تجریه رانندگی با سریعترین هاچ بک مونتاژی تاریخ ایران +تصاویر

0

با سیتروئن C3 در ایران لذت ببرید
گروه خودروسازی سایپا یک قرارداد همکاری با شرکت سیتروئن امضا کرد که به موجب این قرارداد، قرار بر این شد تا یک کارخانه خودروسازی مشترک (جوینت ونچر) تشکیل شود و تعدادی از محصولات کمپانی سیتروئن در ایران به تولید برسد…..

سیتروئن C3 اولین محصول مونتاژ ایران سیتروئن است که توسط شرکت سرمایه‌گذاری مشترک سایپا-سیتروئن به بازار عرضه خواهد شد. این هاچبک ساب‌کامپکت فرانسوی که یکی از محبوب ترین و مدرن ترین های سگمنت خود در بازارهای اروپایی است، با گستره تقریبا کاملی از امکانات ایمنی و رفاهی در کشور عرضه خواهد شد و مهمتر اینکه برای اولین بار در خانواده C3 های جدید سیتروئن، موتور ۱.۶ لیتری توربو ۱۶۳ اسب‌ خاری برای این محصول در نظر گرفته شده که مختص بازار ایران است؛ ترکیب وزن پایین C3 با این پیشرانه قدرتمند متصل به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ساخت آیسین ژاپن، چالاکی و کشش بسیار قابل توجهی به این شیک کوچولوی مدرن فرانسوی می دهد.

citroen c3 تجربه رانندگی با سیتروئن c3 مزایا و معایب سیتروئن C3 مشخصات فنی سیتروئن C3 قیمت سیتروئن C3 بررسی تخصصی خودرو معرفی خودرو مجله خودرو محصولات جدید سایپا انواع خودروهای هاچ بک در ایرن

گروه خودروسازی سایپا یک قرارداد همکاری با شرکت سیتروئن امضا کرد که به موجب این قرارداد، قرار بر این شد تا یک کارخانه خودروسازی مشترک (جوینت ونچر) تشکیل شود و تعدادی از محصولات کمپانی سیتروئن در ایران به تولید برسد. اکنون نخستین محصول این همکاری یعنی سیتروئن C3 وارد بازار شده است و توسط سایپا به فروش می‌رسد. سیتروئن C3 در بازار جهانی رقبایی چون مزدا ۲، فورد فیستا، سوزوکی سوئیفت، فولکس واگن پولو، کیا ریو و هیوندای i20 را در مقابل خود دارد و رقیب مستقیم آن در بازار ایران، هیوندای i20 ، کیا ریو و مزدا ۲ است.

در ادامه اولین تست رانندگی هاچ بک تیز رو فرانسوی محصول مشترک ایران و فرانسه، سایت سایپا سیتروئن ( سایپا کاشان) را که به مدت دو روز زیر پای خبرنگاران تخصصی حوزه خودرو قرار گرفت و توانست از مسیرهای کوهستانی، بارانی، مسطح و پر پیچ و خم جاده ای سربلند بیرون آید را مرور خواهیم کرد.

طراحی ظاهری سیتروئن C3

سیتروئن C3 در حال حاضر در سومین نسل خود وارد بازار می‌شود که در سال ۲۰۱۶ معرفی شد. در مقایسه با نسل قبلی، C3 یک تحول کاملا اساسی را تجربه کرده و در همه زوایا، خودرویی متحول‌شده است. نمای جلو سیتروئن C3 از سیتروئن C4 کاکتوس کمک گرفته شده و مهم‌ترین ویژگی آن در نمای جلو، چراغ‌های کشیده جلو، کاپوت و سپر جلو بزرگ است. در زیر چراغ‌های اصلی جلو و بر روی سپر، دو چراغ گرد بزگ دیده می‌شود که نقش چراغ نوربالا را دارند. در نمای عقب، چراغ‌های گرد به همراه بخش پلاستیکی در زیر سپر عقب جلب توجه می‌کنند. اما شاید مهم‌ترین بخش طراحی سیتروئن C3 را بتوان در نمای جانبی جست‌وجو کرد. اگر از کنار به این خودرو نگاه کنیم، متوجه چند ویژگی عمده می‌شویم؛ اول استفاده از پلاستیک در فریم پنجره‌ها، بر روی درها و گلگیرها، و رینگ‌های زیبا و در نهایت رنگ جالب سقف

