نکته فنی و کاربردی درباره خودروها

0

🔧نکته فنی کاربردی🔧

در خودرو اکثر قطعات حرکت پس و پیش و دورانی دارند، بنابراین بایستی به درستی در جای خود حرکت کنند تا لرزش و تکانی در خودرو احساس نشود.

ایرادات اگزوز خودرو سوراخ بودن اگزوز آموزش عیب یابی خودرو آموزش مکانیک خودرو آموش عیب یابی جلوبندی خودرو جدول عیب یابی خودروهای انژکتوری عیب یابی از صدای موتور عیب یابی با دیاگ آموزش عیب یابی گیربکس اتومات

اگر اکسل خودرو بر اثر تصادف یا برخوردهای شدید کج شود، پس از مدتی، در سرعت‌های بالا حرکت نرم و بدون لرزش خودرو را با مشکل مواجه خواهد کرد. این مساله ممکن است بدلیل وجود مشکل در میل گاردان نیز بوجود آید. وظیفه این قسمت انتقال نیرو به چرخ‌های عقب در خودروهای دیفرانسیل عقب است، که اگر کج شود می‌تواند در خودرو لرزش ایجاد کند.

همچنین تویی چرخ که انتهای میل گاردان در آن قرار می‌گیرد، بایستی سالم باشد و روغن از آن نشت نکند. گرد و غبار جاده می‌تواند عاملی برای کثیف شدن آن و در نتیجه از بین بردن این قسمت شود که در ایجاد لرزش خودرو بی‌تاثیر نیست.

در خودروهای دیفرانسیل جلو، از بین رفتن تویی چرخ به معنای تعویض یک اکسل است، بنابراین در سرویس و کنترل این بخش نیز سهل‌انگاری نکنید.
کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.