوشاخ از ۱۲ PSI به ۸ PSI کاهش یافته و در نهایت، ما سفت­ کننده دوکلیک و فشردگی سرعت-کم را داشتیم. برای کمک به استوار ساختن موتورسیکلت در سرعت، همچنین سفت­ کننده دو کلیک (two clicksstiffer) را روی دمپر فرمان داشتیم. همه این ترکیبها به موتور یک احساس استقرار بیشتر در گوشه­ ها را میدهد، در حالیکه مقاومت باتمینگ را در پرشهای بزرگ و حالت راندن تقریبا مستقسم به سمت پایین را بهبود می بخشد. بعد از اعمال آن تغییرات، موفقیتی بزرگی در خارج از کشور برای CRF بدست آمد.

هوندا 2016 CRF250R

نظر نهایی

با تنها تغییرات اندک در تعلیق و موتور، هوندا solid package قبلی را بهبود ببخشید. موتور سریعتر شده و دورموتور نسبت به سال قبل بیشتر شده، و تعلیق حرکتی نرم را فراهم می­آورد، در کل، CFR250R یک موتور سیکلت خوب برای هر سطح مهارتی بوده، و اینکه اگر در زیر پایتان باشد، میتواند یک برنده مسابقه ­ای همیشگی باشید.

http://www.honda.co.uk/content/dam/central/motorcycles/off-road/crf250r/crf250r%202016/honda-bikes-2015-offroad-crf250r-005-16x9.png/_jcr_content/renditions/c4.png

نقات قدرت:

  • در یک سال اخیر قدرت موتور سیکلت بهبود یافته
  • قوی شدن قسمت تحتانی
  • هندلینگ بالا و قدرت کنترل بالا
  • ثبات یا پایداری خوب در حرکت مستقیم
  • شاسی محکم
  • استفاده از کلید انتخاب سه حالته برای map روی دسته فرمان راحت است.
  • ترمزهای قوی
  • دوشاخ Showa و ضربه، قابلیت تنظیم زیادی دارند

 

نقاط ضعف:

  • تعلیق ضعیف برای رانندگی های سنگین­تر و سریعتر
  • هنوز میتواند از تعدادی از over-rev بالا-انتهایی بیشتری استفاده کرد
  •  برای برنامه ­سازی مجدد map­ به لپتاپ نیاز دارد
Tags:
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. ممد می گوید

    گنده گوز تر از ایرانی جماعت ندیدم،ملتی که اوج شاهکارش پراید و صنعت مونتاژه،گوه میخوره راجب تولیدات با کیفیت تر از کشور خودش نظر بده و انتقاد کنه👍

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.