دلایل خوب استارت نخوردن و شروع به کار نکردن ماشین چیست ؟

0

خوب استارت نخوردن ماشین

آموزش نکات فنی خودرو دلایل خالی شدن باتری آموزش مکانیک و برق خودرو خطرات هول دادن خودرو آموزش باتری به باتری کردن خودرو دانستنی های فنی خودرو شرایط نگهداری از باطری

عوامل مختلفی می توانند موجب استارت نخوردن خودرو شوند. در عیب یابی برق خودرو برای این مشکل ابتدا باید فیوزها را چک کنید. در بعضی از خودروها استارت به یک فیوز وابسته است که عیب یابی و تعویض آن می تواند مشکل استارت را حل کند.

خوردگی باتری در اثر استفاده ی طولانی مدت از آن یا از کار افتادن آن هم می تواند مانع از استارت خوردن ماشین شود.

جرم گرفتگی یا خوردگی باتری را تمیز کنید و دوباره استارت بزنید ممکن است این کار مشکل را حل کند.

همچنین اگر تستر در اختیار دارید آمپر استارت را چک کنید تا بفهمید باتری ضعیف است یا خیر. یکی دیگر از مواردی که می تواند باعث استارت نخوردن ماشین شود خراب بودن اتصالات است. با باز کردن سوئیچ و بررسی جریان عبوری می توانید تشخیص دهید که استارت نیاز به تعویض دارد یا خیر.

شروع به کار نکردن موتور

موتور برای روشن شدن به انرژی الکتریکی نیاز دارد. باتری شما باید جرقه ایجاد کند تا سوخت موتور بسوزد. اگر موتور شما خوب کار نمی کند یا شروع به کار نمی کند این می تواند نشانه خراب بودن باتری، آلترناتور یا اجزای الکتریکی دیگر باشد.

متداول ترین مشکلی که ممکن است به آن بر بخورید این است که هنگامی که استارت می زنید تا ماشینتان را روشن کنید صدای تق تق می شنوید. این نشان می دهد که در سیستم جریان کافی وجود ندارد تا موتور را فعال کند. معمولاً این مشکل از خالی یا خراب بودن باتری سرچشمه می گیرد اما گاهی ممکن است که استارتر منشأ آن باشد.

اگر ماشین شما قدیمی است و عدد کیلومتر شمار آن بسیار زیاد است در سیستم برق خودروی شما مشکلی وجود دارد و باید هرچه سریعتر به یک تعمیرگاه بروید و اجازه دهید که یک متخصص آن را بررسی و تعمیر کند.

شارژ باتری با پاور کامپیوتر نحوه شارژ باتری اتمی خودرو تست وضعیت شارژ باتری دستگاه شارژ باتری شارژ باتری علت خالی کردن باتری خالی شدن باتری پراید علت خالی شدن باتری سمند خالی شدن باطری ماشین شارژر باتری آموزش برق خودرو آموزش تعمیر خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو

معیوب بودن باتری

زمانی که متوجه می شوید باتری ماشین مشکل دارد نباید بدون چک کردن سیستم برق خودرو آن را تعویض کنید تا مشکلتان حل شود. بیشتر باتری های ماشین حدود 5 سال عمر می کنند و خراب شدن آن ها می تواند مشکلات مختلفی را به وجود آورد.

عملکرد نامناسب باتری می تواند به خاطر آلترناتور یا اجزای الکتریکی دیگر سیستم برق رسانی باشد. اگر فکر می کنید که باتری خودرو خراب است بهتر است که کار خود را با بررسی کردن سیم های آن شروع کنید. مطمئن شوید که اتصال سیم ها محکم است و سیم ها قطع نشده و آسیب ندیده اند.

اگر همه چیز را بررسی کردید ولی از مشکل سر در نیاوردید ماشین خود را به یک تعمیرگاه ببرید تا آن را به صورت تخصصی بررسی کنند. اگر باتری شما سالم است و اختلال در عملکرد آن عامل دیگری دارد، سیستم برق خودرو خود را به یک متخصص نشان دهید تا آن را عیب یابی و تعمیر کند.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.