معرفی بوگاتی میسترال موتور W16

0

دوران پیشرانه‌های W16 بوگاتی رو به پایان است؛ زیرا این شرکت به ساخت موتورهای 8 لیتری چهار توربو پایان می‌دهد‌. آخرین مدلی که با این پیشرانه عرضه می‌شود، میسترال (Mistral) است‌.

قلب تپنده بوگاتی میسترال، همان پیشرانه 1577 اسب‌بخاری شیرون سوپراسپرت است که در سال 2019 به سرعت 490.484 کیلومتر برساعت، دست یافت.
میسترال یک هایپرکار رودستر است، که بر اساس بوگاتی شیرون ساخته شده. نام میسترال از یک باد قدرتمند در منطقه رودخانه Rhône گرفته شده است. جالب است بدانید که قبلاً در دهه 1960 میلادی، مازراتی نیز خودرویی را با همین نام معرفی کرد. در دهه 1990 نیز نام یکی از مدل‌های کمپانی ژاپنی نیسان، میسترال بود‌.

این خودروی بدون سقف، قسمت‌هایی از طراحی خود را از تایپ 57 رودستر Grand Raid الهام گرفته است‌. علاوه‌براین در چهره میسترال می‌توان نشانه‌هایی از طراحی‌ دهه 1930 را نیز دید؛ اما طراحی آن به طور همزمان به بوگاتی دیوو و  La Voiture Noire نیز شباهت دارد.

چراغ‌های X شکل عقب نیز یادآور نسخه مخصوص پیست بوگاتی بولید است. این نوع طراحی برای چراغ‌های عقب، این امکان را می‌دهد تا بین عناصر چراغ‌، دریچه‌های خنک‌کننده قرار گیرند.

برای اولین بار، طراحی جدیدی برای چرم‌های روی در خودرو در نظر گرفته شده است. همچنین به جای استفاده از اهرم تعویض دنده فلزی، چوب به کار رفته است‌. نشان «فیل رقصنده» بوگاتی هم در کابین حک شده است، همانند آنچه در رودستر تایپ 41 رویال دیده‌ایم. البته ویژگی اصلی کابین این هایپرکار، سقف متحرک آن است‌.

قلب تپنده بوگاتی میسترال، همان پیشرانه 1577 اسب‌بخاری شیرون سوپراسپرت است که در سال 2019 به سرعت 490.484 کیلومتر برساعت، دست یافت. بوگاتی می‌گوید که یک هدف در ذهن دارد و آن تبدیل شدن میسترال به سریع‌ترین رودستر جهان برای بار دیگر است. این خودرو می‌تواند ادامه دهنده راه ویرون گرنداسپرت Vitesse و رکورد سرعت 408.84 کیلومتر برساعتی آن در سال 2013 باشد.

به احتمال قوی، میسترال از ویرون سریع‌تر خواهد بود. زیرا حدود 400 اسب‌بخار قوی‌تر است. بوگاتی مدتی قبل اعلام کرده بود که دیگر علاقه‌ای به ثبت رکورد در سرعت ندارد. لازم به ذکر است که کمپانی هنسی قصد دارد برخی از این اقدامات را با ونوم F5 رودستر که همین هفته رونمایی شد، انجام دهد.

بوگاتی تنها 99 دستگاه میسترال تولید می‌کند و تحویل آن در سال 2024 است. بولاید 4 میلیون یورو قیمت داشت؛ اما میسترال با قیمت 5 میلیون یورو عرضه می‌شود.
منبع : motor1.com

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.