سیتروئن برای رنگ‌آمیزی بدنه C3 از ترکیب رنگ‌ها استفاده کرده و این امکان را فراهم کرده تا خریداران رنگ متفاوتی از بدنه را برای سقف سفارش دهند. البته این رنگ در بخش‌های کوچک دیگری همچون آینه‌های جانبی هم به کار می‌رود. در مجموع، ۳۶ ترکیب رنگ متفاوت برای بدنه سیتروئن C3 در دسترس است.
تجربه رانندگی با سیتروئن C3 در ایران
citroen c3 تجربه رانندگی با سیتروئن c3 مزایا و معایب سیتروئن C3 مشخصات فنی سیتروئن C3 قیمت سیتروئن C3 بررسی تخصصی خودرو معرفی خودرو مجله خودرو محصولات جدید سایپا انواع خودروهای هاچ بک در ایرن
خودروهای سیتروئن از قدیم الایام به داشتن سواری نرم و راحت شهره بوده اند، در مورد C3 نیز این مقوله در مقام یک هاچ بک کاملا محسوس است و در واقع از سواری خشک و کوبش های متعدد بسیاری از رقبای این خودرو خبری نیست، البته با توجه به شرایط جاده های کشورمان مسلم است که سواری نسبتا نرم خودرویی مانند سیتروئن C3 به خودروهایی نظیر هیوندای ولوستر ارجحیت دارد اما جالب اینکه این سواری نرم و راحت حداقل به لظف سیستم فنربندی خوب و تایرهای ساخت میشلن، به از دست رفتن پایداری و هندلینگ نیز منجر نشده است و C3 می تواند در گذر از پیچ ها نیز بسیار چابک احساس شود.
البته مانند بسیاری از خودروهای فرانسوی دیگر، حس دریافتی راننده از عملکرد فرمان چندان دقیق و واقعی نیست و از این رو می توان گفت که فرمان اندکی گنگ و بی حس عمل می کند، همچنین فنربندی چرخ های عقب نیز از آرایش نیمه مستقل سود می برد که با عملکرد ایده آل سیستم های چند اتصالی فاصله دارد و در مواجه با موج های جاده اندکی سرنیشنان ردیف عقب را دچار نوسانات موجی شکل می کند، اما در مجموع با در نظر گرفتن رقبای خسته کننده ای نظیر هیوندای I20 می توان تجربه رانندگی با سیتروئن C3 را واقعا مهیج و بسیار چست و چابک توصیف کرد، به نوعی که با کمی بی دقتی شاهد رسیدن عقربه سرعت سنج به رقم های فراتر از ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت خواهید بود. تمام این موارد در حالیست که مصرف سوخت خودرو علیرغم رانندگی نسبتا سریع و خشن خبرنگاران در طول مسیر تست، مناسب به نظر می رسد و عددی از ۷.۵ تا ۱۱.۵ لیتر در یکصد کیلومتر را در بر می گیرد. از این رو می توان گفت که سیتروئن C3 برای یک خانواده جوان یا یک سفر ۳ یا ۴ نفر می تواند خودرویی لذت بخش و سریع باشد و فراتر از انتظار سرنشینان ظاهر شود.
 مقایسه سیتروئن C3 با پژو 2008 citroen c3 PEUGEOT 2008 قیمت پژو 2008 مشخصات پژو 2008 فضای داخلی پژو 2008 قیمت سیتروئن C3 مشخصات سیتروئن C3 مقایسه خودرو مقایسه خودروهای فرانسوی مجله خودرو آپشن های پژو 2008 نمای داخلی سیتروئن C3

