صدور کیفرخواست پرونده لیزینگ خودرو معروف به پرهام آزادشهر

0

رئیس کل دادگستری استان گلستان از صدور کیفرخواست متهمان پرونده لیزینگ خودرو معروف به پرهام آزادشهر خبر داد.

  هادی هاشمیان در این خصوص اظهار کرد: بعد از مطالعه و بررسی پرونده ۳۳ هزار صفحه‌ای پرهام آزادشهر، دادسرای مرکز استان برای سه متهم این پرونده به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور کیفرخواست صادر کرد.

متهمان پرونده پرهام آزادشهر حکم پرونده پرهام آزادشهر کلاهبرداری لیزینگ خودرو لیزینگ خودرو بدون مجوز کلاهبرداری دلالان خودرو اخبار گلستان پیچیده ترین پرونده قضایی اخبار قوه قضاییه

هاشمیان افزود: از آن جا که پرونده‌های اخلال در نظام اقتصادی کشور در شعب ویژه رسیدگی می‌شود برای تعیین دادگاه رسیدگی این پرونده با معاون نخست قوه قضائیه نامه نگاری و درخواست کرده‌ایم در صورت امکان برای سهولت دسترسی شاکیان که بیشترشان گلستانی هستند پرونده پرهام در استان گلستان رسیدگی شود.

وی اضافه کرد: پرونده پرهام نزدیک به سه هزار نفر شاکی دارد که ۲ هزار و ۵۰۰ نفرشان گلستانی هستند و مبلغ کلاهبرداری بر اساس کارشناسی‌های انجام شده نزدیک به ۲۲۰ میلیارد تومان است.

به گفته هاشمیان، شناسایی اموال متهمان و توقیف آن در حال انجام است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان افزود: پرونده پرهام آزادشهر از سال ۹۵ در دو شهرستان سرباز استان سیستان و بلوچستان و شهرستان آزادشهر استان گلستان حدودا به طور همزمان تشکیل شد، ولی پرونده به طور یکجا در سیستان و بلوچستان و شهرستان سرباز رسیدگی شد.

هاشمیان ادامه داد: با طولانی شدن زمان رسیدگی پرونده و درخواست شاکیان گلستانی که بیشترین شاکیان این پرونده بودند ۶ ماه پیش برای ادامه رسیدگی با درخواست دادگستری گلستان و احاله دیوان عالی کشور به گلستان ارسال شد.
وی گفت: ۳ متهم اصلی این پرونده که در زندان هستند بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان کلاهبرداری کردند که به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور متهم شناخته و جلب دادرسی شدند و صدور کیفر خواست داده شد.

هاشمیان افزود: این پرونده با ۳۳ هزار برگ و با ۲۶۰ جلد پرونده، ظرف ۶ ماه به نتیجه رسید و به زودی محاکمات شروع خواهد شد و در رسیدگی‌ها همه شاکیان دعوت می‌شوند.

وی گفت: در رای دادگاه پس از محاکمه خواهد آمد که میزان خسارت مالباختگان چقدر است که با فروش اموال توقیف شده متهمان، به آن‌ها برگردانده می‌شود.

رییس کل دادگستری گلستان افزود: با هماهنگی مسئولین قوه به محض اینکه جلسه رسیدگی مهیا شد به استحضار عموم و شکات خواهد رسید.
متهمان پرونده معروف به پرهام آزادشهر افراد سر بیش از ۳ هزار نفر را در استان‌های گلستان و سیستان و بلوچستان کلاه گذاشتند و بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان به جیب زدند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.