پاگانی زوندا مدل هیورا C9 + قیمت /عکس و مشخصات

0

C9 هیورا ، الهه ی یک میلیون یورویی پگانی زوندا

فهرست مطالب

پاگانی با ساخت نمونه‌های متعدد زوندا به یکی از سازندگان شناخته‌شده ابرخودروهای جهان تبدیل شده اما در میان این نمونه‌ها باید C9 Huayra را خودرویی استثنایی دانست. پاگانی این ابرخودرو یک‌میلیون یورویی که نام آن از الهه باد اقتباس شده را برای اولین‌بار، ماه آینده در نمایشگاه ژنو به نمایش خواهد گذاشت. سالانه تنها ۲۰ عدد از این خودرو بسیار‌ سبک که از جنس فیبر کربن و تیتانیوم است، ساخته خواهد شد. برای این خودرو ویژگی‌های آیرودینامیک استثنایی مانند بال‌های عقب متحرک و ۴ باله تطبیق‌پذیر پیش‌بینی شده است. ۷۰۰ اسب‌بخار قدرت مورد نیاز این خودرو توسط موتور ۱۲سیلندر M158 دو توربویی تأمین خواهد شد. گشتاور نیروی موتور ۱۰۰۰ نیوتن‌متر و حداکثر سرعت این خودرو ۳۷۰ کیلومتربرساعت برآورد شده است. این خودرو ۴۶۰ سانتیمتر طول، ۲۰۳ سانتیمتر و ۱۱۷ سانتیمتر ارتفاع دارد. ۴۴درصد وزن خودرو در محور جلو و ۵۶ درصد روی محور عقب خواهد بود.

نتیجه تصویری برای پاگانی

طراحی
در طراحی این خودرو تلاش شده از عنصر باد الهام گرفته شود، عنصری که می‌تواند در کنار ملایمت، سخت‌ترین موانع را کنار بزند و ابدی باشد. برای ساخت هیورا بیش از ۵ سال وقت صرف شده، ۸ نمونه کامل طراحی شده و تلاش شده نقص‌های متعدد خودرو برطرف شود.چراغ‌های دوتایی زنون برای جلوی خودرو یکی از ایده‌های متعددی است که از طراحی زوندا R اقتباس شده، برای روشنایی روز چراغ‌های ال.ای.دی در طرحی بیضی شکل قرار داده شده‌اند. سپر عقب نیز با یک طراحی بیضی‌شکل که چهار اگزوز اتومبیل را دربرگرفته، یکپارچه شده تا به بخشی از طراحی تیپ خودروهای پاگانی تبدیل شود.

تصویر مرتبط

در طراحی این خودرو که به شکل اختصاصی برای بدنه قدرتمند فیبر کربن و تیتانیوم آن پیش‌بینی شده، اجزای درونی خودرو به فضای داخلی بدنه متصل شده‌اند و خبری از شاسی نیست. باک بنزین در امن‌ترین جای ممکن، پشت‌سر راننده تعبیه شده و پوشش‌های حفاظتی متعدد و تقویت شده، امکان آسیب‌رسیدن به آن را به حداقل رسانده‌اند.استفاده از شاسی‌های کوچک کمکی در قسمت‌های جلو وعقب خودرو باعث شده یک نسبت استثنایی میان استحکام بدنه خودرو و وزن آن به وجود بیاید که بتواند به بهترین شکل ممکن از سرنشینان خودرو در شرایط ناخواسته و ضربات محافظت کند.در طراحی این خودرو نیز رسیدن به حداقل وزن ممکن مدنظر بوده است. به عنوان مثال تمامی مجاری هوا و سیستم تهویه خودرو در طراحی بدون‌شاسی و متصل به بدنه ایجاد شده و در نتیجه مجاری و بخش‌های اضافی حذف شده‌اند. نتیجه این توجه به جزئیات، وزن ۱۳۵۰ کیلوگرمی هیورا است که آنرا به سبک‌ترین خودرو در کلاس خودش تبدیل کرده است.