طراحی داخلی سیتروئن C3

سیتروئن برای طراحی کابین C3 از زبان طراحی جدید خود استفاده کرده و در داخل کابین آن از المان‌های طراحی خاص C3 استفاده کرده است. متریال به کار رفته در کابین این خودرو فرانسوی، ترکیبی از چوب، پارچه و پلاستیک خشک است که شاید استفاده از پلاستیک سخت کمی آزاردهنده باشد. بسیاری از المان‌های کابین C3 بر اساس اشکال ۴ گوشه طراحی شده‌اند از جمله دریچه‌های ورودی هوا، کلیدها و دستگیره‌ها. در مرکز داشبورد سیتروئن C3 یک نمایشگر ۷ اینچی قرار دارد که دسترسی به آن برای راننده آسان است. فضای در نظر گرفته شده برای سرنشینان کافی به نظر می‌رسد و برای نشستن ۲ سرنشین در بخش عقب خودرو، فضای کافی وجود دارد. حجم فضای بار ۳۰۰ لیتر است. هرچند این رقم بزرگی نیست ولی در این کلاس رقم قابل قبولی به شمار می‌رود. این امکان وجود دارد که با جمع کردن صندلی‌های عقب، حجم فضای بار را به ۹۲۲ لیتر افزایش دهید.

امکانات و تجهیزات رفاهی سیتروئن C3

سیتروئن آپشن‌های فراوانی را برای C3 در نظر گرفته و خوشبختانه در یکی از فول‌ترین نسخه‌ها در ایران تولید و عرضه می‌شود. از مهم‌ترین تجهیزات در نظر گرفته شده برای این خودرو می‌توانیم به سیستم‌های ترمز ABS، EBD، ESP، ASR و EBA، سیستم کمکی حرکت در سربالایی HVAC، کیسه هوای راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای، چراغ دیلایت، دوربین و سنسور پارک عقب، کروز کنترل و سیستم ورود و روشن و خاموش کردن موتور بدون کلید (KeyLess) اشاره کنیم.

 مشخصات فنی سیتروئن C3

مقایسه سیتروئن C3 با پژو 2008 citroen c3 PEUGEOT 2008 قیمت پژو 2008 مشخصات پژو 2008 فضای داخلی پژو 2008 قیمت سیتروئن C3 مشخصات سیتروئن C3 مقایسه خودرو مقایسه خودروهای فرانسوی مجله خودرو آپشن های پژو 2008 نمای داخلی سیتروئن C3

سیتروئن چندین موتور مختلف را برای هاچبک داغ C3 در نظر گرفته است. خوشبختانه سایپا از قدرتمندترین موتور برای بازار ایران بهره گرفته که این پیشرانه در پژو ۲۰۰۸ هم مورد استفاده قرار گرفته است. موتور ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر سیتروئن C3 با پرخوران توربوشارژر تغذیه می‌شود و قادر است قدرتی معادل ۱۶۳ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۴۰ نیوتن متر تولید کند. این قدرت برای خودرویی با این ابعاد کاملا کافی است و با همراهی جعبه دنده اتوماتیک از نوع EAT6، شتاب بسیار خوبی را برای C3 به ارمغان می‌آورد.

 قیمت سیتروئن C3

گروه خودروسازی سایپا هنوز قیمت رسمی این خودرو را اعلام نکرده ولی فروش آن به زودی آغاز خواهد شد. باتوجه به قیمت جهانی و گفته‌های مسئولین سایپا، انتظار می‌رود C3 قیمتی ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان داشته باشد.

  نتیجه گیری نهایی سیتروئن C3

سیتروئن C3 یک هاچبک شهری جذاب است که با ظاهر جذاب و البته کمی عجیب و غریب، احتمالا فروش موفقی را در بازار ایران تجربه خواهد کرد. سیتروئن C3 در بازار جهانی رقبایی چون مزدا ۲، فورد فیستا، سوزوکی سوئیفت، فولکس واگن پولو، کیا ریو و هیوندای i20  دارد که در حال حاضر تنها هیوندای i20 به صورت صفر کیلومتر در بازار به فروش می‌رسد. بسیاری از مردم، C3 را رقیبی برای پژو ۲۰۰۸ و سانگ یانگ تیوولی می‌دانند اما اینطور نیست چراکه سیتروئن C3 یک هاچبک است و پژو ۲۰۰۸ یک کراس‌اوور ساب کامپکت. البته سیتروئن C3 در یک نسخه با ابعاد بزرگتر به نام Aircross عرضه می‌شود و برای مقایسه باید آن را در مقابل محصول پژو قرار دهیم. به هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که سیتروئن C3 در کشور ما چه شرایطی را تجربه خواهد کرد.

منبع:پدال نیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.