دلایل روشن شدن چراغ چک پژو 405 SLX موتور TU5 چیست ؟

0

کارستان ؛خودرو پژو SLX 405 موتور تی‌یو 5 مدل 94 دارم و بیش از دو ماه است بعد از روشن شدن موتور، چراغ‌چک پشت آمپر روشن باقی می‌ماند و خاموش نمی‌شود. همچنین چند روز قبل برای رفتن به‌شهر دیگری، در زمان حرکت در آزادراه دور موتور خودرویم یا به‌حدی زیاد می‌شد که به 5 هزار می‌رسید یا به‌حدی کم می‌شد که تمایل به‌خاموش شدن داشت. علاوه‌بر این در زمان توقف خودرو یا ایستادن در ترافیک، دور موتور کم و زیاد می‌شود و موتور لرزش دارد، علت چیست؟

مقایسه خودرو مجله خودرو مقایسه تیبا با پژو 405 slx مقایسه ساینا با پژو 405 معایب سایپا ساینا مشخصات ساینا قیمت ساینا مشخصات پژو 405 SLX قیمت پژو 405 SLX معایب و مزایای پژو 405 کدام خودرو ایرانی بهتر است پژو 405 بخرم یا ساینا مقایسه ایران خودرو با سایپا

مقایسه قیمت پژو ۴۰۵ SLX و سمند EF7 پژو 405 SLX بهتر است یا سمند EF7 مقایسه خودرو مقایسه پژو 405 با سمند ef7 مقایسه موتور tu5 با ef7 سمند ef7 بهتر است یا پژو 405 slx پژو slx بخریم یا سمند ef7 معایب پژو ۴۰۵ SLX معایب سمند ef7 مقایسه سمند LX با EF7 مشکلات موتور EF7 قیمت سمند EF7 قیمت پژو 405 SLX مشخصات پژو 405 SLX مشخصات سمند EF7

تنها علت روشن ماندن چراغ‌چک به‌صورت ثابت در پشت آمپر، خرابی یک عملگر الکترونیکی است. به‌عبارت دیگر با توجه به‌این‌که پیشرانه خودرو شما تی‌یو 5 است از سیستم جرقه‌زنی مستقیم یکپارچه بهره می‌برد.
بنابراین به‌نگهداری بیشتری نیاز دارد. اما باتوجه به‌کارکرد خودرو شما و عمر مفید هر قطعه، باید گفت این مشکل به‌عیب‌یابی دقیق نیاز دارد. به‌صورت کلی سیستم جرقه‌زنی خودرو شما با اشکال مواجه شده است و از سوی دیگر، اگر کویل خودرو شما معیوب شده باشد، یکی از نشانه‌های خرابی در این قطعه الکترونیکی، روشن ماندن چراغ‌چک در پشت آمپر است.
بنابراین در این حالت باید به‌نمایندگی مراجعه کنید. با اتصال دستگاه عیب‌یاب به ECM خودرو شما، خرابی درسیستم جرقه‌زنی نمایان می‌شود. براین اساس برای رفع مشکل باید کویل خودرو شما تعویض شود. اما درنظر داشته باشید که چنین مشکلی همواره به‌دلیل خرابی کویل به‌وجود نمی‌آید و اگر متعلقات آن چون وایرها نیز معیوب شده باشد، قدرت لازم برای جرقه‌زنی کاهش می‌یابد و این امر منجر به‌روشن شدن چراغ‌چک می‌شود.
اگر وایرهای کویل معیوب باشد نیز احتمال اتصالی وجود دارد و این حالت سبب کاهش قدرت جرقه شمع‌ها می‌شود. بنابراین درچنین حالتی باید برای عیب‌یابی صحیح از کارشناس فنی نمایندگی کمک گرفته شود تا درصورت نیاز و تایید خرابی وایرها، این قطعات پلاستیکی که دارای استوانه‌ فلزی هستند، تعویض شوند.
اما افزایش یا کاهش دور موتور و همچنین لرزش موتور، دو علت عمده دارد. نخست‌این‌که سیستم جرقه‌زنی خودرو شما همان‌طور که اشاره شد، اشکال دارد و با تعویض متعلقات و قطعه اصلی این سیستم یعنی کویل، اگر همچنان کاهش یا افزایش دورموتور به‌همراه لرزش وجود داشته باشد، باید یکی از مهم‌ترین سنسورهای موتور را بررسی کرد. این سنسور، همان سنسور دریچه‌گاز است و این سنسور وظیفه اندازه‌گیری باز بودن دریچه‌گاز را برعهده دارد تا ECM با توجه به‌اِلِمان‌ها و الگوریتمی که دارد، تصمیم به‌کاهش یا افزایش دور موتور ناشی از فشار پدال گاز بگیرد.
بنابراین هرگونه اشکالی در این سنسور منجر به‌چنین مشکلی می‌شود. بر این اساس برای رفع مشکل باید سنسور دریچه‌گاز تعویض شود. اما این نکته را فراموش نکنید که رفتار و نحوه رانندگی شما نیز می‌تواند بر خرابی قطعات الکترونیکی، به‌ویژه این سنسور تاثیرگذار باشد. همچنین باید به‌این نکته توجه داشته باشید که نصب هرگونه قطعه الکترونیکی یا الکتریکی که در مدار اختلال به‌وجود آورد، این مشکل را ایجاد می‌کند. بر این اساس همواره توصیه می‌شود از نصب قطعات الکترونیکی و الکتریکی پرهیز کنید و مطابق استانداردهای خودروساز در نگهداری از خودرویتان نهایت دقت را داشته باشید.

منبع:اخبارخودرو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.