تصویر مرتبط

قلب تپنده مرسدس بنز
موتور توربوشارژ ۱۲ سیلندر این خودرو را مرسدس‌آ.ام.جی به گنجایش ۵۹۸۰ سانتیمترمکعب طراحی کرده است. آرامش و هماهنگی این خودرو با عکس‌العمل بسیارسریع آن به تغییر در حجم بنزین ورودی همراه شده و جلوی هر تأخیری در عملکرد را در دورهای مختلف موتور خواهد گرفت.موتور این خودرو در سخت‌ترین شرایط ممکن از لحاظ دما و عملکرد مورد آزمایش قرار گرفته و در ارتفاعات و مناطقی که پایین‌تر از سطح دریا واقع شده‌اند نیز، بررسی شده است. دو رادیاتور جانبی برای اطمینان از خنک‌شدن کافی موتور در نظر گرفته شده‌اند. موتورهای M158 ساخت مرسدس ای.ام.جی از سختگیرانه‌ترین مقررات زیست‌محیطی جهان تبعیت می‌کنند. در آنها در کنار افزایش قدرت نسبت به سایر موتورهای V12 ساخت این شرکت، میزان مصرف بنزین و انتشار گاز CO2 کاهش پیدا کرده است. این موضوع هیورا را به یکی از پاک‌ترین خودروهای اسپرت جهان تبدیل کرده است.

نتیجه تصویری برای پاگانی

سیستم سوخت‌رسانی دو مرحله‌ای این خودرو از دو ریزپردازنده برای هدایت و کنترل پمپی استفاده می‌کند که وظیفه سوخت‌رسانی به موتور را به عهده دارد. در کنار این پمپ، پمپ دومی تعبیه شده که تنها در موارد خاص وارد عمل خواهد شد. مجموعه این پمپ‌ها و هدایت دقیق سوخت باعث کاهش انرژی مورد نیاز برای پمپاژ شده و اتلاف گرمایی را کاهش می‌دهد.سیستم اگزوز این خودرو از تیتانیوم ساخته شده و نسبت به اتومبیل‌های مشابه تا ۱۰ کیلوگرم سبک‌تر است. این تغییرات در کنار باک ۸۵ لیتری خودرو، آنرا به خودرویی ایده‌آل برای سفرهای طولانی تبدیل خواهد کرد.توان و گشتاور نیروی عظیمی که توسط موتور هیورا تولید می‌شود، به وسیله یک جعبه‌دنده ۷ سرعته همراه با دو صفحه کلاج به چرخ‌ها منتقل خواهد شد. وزن گیربکس کامل هیورا تنها ۹۶ کیلوگرم است.

نتیجه تصویری برای پاگانی

۴ باله کوچک قابل‌تنظیم در چهار گوشه اتومبیل تعبیه شده‌اند که توسط یک سیستم کنترل اختصاصی تنظیم می‌شوند . این سیستم کنترل اطلاعات متعددی از جمله سرعت خودرو، میزان انحراف از مسیر، شتاب، زاویه فرمان و … را از طریق سیستم‌های کنترل و هدایت خودرو دریافت می‌کند. به عنوان مثال، در لحظه ترمز خودرو باله‌های عقب هیورا بلند خواهند شد تا با تأثیر متقابل روی وزن آن بتوانند به بهترین شکل ممکن وزن را روی محور جلو وعقب آن تنظیم کنند و به ترمزها کمک کنند.

فضای داخلی
زمانی که درهای خودرو بسته شوند، همه چیز برای یک سفر ایده‌آل مهیا خواهد بود. صندلی‌ها راحت و ارگونومیک طراحی شده‌ و تمامی ابزارهای هدایت و کنترل روی فرمان قرار گرفته‌اند، حتی دنده! به همین دلیل دیگر نیازی نخواهد بود که راننده دست از فرمان بردارد و روی نقطه دیگری تمرکز کند.

تصویر مرتبط

تاکنون ۵ نمونه از این خودرو وارد جاده‌ها شده‌اند و طی ۴ سال گذشته بیش از نیم‌میلیون کیلومتر حرکت کرده‌اند. این خودروها باید نیم‌میلیون کیلومتر دیگر تا رسیدن به بازار ایالات متحده، سفر جاده‌ای داشته باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.